گروه حوادث: مردان آدم‌ربا به‌دنبال اختلافات مالی با شریکشان، پسر 14 ساله او را ربودند

و برای آزادی‌اش درخواست 100 میلیون تومان پول نقد کردند. کارآگاهان آگاهی مشهد زمانی آدم‌ربایان را دستگیر کردند که آنها گروگان نوجوان خود را به قتل رسانده بودند.
4 ماه قبل، والدین نوجوان 14ساله‌ای به نام احمد با پلیس مشهد تماس گرفتند و ماموران را در جریان ربوده شدن پسرشان قرار دادند. 

پدر احمد به ماموران گفت: صبح2دی پسرم برای رفتن به مدرسه از خانه خارج شده بود که در بین راه 2سرنشین یک خودروی سواری او را ربودند و با خود بردند. آنها بعد از چند ساعت با من تماس گرفتند و گفتند که اگر برای آزادی پسرم 100 میلیون تومان پرداخت نکنم، او را خواهند کشت.

بعد از اظهارات این مرد، ماجرا به پلیس آگاهی گزارش شد و به دستور سرهنگ ماشاء‌الله صادقی - رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی - گروهی از کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری آدم‌‌ربایان وارد عمل شدند.  در‌حالی‌که تماس‌های تهدید‌آمیز آدم‌ربایان ادامه داشت، تحقیقات علمی - اطلاعاتی پلیس برای شناسایی آنها شروع شد و کارآگاهان در همان بررسی‌های اولیه دریافتند که آدم‌ربایان از افراد آشنا با پدر احمد بوده‌اند.

تحقیقات نشان می‌داد که پدر احمد چندی قبل بر سر یک معامله میلیونی با شرکایش دچار اختلاف حساب شده بود و از همان زمان آنها با تهدید از وی می‌خواستند که به این اختلاف حساب پایان دهد.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای یافتن ردی از آدم‌ربایان آشنا آغاز شد اما تا 4 ماه بعد از ربوده شدن احمد هیچ سرنخی از آنها به دست نیامد.

در این مدت پدر احمد که تصمیم گرفته بود به تنهایی به ماجرای آدم‌ربایی خاتمه دهد، راهی یکی از کشورهای همسایه- جایی که احتمال می‌رفت آدم‌ربایان در آنجا حضور داشته باشند-  شد تا با گروگانگیران وارد معامله شود اما این سفر نیز نتوانست مشکلی را حل کند و هیچ ردی از پسربچه ربوده شده به دست نیامد.

یک سرنخ

حدود 4 ماه از ماجرای آدم‌ربایی گذشته بود و در این مدت پلیس که توانسته بود به سرنخ‌های خوبی از آدم‌ربایان دست پیدا کند، موفق شد آنها را در یکی از خیابان‌های مشهد ردیابی کند.  تیم‌های عملیاتی پلیس به سرعت راهی خیابان مورد نظر شدند و با زیر نظر گرفتن تمامی رفت‌وآمدها توانستند یکی از آدم‌ربایان را شناسایی کنند.

این مرد در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و بعد از انتقال به اداره آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت.متهم که صادق نام دارد مدعی شد که از ماجرای آدم‌ربایی خبر ندارد و نمی‌داند چه کسی احمد را ربوده است. اما شواهد و مدارکی که پلیس در این مدت به دست آورده بود، هیچ راه گریزی را برای او باقی نگذاشت و وی سرانجام به ربودن نوجوان 14 ساله اعتراف کرد.

 اعتراف هولناک

صادق به ماموران گفت: من و یکی از دوستانم به نام کامران بعد از اینکه در جریان یک معامله میلیونی با پدر احمد دچار اختلاف حساب شدیم، تصمیم گرفتیم هر طوری شده حسابمان را با او تسویه کنیم. این بود که پسرش را ربودیم و او را در خانه‌‌ای در جنوب مشهد زندانی کردیم.

سپس در تماس با پدرش خواستیم 100 میلیون تومان برای آزادی احمد پرداخت کند، اما یک روز که برای سر زدن به گروگان به همان خانه رفته بودیم متوجه شدیم وی داخل اتاقی که در آنجا زندانی بود افتاده و نفس نمی‌کشد. هر کاری کردیم او به هوش نیامد و وقتی مطمئن شدیم که وی جان خود را از دست داده است، همانجا دفنش کردیم و تصمیم گرفتیم طوری رفتار کنیم که هیچ‌کس از این ماجرا بویی نبرد.

دستگیری در زندان

بعد از اظهارات صادق، ماموران راهی خانه‌ای شدند که نوجوان ربوده شده در آنجا زندانی بود. با پیدا شدن جسد احمد که به‌نظر می‌رسید مدت زیادی از مرگش گذشته، ماجرا به بازپرس جنایی گزارش شد و به دستور وی، جسد مقتول برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت.

پلیس که حالا مطمئن شده بود، مردان آدم‌ربا گروگان خود را به قتل رسانده‌اند، جست‌وجو برای دستگیری متهم دیگر پرونده را ادامه داد و مدتی بعد متوجه شد که این مرد از چند روز قبل به اتهام حمل مواد‌مخدر از سوی پلیس دستگیر و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.
با این سرنخ، ماموران راهی زندان شدند و با هماهنگی‌های انجام شده کامران را نیز به اداره آگاهی منتقل کردند.

متهم وقتی دید همدستش همه چیز را برای پلیس تعریف کرده، به ربودن و قتل نوجوان 14ساله اعتراف کرد و گفت: من و صادق وقتی تصمیم گرفتیم با ربودن احمد از پدرش اخاذی کنیم، مقابل خانه آنها کمین کردیم تا اینکه متوجه خروج طعمه مورد نظرمان از خانه‌شان شدیم.

بعد به بهانه پرسیدن آدرس او را به نزدیکی خود کشاندیم  و به زور سوار ماشین کردیم. ما فقط می‌خواستیم با ربودن احمد، از پدرش اخاذی کنیم و نمی‌خواستیم که وی کشته شود.  سرهنگ ماشاء‌الله صادقی، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز با اشاره به این خبر گفت: هر دو متهم هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات برای کشف نحوه به قتل رسیدن گروگان 14ساله ادامه دارد.

کد خبر 98033

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز