چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام سیاسی آمریکایی با ابراز شک و تردید درباره استراتژی ارتش آمریکا درباره جنگ در افغانستان از مقام خود کناره گیری کرد.

به گزارش الجزیره، ماتیو هاه که یکی از نمایندگان ارشد غیر نظامی آمریکا در ولایت زابل در استان افغانستان بود با انتشار نامه‌ای که تاریخ 10 سپتامبر بر آن درج شده اعلام کرد که درک و اعتمادش را نسبت به اهداف استراتژیک آمریکا در افغانستان از دست داده است.

هاه اولین مقام سیاسی آمریکا است که در ارتباط با جنگ افغانستان از مقام خود استعفا می‌دهد.

هاه در ادامه نامه خود آورده است: شک و تردیدهایی درباره استراتژری جاری و استراتژی آینده‌مان در افغانستان دارم. با این حال استعفایم تنها بر پایه این مساله که ما چگونه در این جنگ به پیش می‌رویم نبوده بلکه من نمی‌دانم ما چرا و با چه هدفی به این جنگ ادامه می‌دهیم.

اخبار پیرامون ترک سمت هاه در افغانستان در حالی انتشار می‌یابد که آمریکا در حال سپری کردن بدترین ماه خود از نظر تلفات نظامی در افغانستان است.

روز سه شنبه 27 اکتبر با کشته شدن دست کم 8 سرباز آمریکایی و یک شهروند افغان در جریان دو انفجار در ولایت قندهار آمار تلفات نظامیان آمریکایی در ماه اکتبر در افغانستان به 55 نفر رسید.

آمار بالای تلفات نظامیان آمریکایی در ماه اکتبر که طی هشت سال جنگ در افغانستان بی سابقه توصیف شده و استعفای هاه از مقام خود منجر به افزایش فشارها بر باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا خواهد شد.

بسیاری معتقدند که نه تنها باراک اوباما باید سیاست‌های آمریکا مبنی بر افزایش نیرو در افغانستان را تغییر دهد، بلکه باید تغییراتی کلی در استراتژی کشورش در ارتباط با جنگ افغانستان صورت دهد.

کد خبر 93883

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز