گروه حوادث: سارق مامورنما، بعد از دستگیری همدستش قصد داشت به همراه خانواده‌اش از کشور فرار کند اما تنها چند ساعت مانده به زمان پرواز، در مخفیگاهش به دام افتاد.

ساعت22 پنجم مرداد ماه، ماموران کلانتری 150 تهرانسر، در جریان سرقت از یک راننده کامیون در اتوبان آزادگان قرار گرفتند ،با گزارش این سرقت، ماموران به سرعت به محل حادثه رفتند و به بازجویی از مالباخته پرداختند.

این مرد به ماموران گفت: لحظاتی قبل وقتی با  کامیونم درحال عبور از اتوبان بودم، مرد موتورسواری جلوی کامیون پیچید و با اشاره از من خواست توقف کنم، من هم که تصور می‌کردم او یک مامور پلیس است به حرف او گوش کردم، اما او بعد از آنکه به بهانه داشتن کوکائین خودرو را بازرسی کرد، 500 یورو پولی را که به همراه داشتم برداشت اما وقتی قصد فرار داشت با او درگیر شدم که او هم در حالی که با اسلحه کمری‌ای که همراه داشت مرا تهدید می‌کرد، با برجای گذاشتن موتورش فرار کرد.

با این اظهارات، ماموران در نخستین مرحله از تحقیقات خود، هویت مالک موتورسیکلت را شناسایی کردند اما با شناسایی مالک موتورسیکلت وی سرنخ‌های مهمی را برای شناسایی سارق مامورنما در اختیار ماموران پلیس قرار داد.

مرد جوان به ماموران گفت که یکی از همسایه‌هایشان که جوانی به نام اصغر است، چند ساعت قبل موتور او را به زور از وی گرفته است، با این اظهارات، تحقیقات بر یافتن همسایه جوان متمرکز شد و چند ساعت بعد با شناسایی محل سکونت اصغر، ماموران خانه وی را به محاصره درآورده و او را دستگیر کردند .

من و برادرم

با دستگیری متهم، با دستور بازپرس شعبه 8 دادسرای ناحیه 5 تهران ، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان اداره پنجم-  مبارزه با سرقت به عنف پلیس آگاهی تهران بزرگ- به تحقیق از وی پرداختند.

در جریان بررسی سوابق این متهم مشخص شد وی و برادرش به نام اسلم از مجرمان سابقه‌دار طایفه فیوج هستند که از مدتی قبل با جعل  عنوان مامورپلیس، اقدام به زورگیری می‌کرده‌اند.

با مشخص شدن این موضوع،  کارآگاهان پلیس به سرعت به سراغ اسلم رفتند اما وی بعد از دستگیری برادرش به همراه خانواده‌اش به صورت شبانه خانه خود را تخلیه کرده و فرار کرده بودند.

به این ترتیب، تحقیقات پلیسی برای یافتن  مخفیگاه جدید اسلم آغاز شد و سرانجام پس از یک ماه عملیات اطلاعاتی، مخفیگاه جدید متهم فراری کشف شد   و  به این ترتیب ماموران در عملیاتی ضربتی  در آخرین روزهای مهرماه، اقدام به دستگیری متهم و انتقال وی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ کردند.

گذرنامه‌های جعلی

در بازرسی مخفیگاه اسلم، چند جلد گذرنامه جعلی یکی از کشورهای همسایه به همراه یک اسلحه کمری تقلبی و چند بلیت هواپیما کشف شد، اما نکته جالب این بود که تاریخ بلیت برای صبح روز  بعد بود واین به معنای آن بود که اگر متهم تا چند ساعت دیگر می‌توانست خود را مخفی کند، موفق می‌شد به همراه خانواده‌اش از کشور خارج شود.

در تمام ایران

با  دستگیری اسلم، بازجویی‌ها از برادران مامورنما وارد مرحله جدیدی شد و در این مرحله بود که ماموران دریافتند سرقت‌های متهمان تنها به تهران محدود نمی‌شده و آنها در شهرهای دیگر کشور و از جمله اصفهان نیز دست به سرقت‌های میلیونی زده‌اند . 

یکی از مالباختگان درجریان بازجویی‌ها درباره شگرد متهمان گفت: آخرین روزهای تیرماه، قصدداشتم تا با خودروی  خودم از تهران به شیراز بروم اما بعد از ساعت‌ها رانندگی در ساعت 4 نیمه شب، وقتی به اصفهان رسیدم چون بسیار خسته بودم تصمیم گرفتم چند ساعتی استراحت کنم و صبح به حرکتم به سمت شیراز ادامه بدهم ، اما تازه خودرو را متوقف کرده بودم که  یک پژو 405 دودی رنگ که 2 سرنشین داشت، در جلوی خودرویم توقف کرد و   یکی از سرنشینان آن گفت: «ما مأمور هستیم و در حال حاضر نیز از صحنه یک قتل می‌آییم، شاهدان  نشانی ماشین تو را به ما داده اند  و بنابراین باید خودروات را بازرسی کنیم». 

مرد مالباخته ادامه داد: من که تصور می‌کردم آنها مامور هستند اجازه بازرسی دادم و در این هنگام آنها  60 میلیون تومان پولی را که به همراه داشتم  برداشتند ، با دیدن این صحنه خواستم با 110 تماس بگیرم که یکی از آنها با کلت کمری به سینه ام زد و با اشاره به همدستش گفت :« ایشان خودشان قاضی هستند» و  من هم با شنیدن این جمله منصرف شدم  و آنها بعد از گرفتن گوشی تلفن  همراهم و برداشتن پول‌ها،  سوار ماشین خودشان شدند و به من گفتند با خودروام به دنبال آنها حرکت کنم که پس از آنکه مسافت کوتاهی را طی کردیم ، ناگهان راننده داخل یک کوچه پیچید و فرار کرد و من هم وحشتزده از تعقیب آنها منصرف شدم  و فردای آن روز برای شکایت به اداره آگاهی اصفهان رفتم.

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: متهمان دستگیر شده از مجرمین سابقه‌دار طایفه فیوج هستند که علاوه بر تهران در دیگر شهرهای کشور نیز اقدام به سرقت در پوشش مأمور کرده اند .

با توجه به احتمال افزایش تعداد سرقت های انجام شده توسط مجرمین دستگیر شده ، بازپرس گلی پور-  رئیس شعبه 8 دادسرای ناحیه 5 تهران- دستور انتشار بدون پوشش چهره متهمان را صادر کرده  است ، مالباختگان احتمالی  برای شکایت   به شعبه 8 بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران و یا اداره پنجم پلیس آگاهی تهران   - خیابان وحدت اسلامی-  مراجعه نمایند.

کد خبر 94730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز