یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

دختر جوان وقتی نتوانست خانواده‌اش را مجبور کند که برای او یک ماشین بخرند، نقشه سرقت‌ خودروهای مدل بالا را طراحی کرد

او هر بار بعد از سرقت خودرو، آن را کنار خیابان رها می‌کرد و به سراغ خودروی دیگری می‌رفت.

24 خرداد ماه گذشته، مرد جوانی به کلانتری 123 نیاوران رفت و از سرقت خودروی خود خبر داد. مرد جوان به ماموران گفت: 2 روز قبل خودروی پرایدم را در کنار خیابانی در شمال تهران پارک کرده بودم اما وقتی برگشتم متوجه شدم خودرویم به سرقت رفته است.

با گزارش این سرقت، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی، تحقیقات برای یافتن خودروی مسروقه را آغاز کردند اما اظهارات ضد‌و نقیض مرد جوان و تاخیر 2روزه او برای شکایت کردن، شک ماموران را برانگیخت و در این هنگام بود که مرد جوان در بازجویی‌های تخصصی، راز سرقت خودرویش را فاش کرد.

آبمیوه‌ای برای سرقت

مرد جوان در بازجویی‌ها به ماموران گفت: روز حادثه، بعد از آنکه با دختر جوانی به نام سهیلا در خیابان آشنا شدم او را سوار خودرویم کردم اما در بین راه او از من خواست که برایش آبمیوه بخرم، اما وقتی برای خرید آبمیوه از ماشین پیاده شدم دختر جوان از فرصت استفاده کرد و خودرویم را به‌سرقت برد.

با افشای حقیقت، در حالی که عملیات پلیسی برای یافتن خودروی مسروقه آغاز شده بود، تصاویر چهره نگاری شده دختر جوان نیز در اختیار گشت‌های پلیس قرار گرفت تا درصورت دیدن این دختر، وی را دستگیر کنند.

دومین سرقت

چهاردهم مرداد ماه در حالی که تحقیقات برای یافتن دختر جوان به نتیجه‌ای نرسیده بود، جوان دیگری به اداره پلیس رفت و از ربوده شدن خودروی پژو 206 خود به شیوه‌ای مشابه خبر داد.

سارق این بار دختری بود که خود را مریم معرفی کرده بود اما نکته جالب این بود که در فاصله اندکی از محل سوار شدن مریم به‌خودروی مرد جوان، خودروی پراید نخستین شاکی که در کنار خیابان رها شده بود پیدا شد.

وقتی بررسی‌های کارآگاهان نشان داد که مریم و سهیلا هر دو یک نفر هستند و دختر جوان با شگردی مشابه و با اسامی مستعار، طعمه‌های خود را فریب می‌دهد و خودروی آنها را سرقت می‌کند، تحقیقات بر یافتن دختر سارق متمرکز شد.

این بار تمامی محل‌هایی که احتمال می‌رفت سارق جوان، طعمه‌های خود را در آنجا شکار کند، تحت کنترل قرار گرفت و سرانجام هجدهم مرداد ماه در حالی که دختر جوان قصد ربودن خودروی پسر دیگری را در خیابان گلستان شمالی داشت، ماموران وی را به دام انداختند.

با دستگیری دختر جوان که نام واقعی او  لیلی بود، وی با اعتراف به سرقت خودروی پراید و پژو به کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت که خودروی 206 را در یکی از خیابان‌های شهر قزوین رها کرده است.

من عشق ماشین هستم

«هرگز قصد فروختن خودروها را نداشتم، من عاشق ماشین هستم اما چون خانواده‌ام به خواسته‌ام برای خرید ماشین بی‌توجه بودند، تصمیم گرفتم تا با سرقت خودرو‌های مختلف به آرزویم برسم». این ادعایی بود که دختر جوان درجریان تحقیقات مطرح کرد و گفت که او هرگز برای رسیدن به پول سرقت‌ها را رقم نزده است.

در حالی که تحقیقات پلیسی همچنان درباره سرقت‌های احتمالی دختر جوان ادامه دارد، کارآگاهان موفق شدند با استفاده از اعترافات سیمین، خودروی 206 را در شهر قزوین پیدا کنند.

شاکیان بیایند

سرهنگ علی اکبرپور، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر دستگیری دختر جوان گفت: از شهروندانی که به‌ این شیوه از آنها سرقت شده است، دعوت می‌شود جهت پیگیری موضوع به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

کد خبر 88485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز