شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۶
۰ نفر

گروه ورزشی: منچستریونایتد، صدرنشین جدید لیگ برتر که امشب میزبان ساندرلند است، چهارشنبه‌شب مقابل ولفسبورگ دردسر زیادی داشت.

وقتی قهرمان آلمان در نیمه دوم با گل ادین ژکو پیش افتاد، به نظر می‌رسید که اولدترافورد شاهد اولین شکست اروپایی منچستر در چهار سال اخیر خواهد بود، ولی باز هم این هنر گیگز بود که مانند چند بازی اخیر به نجات فرگوسن آمد. کاپیتان 35 ساله منچستر ابتدا با یک ضربه ایستگاهی بازی را به تساوی کشاند و سپس سازنده گل پیروزی برای مایکل کریک بود.

استیو بروس، سرمربی ساندرلند در آستانه رویارویی با منچستر یونایتد، خاطره اولین تمرین گیگز در نوجوانی را به یاد می‌آورد و از موفقیت‌های او شگفت‌زده نیست. مدافع سابق یونایتد می‌گوید: «فرگوسن به ما گفت که این بچه با تیم اصلی تمرین می‌کند، مراقب او باشید. ولی او سه بار ویو اندرسون را دریبل زد و ما گفتیم که این دیگر کیست.

او 14 یا 15 ساله بود و ویو مدافع راست تیم ملی انگلیس. او تنها کودکی بود که اطمینان داشتیم یک فوق ستاره خواهد شد. نمی‌خواهم به گری و فیل نویل، نیکی بات، اسکولز یا بکام بی‌احترامی کنم، ولی درباره تنها کسی که در همان نگاه اول مطمئن بودیم، گیگز بود.» مایکل اوون که مقابل ولفسبورگ مصدوم شد، سه هفته نمی‌تواند بازی کند و غایب اصلی تیمش مقابل ساندرلند خواهد بود.

گل قرن زده نشد

اما حساس‌ترین بازی چهارشنبه‌شب بین بایرن‌مونیخ و یوونتوس با تساوی بدون گل به پایان رسید. هر چند بایرن تیم برتر بود و موقعیت‌های زیادی داشت، ولی نتوانست دروازه حریف ایتالیایی‌اش را باز کند. بهترین موقعیت این تیم در لحظه‌ای بود که ریبری با یک حرکت سریع از فاصله کوچک بین کیه‌لینی و لگروتالیه عبور کرد، ولی ضربه چیپش از بالای دروازه یووه
به بیرون رفت. بوفون درباره این صحنه می‌گوید: «او می‌خواست گل قرن را بزند، ولی توپ را خیلی بلند کرد.»

بایرن اما با وجود این تساوی توانست با 4 امتیاز در صدر گروه A باقی بماند، بوردو با تفاضل گل کمتر دوم است و یووه تنها 2 امتیاز دارد.ولی اوضاع بایرن در بوندس‌لیگا که امروز میزبان کلن است به اندازه لیگ قهرمانان خوب نیست. این تیم که پس از شکست هفته قبل مقابل هامبورگ به رده هفتم سقوط کرد، مقابل کلن نیاز به پیروزی دارد. ولی فان‌گال نمی‌تواند روی روبن و ریبری، دو ستاره‌اش که مقابل یووه مصدوم شدند حساب کند. مصدومیت ریبری جدی نیست، ولی روبن باید چهار هفته استراحت کند. در این بازی پودولسکی، مهاجم سابق بایرن هم انگیزه زیادی مقابل تیم سابقش دارد.

لئوناردو در یک قدمی اخراج

رئال‌مادرید پس از پیروزی 5 بر 2 در خانه زوریخ، در سانتیاگو برنابئو مارسی را با 3 گل شکست داد. بازی تا دقیقه 58 متعادل بود، ولی میزبان در عرض 6 دقیقه توسط ستارگان گران‌قیمتش رونالدو (2 گل) و کاکا (پنالتی) به 3 گل رسید. دشان سرمربی مارسی معتقد است که این نتیجه بازتابی از جریان بازی نیست: «در یک ساعت اول خوب بازی کردیم، در نیمه‌اول موقعیت‌هایی هم داشتیم. این شکست خیلی سنگینی است،‌کسانی که بازی را ندیدند گمان می‌کنند که رئال یک بازی تفریحی داشته. من با فلورنتینوپرس صحبت می‌کردم و او هم پذیرفت که در نیمه‌اول بازی خوبی انجام دادیم.»

مارسی اما خوش‌شانس بود که در بازی همزمان گروه C، میلان در سن‌سیرو با یک گل مغلوب زوریخ شد. پس از گل زودهنگام قهرمان سوئیس، میلان فرصت‌های زیادی را به ویژه توسط اینزاگی از دست داد تا لئوناردو با این شکست بیش از پیش تحت فشار باشد. پس از این شکست شنیده می‌شود که بازی فردا در خانه آتالانتا آخرین فرصت این مربی جوان برزیلی است و از مارکو فان‌باستن، والتر ماتزاری، دلیو روسی و فیلیپو گالی، مدافع سابق و مربی فعلی تیم‌های پایه میلان به عنوان نامزدهای جانشینی لئوناردو نام برده می‌شود. این در حالی است که مدیر برنامه‌های فان‌باستن گفت که موکلش فعلا استراحت می‌کند و از ژانویه به فکر انتخاب تیم جدید خواهد بود.

در گروه D هم چلسی با نمایشی که برای آنچلوتی راضی‌کننده نبود با تک گل آنلکا در خانه آپوئل نیکوزیای قبرس به پیروزی رسید. پورتو هم با پیروزی 2 بر صفر مقابل آتلتیکومادرید بحران‌زده، 3 امتیازی شد.

کد خبر 91825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز