همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر و بروز سیلاب در حداقل 9 استان کشور تا روز شنبه هشدار داد

به گزارش ایسنا،‌ بر این اساس طی روزهای پنجشنبه تا شنبه به طور متناوب در استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به سبب تشدید بارش همراه با رعد و برق و وزش باد، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های منطقه پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی کشور همچنین اعلام کرد: طی سه روز آینده نیمه غربی کشور متاثر از فعالیت سامانه بارشی است که مرکز آن اکنون در روی دریای مدیترانه قرار گرفته است بر این اساس در این مدت در استانهای واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و تا پایان روز جمعه در شرق دریای خزر و شمال شرق کشور دمای هوا افزایش می‌یابد.

شایان ذکر است که شدت فعالیت بارشی این سامانه در این مدت در استانهای واقع در غرب، جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی و استانهای و اقع در زاگرس مرکزی می‌باشد و همچنین در روز پنجشنبه خلیج‌فارس مواج است.

سازمان هواشناسی کشور بدین ترتیب آسمان استان تهران را در روز پنجشنبه نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات با رگبار و رعد و برق و در روز جمعه نیز نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات با بارش باران پیش بینی کرد که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز بدون تغییر نسبت به روز چهارشنبه به 11 و 19 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

بر اساس پیش‌بینی‌های 72 ساعته سازمان هواشناسی کشور آسمان اکثر مناطق استان تهران در روز پنجشنبه بارانی، ‌جمعه با رگبار باران و در روز شنبه نیز همراه با بارش باران پیش‌بینی شده است.

کد خبر 93923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز