گروه حوادث: کارمند بیمه که با کار این شرکت‌ها به خوبی آشنا بود وقتی اخراج شد، باندی تشکیل داد که هدف آن کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه بود.

اعضای این باند با تهیه مدارک جعلی، خود را بازماندگان قربانیان تصادفات رانندگی جا می‌زدند و از بیمه دیه دریافت می‌کردند. چندی قبل مسئولان اداره بیمه‌ای در شهرری هنگام بررسی پرونده‌‌ تصادف‌های منجر به مرگ، به مدارک مرد جوانی که در تصادف رانندگی جان باخته بود مشکوک شدند.

بررسی مدارک پرونده نشان می‌داد که این مرد در یک تصادف شدید جان خود را از دست داده و والدین او با ارائه مدارک مربوط به تصادف قصد دارند از بیمه دیه دریافت کنند. اما آنچه در این میان جلب توجه می‌کرد شماره تلفنی بود که در پرونده وجود داشت.

مسئولان شرکت بیمه وقتی متوجه شدند شماره تلفن خانواده جان باخته با آدرسی که از آنها در پرونده ثبت شده مطابقت ندارد، به بررسی دقیق مدارک ارائه شده به بیمه پرداختند و متوجه شدند تمامی این مدارک به طرز ماهرانه‌ای جعل شده‌ و فردی با مشخصات قربانی وجود ندارد. بنابراین ماجرا را به پلیس گزارش کردند و   تحقیقات برای کشف راز مدارک جعلی آغاز شد.

خیلی زود گروهی از ماموران حفاظت اطلاعات پلیس زیر نظر بازپرس شعبه 2 دادسرای شهرری، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. آنها در جریان تحقیقات اولیه متوجه شدند که اعضای یک باند حرفه‌ای بعد از جعل مدارک مربوط به تصادف‌‌های منجر به مرگ و تشکیل پرونده برای قربانیان صوری، این مدارک را در اختیار   شرکت بیمه قرار داده و از این طریق اقدام به دریافت دیه و خسارت می‌کنند.

با مشخص شدن این موضوع دستور بازداشت اعضای باند صادر شد و ماموران با زیر نظر گرفتن شرکت بیمه به کمین افرادی نشستند که قرار بود برای دریافت دیه به آنجا مراجعه کنند. مدتی بعد زمانی که مرد جوانی با معرفی خود به‌عنوان راننده مقصر به این شرکت رفته بود تا مدارک مربوط به تصادف را امضا کند، در عملیاتی ضربتی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد.

این مرد که امید نام دارد در همان بازجویی‌های اولیه پرده از فعالیت اعضای باند بزرگ جعل که سرکردگی آن را کارمند اخراجی یکی از شرکت‌های بیمه بر عهده داشت، برداشت. بعد از اعترافات امید، ماموران موفق شدند در عملیات‌های جداگانه تمامی اعضای باند را به همراه کارمند اخراجی دستگیر و به اداره پلیس منتقل کنند.

سرکرده باند در جریان بازجویی‌ها با اعتراف به 2 فقره کلاهبرداری از بیمه با استفاده از مدارک جعلی گفت: یکسال قبل زمانی که از اداره بیمه اخراج شدم و نتوانستم کار مناسبی پیدا کنم تصمیم به اجرای این نقشه گرفتم. به همین خاطر با توجه به آشنایی که به کار شرکت‌های بیمه داشتم با یک جاعل حرفه‌ای نقشه‌ام را در میان گذاشتم و از همان زمان فعالیت ما شروع شد.

وی ادامه داد: مدتی بعد چند نفر از دوستانم که بیکار بودند نیز به باند ما اضافه شدند و ما بعد از تهیه مدارک جعلی برای قربانیان صوری، این مدارک را به دیگر اعضای باند می‌دادیم و آنها هم با معرفی خودشان به‌عنوان بازمانده قربانی و راننده مقصر به شرکت بیمه می‌رفتند و با ارائه مدارک جعلی، مقدمات دریافت دیه را فراهم می‌کردند. من و اعضای باند با این شگرد موفق شدیم برای 2 قربانی صوری دیه بگیریم اما هنگام اجرای نقشه سومین کلاهبرداری لو رفتیم و دستگیر شدیم.

کارآگاهان در ادامه پیگیری‌ها جاعل اصلی را که اقدام به جعل مهر شعبه‌های مختلف دادسرا و پلیس برای تهیه مدارک مورد نیاز کرده بود، نیز شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

بازپرس حسینی، رئیس شعبه 2 دادسرای شهرری با اعلام این خبر گفت: متهمان این پرونده با صدور قرار قانونی روانه زندان شده‌اند و به‌زودی کیفرخواست پرونده صادر و آنها پای میز محاکمه قرار خواهند گرفت.

کد خبر 91930

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز