دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۶
۰ نفر

گروه ورزشی: اگرچه خیلی‌ها با توجه به فراز و نشیب سرخپوشان پایتخت هنوز پرسپولیس را مدعی کسب عنوان قهرمانی به حساب نمی‌آورند اما توقف رقبای این تیم باعث شده تا شاگردان کرانچار با روحیه بهتری وارد هفته چهاردهم شوند.

آنها در طول 13 هفته گذشته دچار نوسان بودند اما پیروزی مقابل سایپا به یکباره انگیزه‌های پرسپولیس را برای بازگشت به نبرد قهرمانی زنده کرد.تیم کرانچار پنجشنبه پیش موفق شد نارنجی‌پوشان را در ورزشگاه آزادی با 2 گل شکست دهد تا مرد همیشه منتقد فوتبال ایران این‌بار از انسجام پرسپولیسی‌ها سخن بگوید و عملکرد این تیم را مورد تحسین قرار دهد. اگر پیروزی مقابل تیم مایلی‌کهن را شروعی دوباره برای کرانچار بدانیم به احتمال فراوان کسب پیروزی برابر تراکتورسازی می‌تواند حکم صعود پرسپولیس به رده‌های بالاتر جدول لیگ‌برتر محسوب شود.

پرسپولیس در حالی امروز به مصاف تراکتورسازی تبریز می‌رود که می‌تواند با پیروزی در این دیدار به صدر جدول نزدیک شود. آنها البته حریف سرسختی را مقابل خود می‌بینند. دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی ساعت 16:40 امروز در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

تراکتور پس از 8 سال در ورزشگاه آزادی

پرسپولیس از این نظر کار دشواری مقابل تراکتورسازی دارد که تبریزی‌ها در خارج از خانه هم بازی‌های خوبی ارائه کرده‌اند. تراکتورسازی پس از پیروزی برابر ابومسلم برای کسب نتیجه مطلوب گام به ورزشگاه آزادی می‌گذارد. آنها برای اولین بار در این فصل به ورزشگاه آزادی می‌آیند و می‌خواهند با خاطره خوشی، تهران را ترک کنند.

این در حالی است که به احتمال فراوان کمتر کسی به یاد دارد که چه زمانی پرسپولیس در این فصل در دو بازی پشت‌سر هم پیروز شده است و همین نکته نشان‌دهنده وضعیت نه چندان ایده‌آل این تیم پرطرفدار در لیگ نهم است. نکته دیگر اینکه حضور تماشاگران متعصب هردو تیم در ورزشگاه آزادی می‌تواند به جذابیت‌های این دیدار کمک کند. تراکتورسازی هم که هفته گذشته به پیروزی رسیده است، انگیزه فراوانی برای کسب امتیاز از بازی تهران دارد.

نخستین حضور تیم تبریزی در ورزشگاه آزادی پس از هشت سال، این انگیزه را در مردان فراز کمالوند به وجود آورده که برابر پرسپولیس بهترین نمایش خود را ارائه دهند. این تقابل می‌تواند بازی پرسپولیس و تراکتورسازی را به یکی از دیدارهای زیبای هفته چهاردهم تبدیل کند.

باقری و آرفی، غایبان پرسپولیس

پزشک پرسپولیس از غیبت دو بازیکن این تیم در دیدار برابر تراکتورسازی خبر داد. فرید زرینه گفت: «کریم باقری و اشپیتیم آرفی هردو به دلیل سرماخوردگی شدید نمی‌توانند در بازی مقابل تراکتورسازی به میدان بروند.»وی وضعیت سایر بازیکنان را مطلوب توصیف کرد. از سوی دیگر این سرمربی تراکتورسازی تبریز است که ضمن ابراز امیدواری برای شکست پرسپولیس از در اختیار داشتن همه بازیکنانش خبر می‌دهد.

حضور کاشانی در تمرینات پرسپولیس

حبیب کاشانی در چند روز اخیر با حضور در تمرینات پرسپولیس از عملکرد تک‌‌تک بازیکنان و اعضای کادر فنی تیمش تشکر کرد.وی که از زمان حضور دوباره‌اش در راس امور مدیریتی باشگاه پرسپولیس سعی کرده است جو آرامی را در این تیم حاکم کند، خطاب به بازیکنان پرسپولیس گفته است: «بازی با تراکتورسازی بهترین فرصت است تا با صعود به رده‌های بالاتر دیگر حریفان را تحت تاثیر حضور خودتان قرار بدهید و دل هواداران پرسپولیس را به دست بیاورید.»

بعد از نتیجه خوبی که سرخپوشان مقابل تیم سایپا کسب کردند کاشانی تصمیم گرفت با حضور در تمرین تیمش از عملکرد تک‌تک بازیکنان و اعضای کادر فنی تقدیر کند. البته حسن رودباریان دروازه‌بان سابق پرسپولیس هم از دروازه تراکتورسازان محافظت می‌کند.پرسپولیس در حالی امروز میزبان تراکتورسازی خواهد بود که در روزهای اخیر تمرینات با نشاطی را پشت‌سر گذاشته است.این بازی در حالی انجام می‌شود که تراکتورسازی بازیکن سابق پرسپولیس را به عنوان کاپیتان در اختیار دارد. تقابل نصرتی با پرسپولیس نیز نکته جالب دیگری است.

باشگاه پرسپولیس در حاشیه این بازی قصد دارد از محمد نصرتی تقدیر ‌کند.همچنین این باشگاه توسط بازیکنان آذری زبان خود با اهدای گل از هواداران تراکتورسازی تبریز تقدیر خواهد کرد. شب گذشته حبیب کاشانی در هتل محل اقامت سرخپوشان حضور یافت و در جلسه‌ای با آنها، برخی نکات را به بازیکنان پرسپولیس گوشزد کرد. کاشانی از بازیکنان خواست با بکارگیری تمام توان خود بازی حساس هفته چهاردهم را با پیروزی پشت‌سر بگذارند.

کمالوند: مسئله من و کریمی، ارتباطی به بازی امروز ندارد

سرمربی تراکتورسازی تبریز ابراز امیدواری کرد که شاگردانش در ورزشگاه آزادی بتوانند با ارائه یک بازی هجومی پرسپولیس را شکست دهند. وی در خصوص این بازی به همشهری گفت: «پرسپولیس تیم بسیار بزرگی است. بازیکنان بزرگی دارد.

کادر فنی باتجربه‌ای در این تیم فعالیت می‌کند و البته از زمانی که آقای کاشانی به این تیم آمده، شرایط روحی آنها نیز دگرگون شده است.ما بازی سختی را پیش‌رو داریم.» کمالوند ادامه داد: «من فکر می‌کنم که هر دو تیم از یک خانواده هستند. ما و پرسپولیس قرمز هستیم و این باعث می‌شود که هواداران هر دو تیم در ورزشگاه آزادی احترام خاصی برای یکدیگر قائل باشند.»

کمالوند در خصوص انگیزه‌های شخصی خود برای شکست کرانچار گفت: «به هیچ‌وجه به شکست کرانچار فکر نمی‌کنم. این تیم‌های ما هستند که مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. من در 2 بازی دیگر هم در طول لیگ امسال مقابل مربیان خارجی قرار گرفته‌ام اما حتی برای یک لحظه هم به این مسئله فکر نکرده‌ام که به عنوان یک مربی داخلی باید دست به تسویه حساب بزنم. اصلا این طرز تفکر را قبول ندارم. تراکتورسازی مقابل راه‌آهن و فولاد هم برنده شد اما من هرگز نگفتم که من لوکا را شکست دادم.

چون هر مربی برای خودش شخصیتی دارد و درست نیست که ما در مقابل یکدیگر چنین مواضعی را اتخاذ کنیم.» وی خاطر نشان کرد: «تیم من نشان داده که علاقه خاصی به ارائه بازی هجومی دارد. امیدوارم این تیم را در خانه‌اش شکست دهیم. ما برای تساوی به آزادی نمی‌آییم.» سرمربی تراکتورسازی اما چندی پیش برخوردهای رسانه‌ای شدیدی را با علی کریمی پشت‌سر گذاشت. بازیکنی که ستاره محبوب هواداران پرسپولیس به حساب می‌آید.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا فکر نمی‌کنید هواداران پرسپولیس بابت برخوردتان با کریمی جو سنگینی را برای شما و تراکتورسازی رقم خواهند زد، تاکید کرد: «من درباره کریمی حرفی نزدم. سوءتفاهمی بود که برطرف شد. ما اصلا برخوردی با یکدیگر نداشتیم. فکر نمی‌کنم این مسئله باعث خشم هواداران پرسپولیس شود. اصلا این مسئله ارتباطی به بازی ما مقابل پرسپولیس ندارد.»

کد خبر 93706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز