سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

جوان 18 ساله هر بار بعد از آزادی از زندان اخاذی‌های خشن خود را از سر می‌گرفت؛ او که از 15سالگی سرقت‌های خود را آغاز کرده، تا‌کنون 3 بار به اتهام‌های مختلف راهی زندان شده است.

28 اردیبهشت ماه گذشته، مرد میانسالی سراسیمه و هراسان به شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران رفت و از سارقان خشنی که با تهدید قمه و چاقو از وی سرقت کرده بودند، شکایت کرد.

این مرد در توضیح ماجرا گفت: ساعت 23 شب گذشته پس از انجام یک معامله تجاری با موتورسیکلت به سمت خانه‌مان می‌رفتم که ناگهان 2 سرنشین یک موتورسیکلت در محل خلوتی در خیابان نبرد، سد راهم شدند  و با تهدید چاقو و قمه 7میلیون تومان وجه نقد و سرویس طلایی را که همراهم بود ربودند.

فریادهای کمک خواهی من باعث شد رهگذران به کمکم آمده و با سارقان درگیر شوند، در این زمان سارقان از ترس دستگیر شدن، موتورسیکلت خود را رها کرده و با پای پیاده فرار کردند.

با طرح این شکایت، قاضی سپیدنامه، بازپرس شعبه اول دادسرای شهید محلاتی، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ را مسئول رسیدگی به این پرونده کرد.

کارآگاهان پلیس در نخستین مرحله از تحقیقات خود، اقدام به چهره نگاری سارقان کردند و در این تحقیقات دریافتند یکی از سارقان، تبهکار 18 ساله‌ای به نام حامد است که سوابق متعددی در زمینه زورگیری دارد.

به این ترتیب شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار پلیس قرار گرفت و مدتی بعد این جوان در حالی که در خانه‌ای در خیابان نبرد پنهان شده بود شناسایی شد.

شامگاه 15 مرداد ماه، کارآگاهان پلیس با اطمینان از حضور جوان سارق در خانه پدربزرگش، وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کرده و به پایگاه ششم پلیس آگاهی انتقال دادند.

تبهکاری از 15 سالگی

با آغاز تحقیقات درباره این متهم، کارآگاهان پلیس دریافتند که وی دارای 3 فقره زورگیری در سال‌های 86 و 87 بوده که در این پرونده‌ها پس از تحمل زندان و رد مال آزاد شده است.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان مشخص شد حامد به اتفاق 3 نفر از همدستان خود اقدام به زورگیری می‌کرده که یکی از همدستانش که جوان 23 ساله‌‌ای به نام ابوالفضل است مدتی قبل به اتهام زورگیری دستگیر و روانه زندان شده است، اما 2 همدست وی فراری هستند.

اعتراف به 30 سرقت

در جریان بازجویی از تبهکار 18 ساله وی اعتراف کرد که از زمستان گذشته حداقل 30 فقره زورگیری کرده است.جوان سارق در توضیح ماجرا گفت: بعد از سرقت 7 میلیون تومانی در 27 اردیبهشت ماه، با پول مرد مالباخته اقدام به خرید موتورسیکلت‌ کردیم و پس از آن سرقت‌های خود را با موتورها از سر گرفتیم.

اعترافات حامد در حالی صورت می‌گیرد که تا روز گذشته 11 مالباخته از وی شکایت کرد‌ه‌اند که به این ترتیب ارزش تقریبی سرقت‌های این جوان 18 ساله تا‌کنون به این ترتیب به بیش از 20 میلیون تومان می‌رسد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد سارقان برای اجرای نقشه‌های خشن خود، در مراکز تجاری پرسه زده و بعد از شناسایی افرادی که پول نقد به همراه داشتند آنها را در مکان‌های خلوت محاصره کرده و با ضرب و شتم و تهدید، دست به سرقت اموال آنها می‌زده‌اند.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، روز گذشته با اعلام اینکه حامد و همدستانش همگی به مخدر شیشه اعتیاد دارند، گفت: پدر و مادر حامد سال‌ها پیش از یکدیگر جدا شده‌اند که این مسئله می‌تواند تأثیر زیادی در معاشرت وی با افراد ناباب و گرایش وی به موادمخدر و ارتکاب جرایم از سن 15 سالگی داشته باشد. 

سرهنگ محمدیان در ادامه افزود: به دستور مقام قضایی مبنی بر چاپ بدون پوشش تصویر حامد و دیگر متهم دستگیرشده ( ابوالفضل ) در مطبوعات، از شهروندانی که توسط این افراد مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود جهت پیگیری شکایات خود به شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران (واقع در بلوار ابوذر) یا پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ( واقع در خیابان خاوران ) مراجعه و یا با شماره تلفن 33700005 تماس حاصل نمایند.

کد خبر 87598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز