شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

گروه حوادث: خان‌دایی با 2 خواهرزاده‌اش باند سرقتی به راه انداختند که نیمه‌ شب‌ها به مغازه‌های فرش فروشی حمله می‌کردند

و در کمتر از 5 دقیقه، ده‌ها تخته فرش ابریشم نفیس را می‌دزدیدند و قبل ازحضور ماموران ناپدید می‌شدند.

این باند سرقت در شاخه‌ای دیگر از جرایم خود، شبانه از راه پنجره وارد خانه‌های مسکونی شمال شهر می‌شدند و درحالی‌که صاحبخانه در خواب بود، اموال با ارزش و قابل حمل خانه را سرقت می‌کردند.

کارآگاهان پلیس اداره 17 آگاهی پایتخت از مهرماه گذشته در جریان فعالیت این باند قرارگرفتند.بررسی‌ نخستین سرقت که یک مغازه فرش فروشی در حوالی پاسداران بود نشان می‌داد سارقان با کوبیدن جسمی سخت به شیشه سکوریت مغازه و شکستن آن، درحالی‌که آژیر دزدگیر مغازه به صدا درآمده بود درکمتراز 5 دقیقه ده‌ها تخته فرش ابریشم نفیس را ربوده و قبل از حضور ماموران به سرعت گریخته بودند.

بررسی دوربین مداربسته مغازه نیز نشان می‌داد سارقان، فرش‌های سرقتی خود را داخل یک خودروی مدل بالا که پلاک خارجی داشت جاسازی و فرار کرده بودند.

درحالی‌که تحقیقات درباره این سرقت ادامه داشت، 15 روز بعد، خبر سرقت شبانه دیگری از یک مغازه فرش‌فروشی به پلیس آگاهی گزارش شد، سارقان این بار ساعت 3 بامداد، این سرقت را رقم زده بودند و بدون آنکه سرنخی بر جای بگذارند، سوار بر همان خودروی پلاک خارجی گریخته بودند.

سرقت خونین

سومین سرقت برخلاف 2 سرقت قبلی چندان هم ساده نبود، آنها در این سرقت بعد از شکستن شیشه مغازه و ورود به داخل آن با نگهبان روبه‌رو شدند اما به جای فرار، بعد ازضرب وشتم نگهبان، با سرقت ده‌ها تخته فرش بار دیگر گریختند.

در این مرحله از تحقیقات، با توجه به آنکه سارقان سرنخی از خود برجای نمی‌گذاشتند، پلیس تنها راه رسیدن به آنها را ردگیری فرش‌های مسروقه که دارای شناسنامه بودند دید و به این ترتیب مشخصات این فرش‌ها در اختیار تمامی یگان‌های پلیس کشور و مغازه‌های خرید و فروش فرش‌های ابریشم در سراسر کشور قرار گرفت.

خرداد ماه گذشته با گذشت چندین ماه از آغاز سرقت‌ها، ماموران در جریان معامله یکی از فرش‌های مسروقه با یک خودرو در یکی از شهرهای مرکزی کشور قرار گرفتند.

شماره خودرو به سرعت در اختیار یگان‌های پلیسی قرار گرفت و این خودرو در یکی از استان‌های غربی توقیف شد و به این ترتیب نخستین عضو باند به دام افتاد.

وقتی این مرد جوان در بازجویی‌ها دایی خود را به‌عنوان سردسته باند و برادرش را به‌عنوان همدست خود معرفی کرد، 2 عضو دیگر این باند نیز دستگیر شدند، با بازرسی خانه سردسته باند 50 تخته فرش ابریشمی نفیس مسروقه کشف شد و به این ترتیب او دیگر راهی برای فرار نداشت.

باند خانوادگی

«بعد ازشناسایی مغازه فرش فروشی مورد نظرمان، یک پلاک خارجی را روی پلاک اصلی خودرو قرار می‌دادیم تا در زمان فرار، شماره خودرویمان در دوربین‌های مداربسته ثبت نشود، بعد از رسیدن به محل سرقت، با یک جسم سخت، شیشه سکوریت مغازه را می‌شکستیم و وارد مغازه می‌شدیم و در کمتر از 5 دقیقه تا می‌توانستیم فرش می‌دزدیدیم و سپس قبل از رسیدن ماموران فرار می‌کردیم».

سرکرده باند که یک سارق سابقه دار است در بازجویی‌ها با اعتراف به سرقت از مغازه‌های فرش فروشی، اطلاعاتی درباره سرقت‌های باند خانوادگی خود از خانه‌های شمال شهر در اختیار ماموران قرار داد.

وی در اظهارات عجیبی اعتراف کرد برای آنها بودن یا نبودن صاحبخانه چندان فرقی نمی‌کرده؛ چرا که آنها بدون ایجاد سر و صدا وارد خانه‌ها می‌شدند و دست به سرقت می‌زده‌اند که در یک مورد از این سرقت‌ها، آنها یک فرش 24 متری را با جا به جا کردن مبلمان خانه ربوده بودند، بدون اینکه صاحبخانه از خواب بیدار شود.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: اعضای این باند با همین روش سرقت‌هایی را در شهرستان‌های دیگر کشور مرتکب شده اند‌که تا‌کنون به 23 سرقت از مغازه و خانه اعتراف کرده‌اند که ارزش این سرقت‌ها به 2 میلیارد تومان می‌رسد.

تاکنون 15 شاکی پرونده شناسایی شده‌اند و بررسی‌ها برای شناسایی دیگر شاکیان و احتمال ارتکاب سرقت‌های دیگر توسط این باند 3 نفره خانوادگی ادامه دارد.

کد خبر 90293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز