چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

گروه حوادث: فرزندان مرد سرایدار 300‌میلیون تومان طلا و کتاب‌‌های زرکوب صاحبخانه را به سرقت بردند اما ولخرجی‌های آنها باعث شد راز این سرقت میلیونی فاش شود

صبح نخستین روز شهریور، مردی سراسیمه به کلانتری 163 ولنجک رفت و از سرقت میلیونی از خانه ویلایی‌اش خبر داد. این مرد به ماموران گفت: 2 هفته پیش همراه اعضای خانواده‌ام برای تفریح به شمال کشور رفتیم اما صبح امروز وقتی از مسافرت برگشتیم، متوجه شدم افراد ناشناسی وارد خانه شده و حدود 300 میلیون تومان طلا، پول نقد و کتاب‌های عتیقه زرکوب موجود در خانه را به سرقت برده‌اند.

بعد از اظهارات این مرد، پرونده به دادسرای ناحیه یک‌تهران ارسال شد و به دستور بازپرس مزربان برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. 

کارآگاهان با حضور در محل سرقت و بررسی‌های اولیه متوجه شدند که سرقت توسط فردی آشنا صورت گرفته، چرا که تحقیقات نشان می‌داد سارقان به راحتی و با در اختیار داشتن کلید، وارد خانه شده و بدون اینکه لوازم داخل خانه را به هم بریزند، یکراست به محل نگهدای اموال با ارزش رفته و آنها را به سرقت برده‌اند.

بنابراین تحقیق از اطرافیان و آشنایان مالباخته آغاز شد و در این میان ماموران متوجه شدند که در زمان مسافرت صاحبخانه، مرد سرایدار به همراه خانواده‌‌اش در این خانه حضور داشته‌اند. 

با بررسی سوابق فرزندان مرد سرایدار مشخص شد 2 نفر از آنها به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد دارند و بدون اینکه شغلی داشته باشند، به پول زیادی دست پیدا کرده و دست به ولخرجی‌های زیادی زده‌اند.

با این اطلاعات، هر دو برادر دستگیر و به پایگاه یکم منتقل شدند اما در بازجویی‌های اولیه مدعی شدند بی‌گناهند و هیچ سرقتی مرتکب نشده‌اند.  متهمان در ادامه بازجویی‌ها وقتی نتوانستند توضیح قانع کننده‌‌ای درباره پول‌هایی که در اختیار داشتند ارائه دهند، لب به اعتراف گشودند و به سرقت از خانه مرد ثروتمند اعتراف کردند.

آنها مدعی شدند: زمانی که صاحبخانه و خانواده وی برای مسافرت به شمال کشور رفته بودند وارد خانه شدیم و چون از قبل می‌دانستیم صاحبخانه طلاها و اموال باارزشش را کجا نگهداری می‌کند، یکراست به سراغ آنها رفتیم.

ما بعد از دزدیدن پول‌های نقد، طلاها و همچنین کتاب‌های زرکوب و قدیمی داخل خانه، قسمتی از آنها را به فروش رساندیم اما بقیه جواهرات و کتاب‌های زرکوب و عتیقه را در مکانی امن مخفی کردیم تا وقتی پولمان تمام شد آنها را هم بفروشیم اما پلیس ما را دستگیر کرد.

بعد از اعترافات سارقان، کارآگاهان به محل اختفای طلاها و کتاب‌های عتیقه رفتند و موفق شدند بخشی از اموال مسروقه را در آنجا کشف و تحویل مرد صاحبخانه دهند.  آنها در ادامه تحقیقات، 2 خریدار اموال مسروقه را نیز دستگیر کردند و به این ترتیب بخشی دیگر از طلاهای دزدیده شده نیز کشف شد. 

سرهنگ کارآگاه علی اکبرپور،  رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش اموالی که از سوی 2 جوان معتاد سرقت شده، حدود 300 میلیون تومان است که بر خلاف هشدارهای پلیس، صاحبخانه آنها را در یک کمد چوبی نگهداری می‌کرد و به همین دلیل بود که این اموال به راحتی به سرقت رفتند.

وی ادامه داد: بهترین مکان برای نگهداری طلاجات و لوازم گرانقیمت، صندوق‌های امانات بانکی است چرا که با توجه به سیستم‌های ایمنی پیشرفته این مراکز و همچنین نگهبانی شبانه‌روزی عملا راه هرگونه سرقت برای سارقین بسته است.

کد خبر 90101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز