چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

گروه حوادث: هفته گذشته خبری در روزنامه‌ها به چاپ رسید که به صحن علنی مجلس هم کشیده شد.

خبری مبنی بر اینکه 6 مرد بعد از ربودن زن جوانی او را به بیابان‌های اطراف قیامدشت کشانده و مورد آزار و اذیت قرار داده بودند.

این خبر گرچه با واکنش‌های زیادی از سوی مقامات قوه قضائیه و مجلس همراه شد ولی تردیدهایی را نیز درخصوص صحت ماجرایی که اتفاق افتاده بود، به همراه داشت. تردیدهایی که نخستین مرجع قضایی پرونده صبح 27 آبان در گفت‌وگو با همشهری به بیان آنها پرداخت.

قاضی جورابراهیمیان، بازپرس مجتمع قضایی قیامدشت، نخستین کسی بود که در جریان این پرونده قرار گرفت. او در تشریح ماجرا به همشهری گفت: «بعد از ظهر دوازدهم آبانماه بود که از سوی کلانتری قیامدشت به من اطلاع داده شد زن جوانی با حضور در کلانتری، از 6 مرد به اتهام تجاوز به عنف شکایت کرده است.

بعد از این تماس دستورات لازم را برای دستگیری متهمان صادر کردم و ماموران پلیس همان شب 2 نفر از متهمان را دستگیر و فردای آن روز به دادسرا منتقل کردند.»

وی ادامه داد: از آنجایی که تنها 2 نفر از متهمان دستگیر شده بودند، پرونده به کلانتری ارجاع شد تا بقیه افرادی که در این ماجرا نقش داشتند دستگیر شوند. به این ترتیب ماموران در ادامه تحقیقات تمامی متهمان را دستگیر کردند و این افراد چهارشنبه، 13 آبان به دادسرا انتقال یافتند.

قاضی جورابراهیمیان با اشاره به تحقیقات انجام شده از متهمان و شاکی پرونده در دادسرا افزود: زن جوان مدعی بود که متهمان او را به زور مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند. این در حالی بود که بازجویی از متهمان از ماجرای دیگری حکایت داشت.

وی تاکیدکرد: تحقیقات و بازجویی‌های صورت گرفته از متهمان نشان می‌داد یکی از متهمان که از مدتی قبل با این زن آشنایی داشته، شب حادثه با او تماس می‌گیرد و با او قرار می‌گذارد. حدود ساعت 30/18، وقتی این زن در محل قرار یعنی شهرک قیامدشت، حاضر می‌شود،  بعد از سوار شدن به ماشین متهم، همراه هم به طرف بیابان‌های اطراف قیامدشت به راه می‌افتند.

در همین هنگام 3 نفر دیگر از متهمان که دوست و هم محلی متهم اول بودند و از قبل با او هماهنگ کرده بودند، سوار بر یک خودروی دیگر به‌دنبال آنها حرکت می‌کنند تا اینکه به محل مورد نظر می‌رسند. بعد از آن متهم اول و دوستان او جرم را مرتکب می‌شوند اما در همین هنگام 2 مرد جوان که سوار موتورسیکلت در حال عبور از جاده بودند، با دیدن نور خودروی متهمان، به سمت آنها تغییر مسیر می‌‌دهند.

مردان موتور سوار وقتی به محل می‌رسند، متوجه ماجرا می‌شوند و در همین هنگام یکی از آنها که سرباز یکی از ارگان‌ها بوده، متهمان و زن جوان را تهدید می‌کند و همراه دوستش این زن را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند. به‌دنبال این ماجرا نیز زن جوان وقتی به قیامدشت می‌رسد، به کلانتری رفته و از متهمان به اتهام تجاوز به عنف شکایت می‌کند.

قاضی جورابراهیمیان تاکید کرد: با این اطلاعات، از آنجایی که اتهام متهمان، تجاوز به عنف بود و رسیدگی به این اتهام نیز فقط باید در دادگاه کیفری استان تهران انجام شود، برای پرونده قرار عدم‌صلاحیت صادر شد و این پرونده در اختیار کلانتری قرار گرفت تا ماموران آن را به دادگاه کیفری استان تهران ارسال کنند. اما در ارسال این پرونده اشتباهی صورت می‌گیرد و ماموران به جای اینکه آن را به دادگاه کیفری استان ارسال کنند، پرونده را در اختیار دادگاه عمومی قرار می‌دهند.

وی یادآور شد: قاضی کشیک وقت، بعد از مطالعه پرونده، آن را به اشتباه به دادسرای جنایی تهران ارجاع می‌دهد و این پرونده در اختیار دادیار کشیک دادسرای جنایی قرار می‌گیرد.

این در حالی بود که زن جوان وقتی مقابل دادیار کشیک قرار می‌گیرد، ادعای عجیبی را مطرح می‌کند و می‌گوید که متهمان او را با تهدید چاقو و در راه خانه ربوده‌اند و بعد از انتقال به بیابان‌های اطراف قیامدشت مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

با این ادعای جدید شاکی، دادیار پرونده اتهام آدم‌ربایی و غصب عنوان را به متهمان تفهیم کرده و پرونده را  به مجتمع  قیامدشت  می‌فرستد. همان موقع بود که خبرنگاران نیز در جریان ماجرا قرار می‌گیرند و این خبر با توجه به ادعاهای جدید شاکی در روزنامه‌ها منتشر می‌شود.

دادیار دادسرای قیامدشت با اشاره به اینکه ادعاهای جدید متهم در مقابل دادیار جنایی از نظر من صحت ندارد، افزود: در تحقیقات بنده مشخص شد هیچ آدم‌ربایی و استفاده از چاقو یا اسلحه برای تهدید شاکی در این پرونده اتفاق نیفتاده و این زن ابتدا با رضایت خودش با متهم اول راهی بیابان‌های اطراف قیامدشت شده است اما مسئله ورود 2 مرد موتور سوار و اینکه یکی از آنها خودش را مامور معرفی کرده، مسئله‌ای است که در حال حاضر تحقیقات درخصوص آن ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بخشی از پرونده که مربوط به اتهامات آدم ربایی و غصب عنوان است به این دادسرا ارجاع شده که به‌نظر بنده ماجرای آدم‌ربایی در کار نبوده است. بخش دیگری هم که مربوط به تجاوز به عنف است در دادگاه کیفری استان تهران در حال رسیدگی است.

پای میز محاکمه

با ارسال پرونده به دادگاه کیفری استان تهران و تاکید مقامات قضایی درخصوص رسیدگی ویژه به این پرونده جنجالی، صبح دیروز هر 6 متهم در شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران مقابل قاضی ساعی و 3 مستشار دادگاه قرار گرفتند.

در این جلسه  متهمان اتهام تجاوز به عنف را رد کرده و مدعی شدند: ما از قبل این زن را می‌شناختیم و به زور و تهدید او را سوار ماشین نکردیم.  سپس در ادامه دادگاه یکی از متهمان که مدعی بود قبل از حادثه با این زن در ارتباط بوده و پیامک‌هایی را از طرف وی دریافت کرده است، گوشی تلفن همراه و این پیامک‌ها را برای تحقیقات بیشتر در اختیار قضات دادگاه قرار داد.

بعد از اظهارات متهمان، قاضی دادگاه نیز ختم جلسه را اعلام کرد تا تحقیقات بیشتری درخصوص درستی یا نادرستی ادعاهای آنها و پیامک انجام شود.

کد خبر 95583

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز