دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند سرقت بعد از خرید 100خودروی تصادفی، خودروهایی شبیه آنها سرقت ‌کردند و با شیوه سند نمره کردن، این خودروها را به فروش ‌رساندند.

از اواخر پارسال، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودروی تهران، در جریان فعالیت شبکه‌ای قرار گرفتند که بعد از سرقت خودروهای سواری، آنها را با روش سند نمره کردن به فروش می‌رساندند.

شگرد این باند اینگونه بود که ابتدا اعضای اصلی باند، خودروهای تصادفی را از فروشندگان خریداری کرده و سپس قطعات قابل استفاده آنها را در بازار به فروش می‌رساندند.

بعد از فروش قطعات، اعضای دیگر باند که وظیفه سرقت را بر عهده داشتند دست به کار می‌شدند و بعد از شناسایی خودروهایی که رنگ و نوع آنها با خودروهای تصادفی خریداری شده یکی بود، آنها را سرقت می‌‌‌کردند.

بعد از سرقت، اعضای باند مشخصات خودروی مسروقه را در سند خودروی تصادفی که از قبل خریداری کرده بودند وارد می‌کردند و سپس آن را با سند جعلی در استان‌های دیگر می‌فروختند.

با این اطلاعات، به دستور قاضی هاشمیان، دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران، جست‌وجو برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند آغاز شد و ماموران در نخستین اقدام به شناسایی افرادی پرداختند که فریب سارقان را خورده و از آنها خودرو خریده بودند.

در تحقیق از این افراد، سرنخ‌هایی از 2 نفر از اعضای باند به دست آمد و این افراد در نخستین روزهای مرداد امسال در یکی از شهرهای جنوبی کشور دستگیر شدند.
اگرچه سارقان ابتدا مدعی بودند که هیچ اطلاعی از مسروقه بودن خودروها نداشته‌اند اما هنگامی که 8 دستگاه خودروی مسروقه و خودروهای تصادفی مشابه از آنها کشف و ضبط شد راهی به جز اعتراف برایشان باقی نماند.

سارقان در بازجویی‌های پلیسی گفتند که خودروها را 2 سارق حرفه‌ای به نام‌های منصور و اصغر به همراه همدستانشان سرقت می‌کنند، به این ترتیب در ادامه تحقیقات 5 عضو دیگر باند نیز دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شدند.

اعضای این باند در بازجویی‌ها گفتند: ما بعد از خرید خودروهای تصادفی که بالای 60درصد خسارت دیده بودند، خودروهایی شبیه آنها از مقابل مراکز تجاری و خدماتی در شمال و شمال غرب تهران سرقت می‌کردیم و بعد از سند نمره کردن، این خودروها را به شهرهای دیگر برده و در آنجا به فروش می‌رساندیم.

آنها در ادامه تحقیقات به سرقت 100 خودروی سواری پژو، پراید و سمند اعتراف کردند که تا‌کنون 50 دستگاه از این خودروها از نقاط مختلف کشور کشف و به اداره دوم پلیس آگاهی تهران منتقل شده‌اند.

سرهنگ کارآگاه بهروز رهبریان، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: ماموران در جریان تحقیقات 55 نفر از کسانی که این خودروها را از اعضای باند خریداری کرده بودند شناسایی کردند، اما وقتی مشخص شد آنها فریب سارقان را خورده و ناآگاهانه از این افراد خودرو خریده بودند، تمامی آنها با دستور قضایی آزاد شدند.

کد خبر 89204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز