چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

گروه حوادث: «معتاد شده بودیم ولی خرج اعتیادمان را نداشتیم. یک روزکه در محل دور هم جمع شده بودیم، تصمیم گرفتیم برای تامین مخارج اعتیادمان یک باند سرقت به راه بیندازیم»

این اعترافات مرد جوانی است که سرکردگی یک باند سرقت را برعهده داشت  و  در ماه‌های اخیر سرقت‌های لوازم خودروی زیادی را به همراه همدستانش رقم زده است.

راز این باند سرقت، 20 مردادماه هنگامی فاش شد که مأموران کلانتری 106 نامجو هنگام گشتزنی به 2 مرد جوان که بی‌هدف در خیابان پرسه می‌زدند مشکوک شدند و در بازرسی بدنی آنها تعدادی مدارک هویتی مربوط به اشخاص دیگر را کشف کردند.

از آنجا که احتمال می‌رفت مردان جوان از اعضای یک باند سارق باشند، هر دو نفر آنها برای بازجویی‌های تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال یافتند، اما به محض ورود به پایگاه‌، کارآگاهان مبارزه با سرقت لوازم داخل خودرو، یکی از سارقان را که سال گذشته به‌علت سرقت‌های متعدد لوازم داخل خودرو توسط کارآگاهان این پایگاه دستگیر شده بود، شناسایی کردند.

به این ترتیب دیگر راهی برای پنهان کاری متهمان باقی نمانده بود و آنها لب به اعتراف گشودند و گفتند که در خیابان‌های شریعتی، نظام آباد، معلم، خیابان دماوند و میدان امام حسین سرقت‌های متعددی از داخل خودروها را رقم زده‌اند.

متهمان در ادامه گفتند: هر شب در کوچه‌پسکوچه‌های این مناطق به راه می‌افتادیم و در نقاط خلوت و تاریک، از داخل خودروهایی که فاقد سیستم ایمنی ضد‌سرقت بودند، اقدام به سرقت ضبط و پخش، پنل، باطری و... می‌کردیم. آنها در ادامه یکی دیگر از اعضای خود و یک مالخر را لو دادند.

این کراک لعنتی

متهمان دستگیر شده که همگی اهل یک محل هستند و اعتیاد شدیدی به مصرف مواد‌مخدر دارند، در جریان بازجویی‌های تخصصی انگیزه اصلی خود از انجام سرقت‌ها را تهیه پول برای خرید مواد اعلام کردند.

سرهنگ کارآگاه محمود جمال یگانه، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ روز گذشته با اعلام خبر دستگیری سارقان لوازم خودرو گفت: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی به زندان منتقل شدند اما پرونده آنان همچنان در پایگاه سوم آگاهی در حال رسیدگی است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران از تمامی شهروندانی که در مناطق یادشده از خودروهای آنان در ماه‌های اخیر سرقت شده است دعوت کرد که برای پیگیری پرونده خود به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 7 تهران یا پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نیلوفر مراجعه کنند.

کد خبر 89414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز