یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد زیادی از شهرونادان، نیرو‌های نظامی و پلیس افغانستان و 5 سرباز امریکایی در موجی از خشونت‌ها در سراسر این کشور کشته‌ شدند.

به گزارش الجزیره، موجی از بمب گذاری‌های کنار جادهای، زدو خوردهای مسلحانه و حملات انتحاری در روز شنبه 12 سپتامبر در گوشه و کنار افغانستان رخ دادند.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در بدترین حوادث روز شنبه 14 نفر سرنشین دو خودرو بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در استان ازورگان واقع در جنوب این کشور کشته شدند.

در استان قندوز در شمال افغانستان نیز مردان مسلح به یک ایست بازرسی حمله کرده و 7 پلیس از جمله فرمانده آنان را طی یک نبرد مسلحانه که از ساعات نیمه شب جمعه 11 سپتامبر تا ساعات صبح شنبه در جریان بود، کشتند.

در جریان این نبرد 2 نیروی پلیس نیز ناپدید شدند. گمان می‌رود این 2 نفر توسط مردان مسلح ربوده شده باشند.

سخنگوی ناتو نیز اعلام کرد که بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در غرب افغانستان سه سرباز آمریکایی کشته شدند. یک بمب کنار جاده‌ای در شرق افغانستان هم منجر به مرگ 2سرباز آمریکایی دیگر شد. وزارت کشور افغانستان و استاندار قندهار اعلام کردند که 6شهروند نز در این استان کشته شدند.

در حوادثی دیگر در سایر مناطق افغانستان مردان مسلح در حمله به یک گشتی در استان ننگرهار 4 نیروی پلیس را به قتل رساندند. در استان فراه در غرب این کشور نیز 7 سرباز در نبرد با شبه نظامیان طالبان جان خود را از دادند.

این حملات در حالی رخ می‌دهد که همچنان مسائل انتخاباتی و ادعاهای مبنی بر تقلب در این کشور لاینحل مانده و آینده سیاسی افغانستان را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

کد خبر 90344

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز