وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اصلی‌ترین وزارتخانه‌ای که در سلامت جامعه امروز و آینده نقش اساسی دارد، وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش ایسنا، طی مراسمی که با حضور 2 وزیر آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، دکتر مرضیه وحید دستجردی با تاکید بر پیگیری پیام نوروزی مقام معظم رهبری با محوریت جامعه سالم، گفت: در سالی که با نام همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری شده است،

همه دستگاه‌ها باید با همکاری مستمر و پی‌درپی نقشی را که می‌توانند در تحقق سلامت جامعه ایفا کرده و به‌صورت فعال در عرصه سلامت جامعه حضور داشته باشند. اصلی‌ترین وزارتخانه‌ای که در سلامت جامعه امروز و آینده نقش اساسی دارد،

وزارت آموزش و پرورش است؛ وزارتخانه‌ای که تربیت نونهالان این سرزمین را برعهده دارد و آنها باید رشد کنند و آینده کشور را بسازند. وزیر بهداشت ادامه داد: انسان، محور توسعه جامعه محسوب می‌شود و به‌طور حتم انسان سالم، بیشترین و بهترین کارکرد را در این زمینه می‌تواند داشته باشد.

این در حالی است که زندگی طبیعی، تغذیه سالم، و دوری از رفتارهای پرخطر زیربنای اساسی انسان سالم جامعه سالم و آینده سالم است. وی در پایان با اشاره به نمودهای تغذیه سالم اظهار داشت: چاقی، افزایش وزن، مصرف دخانیات و مواد‌مخدر مهم‌ترین عواملی هستند که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند که از جمله آنها می‌توان به مصرف دخانیات اشاره کرد که 80 درصد سرطان‌های ریوی و دهان و دندان ناشی از آن است و سالانه 60 هزار نفر ایرانی در اثر آن، جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 104581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز