سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۸
۰ نفر

گروه ورزشی: پس از 5 پیروزی متوالی در لالیگا، بارسا امشب به دنبال اولین پیروزی در لیگ قهرمانان است.

قهرمان اروپا که در بازی اول در خانه اینتر به تساوی بدون گل رسید، این بار در نوکمپ میزبان دیناموکیف است که به لطف پیروزی 3 بر یک مقابل روبین کازان روسیه در روز اول فعلا صدرنشین است. پپ گواردیولا پس از پیروزی 2 بر صفر شنبه‌شب تیمش مقابل مالاگا، درباره رویارویی با قهرمان اوکراین گفت: «آنها تیمی هستند که شما را تحت فشار می‌گذارند، قدرت بدنی بالایی دارند و سازماندهی‌شده بازی می‌کنند.»

با وجود اینکه دوران کوتاهی از انتقال زلاتان ابراهیموویچ به بارسا می‌گذرد، مهاجم 195 سانتیمتری سوئدی به مهره اجتناب‌ناپذیری در ترکیب این تیم تبدیل شده و در هر 5 بازی لالیگا، گلزنی کرده. او در بازی با مالاگا هم به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت و توانست مقاومت دفاع حریف را بشکند. گواردیولا درباره مهاجم جدیدش گفت: «ابراهیموویچ تهدیدی هوایی محسوب می‌شود و تلاش او با وجود اینکه صددرصد آماده نبود، ستودنی است.» حضور تیری آنری در بازی امشب پس از مصدومیت در بازی مقابل مالاگا هنوز مشخص نیست. چگرینسکی، مدافع اوکراینی تیم هم به دلیل مصدومیت حداقل 3 هفته غایب است.

دیناموکیف که امسال شوچنکو را به تیمش بازگردانده، صدرنشین لیگ اوکراین است و در 15 بازی متوالی در همه جام‌ها بدون شکست مانده. این تیم از آخرین حضورش در نوکمپ در سال 1997 خاطره خوشی دارد چرا که با هت‌تریک شوچنکو توانست به پیروزی 4 بر صفر برسد. اینتر هم پس از تحمل اولین شکست فصل مقابل سمپدوریا سفر ناشناخته‌ای به مرکز روسیه برای رویارویی با روبین کازان دارد. قهرمان گمنام روسیه در ورزشگاه 30 هزارنفری نوسازی‌شده‌اش امیدوار است بتواند اولین امتیاز اروپایی‌اش را به دست آورد. اسنایدر که در بازی مقابل سمپدوریا هم مصدوم بود، سفر به روسیه را مانند تیاگو موتا دیگر هافبک اینتر از دست می‌دهد.

غیبت جیلاردینو مقابل لیورپول

فیورنتینا برای حفظ امید صعود، امشب باید در خانه مقابل لیورپول امتیاز بگیرد ولی رسیدن به این هدف بدون جیلاردینوی محروم، مهاجم باتجربه‌ این تیم دشوار خواهد بود. او در بازی اول فیورنتینا در خانه لیون اخراج شد تا تیمش با یک گل مغلوب شود. با این وجود چزاره پراندلی، سرمربی فیورنتینا نسبت به موفقیت تیمش ناامید نیست: «باید با روحیه‌ای مثبت و مشتاقانه به زمین برویم، ما اجازه نداریم که بازی را به عنوان یک تیم از پیش‌باخته شروع کنیم.»

آخرین پیروزی فیورنتینا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به سال 2000 برمی‌گردد و این تیم فصل گذشته بدون حتی یک پیروزی کنار رفت. هرچند فیورنتینا تا به حال در خانه مغلوب هیچ تیم انگلیسی نشده، ولی لیورپول هم در 4 سفر اخیرش به ایتالیا شکستی نداشته و گلی دریافت نکرده. لیورپول در این بازی بیش از همه روی فرناندو تورس حساب می‌کند که در پیروزی 6 بر یک شنبه مقابل هال‌سیتی توانست هت‌تریک کند. فیورنتینا هم در غیاب جیلاردینو روی آدریان موتو مهاجم باتجربه رومانیایی و یووتیچ، پدیده مقدونیه‌ای‌اش حساب می‌کند که در این فصل سری A سه گل زده و شنبه‌شب هم زننده تک‌گل پیروزی تیمش از روی نقطه پنالتی در زمین لیوورنو بود.

لیورپول که در این فصل شروع ضعیفی داشت در بازی اول توانست به زحمت مقابل دبرسن، قهرمان گمنام مجارستان به پیروزی برسد ولی در هفته‌های اخیر به تدریج آماده‌تر شده و به لطف پیروزی‌های متوالی توانسته تا رتبه سوم لیگ برتر صعود کند. فیورنتینا هم در حال حاضر با 2 امتیاز اختلاف نسبت به سمپدوریای صدرنشین در رده چهارم سری A است.

در دیگر بازی گروه E، لیون امیدوار است در خانه دبرسن به دومین پیروزی‌اش دست یابد. این تیم به لطف پیروزی 2 بر یک شنبه‌شب مقابل تولوز حالا در رتبه دوم لیگ فرانسه قرار دارد.

آرسنال مقابل تیم زیکو

آرسنال پس از یک پیروزی غیرمنتظره در زمین استاندارد لی‌یژ، امشب در لندن به دنبال دومین پیروزی مقابل المپیاکو است. این تیم در بازی اول در حالی به پیروزی 3 بر 2 رسید که در 5 دقیقه نخست، 2 گل دریافت کرده بود. فان‌پرسی که شنبه زننده گل پیروزی تیمش مقابل فولام بود به هم‌تیمی‌هایش هشدار می‌دهد که قهرمان یونان را دست‌کم نگیرند: «ظاهرا قرعه آسانی داریم ولی به عنوان بازیکن در هر بازی باید آماده باشید، چون حریفان با تمام وجود مقابل ما بازی می‌کنند.»

زیکو، سرمربی جدید المپیاکو که جانشین تیمور کتسبایا هافبک گرجی سابق نیوکاسل شده هم امیدوار است که تیمش با وجود خستگی بازی خوبی در لندن انجام دهد. المپیاکو که در اولین بازی توانست آلکمار قهرمان هلند را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد، در 10 روز اخیر 4 بازی انجام داده و این دلیل اصلی نگرانی زیکو است: «خستگی نگرانی اصلی من است ولی امیدوارم بر آن غلبه کنیم و بازی خوبی انجام دهیم. ما دشواری‌های بازی در لندن را می‌دانیم.»

کد خبر 91530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز