سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

گروه حوادث: داماد جوان وقتی نتوانست همسرش را از گرفتن طلاق منصرف کند، او و اعضای خانواده‌اش را به رگبار بست

این مرد که  به اتهام قتل 3 نفر در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفته بود، به 3 بار قصاص محکوم شد. ساعت 8 صبح 12 دی ماه 85، ماموران پلیس فیروزکوه در جریان درگیری مسلحانه‌ای در روستای محمود آباد قرار گرفتند و به سرعت راهی محل حادثه شدند.

ماموران بعد از حضور در محل با پیکرهای غرق به خون 3 عضو یک خانواده روبه‌رو شدند که از سوی دامادشان به نام کاظم به رگبار بسته شده بودند.بررسی‌ها نشان می‌داد که چند دقیقه قبل زمانی که همسر کاظم به نام مرضیه همراه پدر، مادر و برادرش سوار بر یک خودروی وانت راهی دادگستری بود تا از شوهرش طلاق بگیرد، این مرد سد راه آنها شده و تمامی اعضای خانواده همسرش را به رگبار بسته است. مرد مسلح سپس همسر مجروح خود را سوار موتورسیکلت کرده و با خود به خانه برده است.

با این اطلاعات، مجروحان حادثه با بالگرد امداد به بیمارستان منتقل و تیم‌های عملیاتی پلیس برای دستگیری کاظم راهی خانه او شدند. وقتی خانه این مرد به محاصره درآمد، وی همسر مجروحش را گروگان گرفت و ماموران را تهدید کرد که اگر دست از سرش برندارند، او را خواهد کشت.

اما روانشناسان پلیس بعد از 70 دقیقه مذاکره با این مرد سرانجام موفق شدند او را ترغیب به تسلیم کنند و مرد مسلح بعد از زمین گذاشتن سلاحش دستگیر شد.

با دستگیری کاظم، همسر او که هدف 6 گلوله قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل شد و به‌رغم اینکه هر 3 عضو خانواده‌اش روی تخت بیمارستان جان باخته بودند، او زنده ماند.
کاظم به سرعت به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها به قتل پدر، مادر و برادر همسرش اعتراف کرد.

بعد از اعترافات این مرد و بازسازی صحنه جنایت، برای او به اتهام قتل عمدی 3 نفر، کیفرخواست صادر شد و پرونده برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در دادگاه

صبح دیروز با شروع جلسه محاکمه، نماینده دادستان به بیان کیفرخواست پرداخت و پس از آن خانواده مقتولان با حضور در جایگاه، برای متهم درخواست قصاص کردند. در بین اعضای این خانواده همسر کاظم نیز به چشم می‌خورد که به طرز معجزه آسایی از مرگ حتمی نجات پیدا کرده بود.

بعد از درخواست خانواده مقتولان، قاضی عزیزمحمدی، رئیس دادگاه متهم را به جایگاه فراخواند تا از خودش دفاع کند.

وقتی کاظم پشت تریبون قرار گرفت به قتل عمو، زن عمو و پسر عمویش اعتراف کرد و گفت: 2 سال قبل از حادثه، من و همسرم به عقد هم درآمدیم و بعد از حدود 16 ماه با هم عروسی کردیم. وقتی به خانه‌مان رفتیم، اختلافات من و همسرم شروع شد.

این اختلافات تا جایی پیش رفت که همسرم، خانه را به حالت قهر ترک کرد و به خانه پدرش یعنی عمویم رفت. در این مدت هرچه تلاش کردم نتوانستم او را راضی به برگشتن کنم و وقتی فهمیدم که می‌خواهد طلاق بگیرد، به یکی از شهرهای غربی کشور رفتم و بعد از خرید یک کلاشینکف و 2 کلت کمری به روستا برگشتم.

بعد هم با برادرم قرار گذاشتیم روزی که همسرم و خانواده‌اش می‌خواهند برای گرفتن طلاق به دادگستری بروند، به سراغشان برویم و انتقام بگیریم. آن روز وقتی مقابل آنها قرار گرفتیم، نمی‌دانستم که اسلحه روی خودکار است و وقتی ماشه را کشیدم، گلوله‌ها پشت سر هم شلیک شدند و به خانواده همسرم اصابت کردند.

بعد از اظهارات این مرد، همسر وی رو به قضات دادگاه گفت: از وقتی زندگی مشترک من و کاظم شروع شد، او مرا از همه چیز منع کرد. حتی اجازه نمی‌داد که تنهایی از خانه خارج شوم. برای همین بود که به خانه پدرم رفتم و تصمیم گرفتم از او طلاق بگیرم.

اما روزی که می‌‌خواستیم به دادگستری برویم، او و برادرش سد راهمان شدند و اعضای خانواده‌ام را کشتند. به‌دنبال این اظهارات، برادر کاظم نیز به اتهام معاونت در قتل در جایگاه قرار گرفت اما مدعی شد: روزی که با برادرم جلوی خانواده عمویم را گرفتیم، من فقط می‌خواستم آنها را آشتی دهم و به همین خاطر فقط یک تیر هوایی شلیک کردم.

اما در همین هنگام برادرم که کلاشینکف و یکی از کلت‌ها همراه او بود، آنها را به گلوله بست و به قتل رساند.پس از اظهارات متهمان و وکیل مدافع آنها، قضات دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند و کاظم را به 3 بار قصاص محکوم کردند و حکم برادر وی نیز به‌زودی صادر خواهد شد.

کد خبر 90572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز