دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

گروه ورزشی: پس از شکست ناامیدکننده 3 بر 2 مقابل میلان در لیگ قهرمانان، رئال‌مادرید با تساوی بدون گل در خانه خیخون 2 امتیاز طلایی در رقابت قهرمانی لالیگا را از دست داد.

پس از رونالدو و فان‌نیستلروی، بن‌زما و هیگواین هم برای این بازی مصدوم بودند و پلگرینی که فقط رائول را به عنوان مهاجم در اختیار داشت، نتوانست راهی برای باز کردن دروازه میزبان پیدا کند. خیخون که در این فصل نتایج خوبی گرفته و در رده هفتم است، شروع بهتری داشت و در نیمه اول نسبتا از حریف پرستاره‌اش برتر بود.

رئال اما در نیمه دوم، مالکیت توپ را در اختیار گرفت و حملات زیادی داشت ولی درخشش خوان پابلو دروازه‌بان خیخون مانعی در برابر بازیکنان رئال بود. پلگرینی به عنوان آخرین راه‌حل، گوتی و فان‌درفارت را هم به زمین فرستاد و کاکا به خط حمله رفت ولی حملات دقایق پایانی این تیم هم نتیجه‌ای نداشت.

پلگرینی که تیمش با تساوی در هشتمین بازی فصل 19 امتیازی شد (در صورت پیروزی بارسا در بازی دیشب مقابل ساراگوسا اختلاف دو تیم دوباره به 3 امتیاز می‌رسد)، پس از بازی گفت: «نیمه اول متعادل بود ولی در نیمه‌دوم کاملا برتر بودیم. پس از استراحت، گردش توپ ما خوب بود و سازمان دفاعی خوبی داشتیم، ولی با وجود فرصت‌های زیاد، گلی نزدیم. اسپورتینگ سازماندهی بسیار خوبی دارد و در ضدحملات خطرناک است.» پلگرینی اضافه کرد که مصدومیت گارای و ژابی آلونسو جدی نیست و آنها را به خاطر احتیاط تعویض کرده.

خورخه والدانو، مدیر فنی رئال‌مادرید هم پس از این تساوی ترجیح داد از کسی انتقاد نکند و گفت: «از عملکرد تیم راضی هستیم ولی از نتیجه نه. قبول ندارم که تیم روح ندارد. ما فصل را تازه شروع کرده‌ایم و مطمئنم که با نگرش حرفه‌ای بازیکنان نتیجه می‌گیریم. به همه بازیکنان درون زمین تبریک می‌گویم چون با وجود حریفی که برای زنده ماندن می‌جنگید، همه تلاش‌شان را انجام دادند.» والدانو در حمایت از پلگرینی هم گفت که این مربی کارش را خوب انجام داده.

آتلتیکومادرید در بحران

آتلتیکومادرید که پس از شکست سنگین 4 بر صفر مقابل چلسی در لیگ قهرمانان آبل رسینو را برکنار کرد، مقابل مایورکای 9 نفره هم نتوانست به پیروزی برسد تا بحران این تیم به اوج برسد. خطای هند خوسمی در محوطه جریمه و اخراج این بازیکن در دقیقه 27، بهترین فرصت را برای دومین پیروزی فصل آتلتیکو به وجود آورد ولی فورلان ضربه پنالتی را از دست داد. پس از 9 نفره شدن مایورکا، آتلتیکو صاحب یک پنالتی دیگر شد که فورلان این بار اشتباه نکرد.

ولی آتلتیکو با وجود دو یار بیشتر در دقیقه 90 تسلیم شد و 2 امتیاز از دست داد تا با 7 امتیاز در رده چهاردهم بماند. بیش از 500 نفر از هواداران خشمگین آتلتیکو در اعتراض به این نتیجه مقابل در  ویسنته کالدرون جمع شدند و علیه سرسو، مدیر تیم شعار دادند. سرخیو آگرو، ستاره آتلتیکو خشم تماشاگران را منطقی می‌داند: «پیش از این هرگز مقابل یک تیم 9 نفره به تساوی نرسیده بودم. به سختی می‌توان برای این تساوی دلیلی پیدا کرد.

قبول داریم که خیلی بد بازی کردیم و انتقادهای تماشاگران قابل‌قبول است. ما کاری را که لازم بود انجام ندادیم و آنها به تساوی رسیدند. 2 امتیاز بسیار مهم را از دست دادیم.» با این وجود آگرو امیدوار است که با شروع کار کیکه سانچس فلورس وضعیت تیم بهتر شود: «باید بپذیریم که تیم از نظر روحی مشکل دارد. ما اعتماد به نفس کافی نداریم ولی می‌دانیم مربی جدید می‌تواند این وضعیت را ترمیم کند.»

در سومین بازی شنبه‌شب لالیگا، سویا نتوانست از تساوی رئال‌مادرید استفاده کند و مقابل اسپانیول 10 نفره به تساوی بدون گل رسید. کامنی، دروازه‌بان کامرونی اسپانیول ستاره این بازی بود که بارها مقابل حملات سویا ایستادگی کرد.

کد خبر 93705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز