همشهری آنلاین: رییس آموزش‌وپرورش تهران گفت: هیچ مدرسه‌ای برای آنفلوآنزای «آ» تعطیل نشده است

رییس آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر این که تا کنون هیچ مدرسه‌ای در پایتخت به لحاظ ابتلای دانش‌آموزان آن به آنلوآنزای نوع «آ» تعطیل نشده است، از تعطیلی موقت مجتمع استثنایی شهید محبی ویژه دانش‌آموزان معلول جسمی و حرکتی در شهر تهران به دلیل ابتلای 15 دانش‌آموز آن به آنفلوآنزای فصلی خبر داد.

زکریا یازرلو در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی مقابله با آنفلوآنزای نوع «آ» در مدارس، در مورد مدارس استثنایی با توجه به حساسیت دانش‌آموزان معلول جسمی و حرکتی، به لحاظ اقدامات پیشگیرانه در برابر شیوع آنفلوآنزای نوع «آ» با حساسیت بیشتری عمل خواهد شد.

وی افزود: با توجه به این که دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه از حساسیت بیشتری به لحاظ جسمی برخوردارند، احتمال تعطیلی موردی کلاس‌های درس این مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای نوع «آ» بیشتر است.

یازرلو در عین حال تصریح کرد که هیچ یک از شش هزار مدرسه شهر تهران به دلیل آنفلوآنزای نوع «آ» تعطیل نشده است و این بیماری در مدارس پایتخت تحت کنترل است.

دکتر ضیاءالدینی، مدیر کل سلامت آموزش و پرورش نیز به ایسنا تاکید کرد: تعطیلی مدارس به هر دلیل از جمله شیوع آنفلوانزای نوع «آ» باید با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش صورت گیرد.

وی در عین حال بار دیگر به دستورالعمل‌ مقابله با آنفلوانزای نوع «آ» در مدارس اشاره کرد و افزود: بر روند اجرای دستورالعمل‌ مقابله با شیوع آنفلوانزای نوع «آ» در مدارس به طور جدی نظارت خواهد شد و آموزش و پرورش همه تمهیدات لازم را در این باره اندیشیده است تا از شیوع آنفلوانزای نوع «آ» در بین دانش‌آموزان سراسر کشور پیشگیری شود.

مدیر کل سلامت آموزش و پرورش در عین حال خطاب به خانواده‌ها گفت که نگران نباشند آموزش و پرورش از وظایف خود در زمینه‌ مقابله جدی با شیوع آنفلوانزای نوع آ در مدارس سرباز نخواهد زد!

کد خبر 94074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز