دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

گروه حوادث: مرد شیاد بعد از شناسایی متقاضیان دریافت وام خودرو، خود را فردی با نفوذ در بین نمایندگان مجلس جا می‌زد و با استفاده از نامه‌های جعلی نمایندگان، نقشه کلاهبرداری‌هایش را عملی می‌کرد

3 ماه قبل، مرد جوانی به یکی از بانک‌های تهران رفت و با ارائه نامه‌ای که به‌نظر می‌رسید یکی از نمایندگان مجلس آن را نوشته است، درخواست وام خودرو کرد.

مسئولان بانک اما زمانی که این نامه را بررسی کردند، به امضای درج شده در آن مشکوک شدند و ماجرا را به حراست مجلس شورای اسلامی گزارش کردند. در جریان بررسی‌های انجام شده مشخص شد نامه‌ای که به اسم و امضای یکی از نمایندگان در اختیار مسئولان بانک قرار گرفته است، جعلی بوده و مرد جوان قصد داشته با ارائه این نامه جعلی به بانک، وام خودرو دریافت کند.

به این ترتیب پرونده‌ تشکیل شده در اختیار قاضی علیرضا روستا طسوجی، بازپرس شعبه 8 دادسرای ناحیه یک تهران قرار گرفت و گروهی از ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری جاعل نامه را آغاز کردند.

ماموران در نخستین اقدام به تحقیق از مرد جوانی پرداختند که نامه جعلی را به بانک برده بود. این مرد که مدعی بود از جعلی بودن نامه بی‌خبر است در بازجویی‌ها گفت: از آنجا که قصد خرید خودرو داشتم، برای گرفتن وام به یکی از بانک‌ها رفتم ولی موفق به دریافت وام نشدم. در همان زمان بود که از طریق یکی از دوستانم با مردی به‌نام اکبر آشنا شدم.

این مرد ادعا می‌کرد نفوذ زیادی در بین نمایندگان مجلس دارد و به راحتی می‌تواند از طریق آنها، وام خرید خودرو تهیه کند. وقتی اکبر گفت که در ازای تهیه وام، 700 هزار تومان به‌عنوان دستمزد دریافت می‌کند، قبول کردم که این مبلغ را به او پرداخت کنم و او هم این نامه را به من داد و گفت بعد از ارائه آن به بانک می‌توانم وام بگیرم. اما زمانی که نامه را به بانک بردم، متوجه جعلی بودن آن شدم.

با این اطلاعات، دستور بازداشت اکبر صادر و تحقیقات پلیسی برای شناسایی وی آغاز شد. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، ماموران متوجه شدند که این مرد با استفاده از نامه‌های جعلی نمایندگان مجلس، از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده است. با شناسایی تعدادی از این افراد، ماموران به پرس‌و جو از آنها پرداختند و به سرنخ‌هایی از محل کار اکبر دست یافتند.

با دستور قضایی، ماموران عازم این محل شدند اما بررسی‌ها نشان می‌داد متهم تحت تعقیب قبل از اینکه از سوی پلیس بازداشت شود، محل کار خود را ترک کرده و بدون بر جا گذاشتن ردی از خودش ناپدید شده است.

درحالی‌که هنوز سرنخی از مخفیگاه متهم به دست نیامده است، بازپرس روستا دستور چاپ عکس بدون پوشش او را در روزنامه‌ها صادر کرد و از کسانی که از مخفیگاه این مرد خبر دارند خواست اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن 81243650 در اختیار پلیس اطلاعات و امنیت تهران قرار دهند.

کد خبر 94823

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز