همشهری آنلاین: اظهارات ضد و نقیضی از مقام‌های آمریکا درباره افزایش نظامیان آمریکا در افغانستان مطرح شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازآسوشیتدپرس، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درحال رایزنی با مشاوران و فرماندهان نظامی برای تعیین راهبرد جدیدی در افغانستان است. این در حالی است که گزارش‌ها از نارضایتی وی از راهکارهای ارائه شده تا کنون در این زمینه حکایت دارد.

به گفته یکی ازمقام‌های آمریکایی، مسئله اصلی در راهبرد جدید این کشور درافغانستان چگونگی و زمان خروج نیروهای خارجی و سپردن امنیت افغانستان به دولت این کشور است.

درهمین حال گمانه زنی‌هایی درباره احتمال افزایش شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان به میزان ده‌ها هزار نفر انجام شده است. یکی از سناریوهای پیش روی اوباما اعزام 30 هزارنیروی دیگر به این کشور است وسناریوهای دیگر نیز تنها درتعداد نیروهای اعزامی با یکدیگر تفاوت دارند.

از سوی دیگر خبرگزاری آلمان به نقل از کارل ایکنبری سفیر آمریکا در افغانستان نوشته است که دلایل بسیاری برای افزایش نیافتن شمار نظامیان آمریکایی در این کشور وجود دارد.

وی با ابراز تردید درباره گسیل داشتن تعداد دیگری از نظامیان به افغانستان دلایل خود را در قالب نامه ای به کاخ سفید توضیح داده است. اگر چه مفاد این نامه فاش نشده است، اما رسانه های آمریکایی نظیر نیویورک تایمز از آن به عنوان تردید برخی مقام‌های این کشور درباره افزایش نیرو در افغانستان یاد کرده اند.

در همین حال دیوید پتریوس فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در آسیای مرکزی و خاورمیانه بر لزوم تصمیم گیری سریع باراک اوباما درباره افغانستان تاکید کرده و افزایش نیروهای خارجی در این کشور را از جمله راهکارهای مناسب می‌داند.

وی در عین حال مدعی است که مقام‌های کاخ سفید کم و بیش درباره راهبرد جدید جنگ افغانستان به توافق‌هایی دست یافته اند. با این حال گزارش‌ها از وجود موانع بسیار برای اتخاذ تصمیم نهایی از سوی اوباما حکایت دارد.

کد خبر 95072

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز