یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با توجه به شیوع آنفلوآنزای نوع A و ذکر اینکه در دو سال آینده 30 درصد مردم به این نوع آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند، تاکید کرد:

 تبلیغات و آموزش‌دهی به مردم برای آگاهی باید بیشتر باشد.

به گزارش ایلنا، مرضیه وحیددستجردی در حاشیه سیزدهمین اجلاس مدیران انتقال خون کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث ادغام وزارت بهداشت و وزارت رفاه گفت: هدف ادغام وزارت رفاه نیست. هدف بازگرداندن بیمه‌ها به وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌ها همیشه به وزارت بهداشت بدهکار بوده اند، گفت: اگر خدمات و پرداخت هزینه‌ خدمات تحت پوشش یک وزارتخانه باشد می‌توان آن را سازماندهی کرد. با توجه به اینکه وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است، فکر می‌کند هر چیزی که به این امر مربوط باشد باید زیر پوشش این وزارتخانه قرار بگیرد.

وحید دستجردی با توجه به طرح ایجاد پالایشگاه خون افزود: به اندازه کافی برای ایجاد پالایشگاه پلاسما داریم و آمادگی این را داریم که 50 درصد پلاسما را نیز تهیه کنیم.
وزیر بهداشت و درمان گفت: ارزیابی من از صدا و سیما در روزهای اخیر این است که خوشبختانه در این روزها این سازمان وقت بیشتری به این موضوع اختصاص داده است اما تا آن درجه‌ای که ما می‌خواهیم خیلی فاصله دارد به همین دلیل قرار است فردا با ریاست صدا و سیما جلسه‌ای تشکیل شود.

وی با اشاره به دستورالعمل ارسال شده به آموزش و پرورش گفت: ما طبق وظیفه دستورالعمل را ارائه داده‌ایم و بازرس نیز مرتب به مراکز آموزش و پرورش و مدرسه‌ها مراجعه می‌کند و همچنین مسئول مدیریت بیماران واگیردار با آموزش و پرورش در ارتباط است.

مدرسه خود مثل یک قرنطینه عمل می‌کند

وی افزود: طبق این دستورالعمل مراقبت‌های بهداشتی باید جدی گرفته شود و اگر مبتلایان در هر کلاس بیش از تعداد مورد نظر باشند، کلاس باید تعطیل شود و در صورت لزوم مدرسه نیز تعطیل می‌شود و البته وجود کلاس برای قرنطینه نیز در مدارس اجباری شده است.

وی تاکید کرد: اما آموزش و پرورش جای وسیعی است و هماهنگی و کنترل آن مشکل است و باید توجه داشت که مدرسه خود مثل یک قرنطینه عمل می‌کند و اگر مدارس تعطیل شود بچه‌ها به پارک‌ها و کوچه و خیابان می‌روند و در آنجا با افراد بیشتری برخورد می‌کنند و در نتیجه بیشتر در معرض ابتلا قرار می‌گیرند.

وی هم‌چنین در مورد واکسن آنفلوآنزا گفت: ما به اندازه 20 میلیارد تومان واکسن سفارش داده‌ایم و بودجه آن نیز تامین شده است و این مقدار در بهمن یا اسفندماه امسال در اختیار افراد آسیب‌پذیر قرار می‌گیرد.

وی افزود: از آنجایی که این دارو جزو داروهای نوپدید است ما نیز در سه مرکز در حال ساخت این دارو هستیم و اگر اعتبارات تصویب شود تا اردیبهشت واکسن داخلی نیز تولید می شود، هزینه این واکسن از واکسن‌های وارداتی بسیار کمتر است و پس از تولید آن دیگر مشکلی نداریم.

کد خبر 94176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز