سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۸
۰ نفر

گروه ورزشی: بعد از 3 شکست متوالی، لیورپول که از حد و اندازه‌های یک تیم مدعی فاصله گرفته، دوران بدی را تجربه می‌کند.

شاید تنها یک پیروزی خانگی متقاعدکننده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل لیون بتواند رافائل بنیتس و شاگردانش را از بحرانی که به آن دچار هستند خارج کند. شکست دور از انتظار لیورپول در ساندرلند در غیاب استیون جرارد و فرناندو تورس، نه تنها وابستگی شدید این تیم به این دو بازیکن را نشان داد، بلکه آن را بیش از پیش در شوک فرو برد.

اگر چه گل پیروزی ساندرلند روی یک اتفاق و در برخورد شوت دارن بنت با توپ دیگری که توسط تماشاچیان به زمین انداخته شده بود به ثمر رسید اما مردان بنیتس در مجموع حرف زیادی برای گفتن نداشتند. چنان که حتی این مربی هم به جای شکایت از بخت و اقبال بد، شاگردانش را مقصر اصلی شکست توصیف کرد. لیورپول نه تنها در لیگ برتر با 4 شکست از 9 بازی شرایط خوبی ندارد، بلکه در لیگ قهرمانان هم شباهتی به مدعی همیشگی این تورنمنت نداشته.

شکست 2 بر صفر مقابل فیورنتینا در دیدار قبلی مرحله گروهی، این تیم را با تنها 3 امتیاز در رتبه سوم قرار داده است تا در دیدار امشب با لیون، صدرنشین 6   امتیازی فرصت هیچ اشتباهی نداشته باشد. به خصوص که فیورنتینا که با لیورپول هم امتیاز است،‌ در مصاف با دبرسن کار ساده‌ای دارد. با این وجود جیمی کاراگر، مدافع لیورپول وجود بحران را تکذیب می‌کند و معتقد است که این تیم تا وقتی که متحد باقی بماند می‌تواند این دوران سخت را پشت سر بگذارد.

وب‌سایت لیورپول از قول وی می‌نویسد: «هنوز راه زیادی مانده اما اگر به باختن ادامه بدهیم کارمان تمام است. حالا بازی لیگ قهرمانان با لیون را مقابل هواداران‌مان در آنفیلد پیش‌رو داریم که می‌تواند قبل از بازی هفته آینده با منچستریونایتد کمی از اعتماد به نفس‌مان را به ما برگرداند. ما متحد می‌مانیم و سخت‌ تمرین می‌کنیم تا همه چیز را درست کنیم. می‌دانیم که تیمی خوب،‌ بازیکنان خوب و یک مربی خوب داریم پس باید خودمان را باور داشته باشیم و ادامه دهیم.

ما قابلیت لازم را داریم و به زودی به مسیر پیروزی‌ها برمی‌گردیم و امیدواریم که امشب با برد مقابل لیون شروع کنیم.» بنیتس باید امیدوار باشد که جرارد و تورس را با رهایی این بازیکنان از مصدومیت بار دیگر در اختیار داشته باشد، در غیر این صورت این مربی دچار مشکلات بزرگی خواهد شد. وی دراین‌باره می‌گوید: «فقط می‌توانم دعا کنم جرارد و تورس به موقع برسند.

آنها برای ما اهمیت زیادی دارند و امیدوارم برای بازی امشب آماده باشند.» اما لیون هم که روز شنبه در لیگ فرانسه اولین شکست خود را مقابل سوشو تجربه کرد به فکر جبران است. این شکست موقعیت تیم کلود پوئل را در صدر جدول لوشامپیونا به خطر انداخته اما در‌حال حاضر دیدار امشب برای این مربی اهمیت بیشتری دارد و او حریفش را دست‌کم نمی‌گیرد: «لیورپول همراه بارسلونا و منچستریونایتد بهترین تیم‌های اروپا هستند. حتی وقتی در شرایط سختی هستند، نمی‌توانی آنها را دست کم بگیری.»

گواردیولا، نگران خط حمله

مصدومیت مهاجمان کلیدی تیم دغدغه‌ای است که ذهن پپ گواردیولا، سرمربی بارسلونا را برای دیدار خانگی امشب مقابل روبین کازان به خود مشغول کرده. دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی باعث شده که تیری آنری فرانسوی و زلاتان ابراهیموویچ سوئدی با مصدومیت از اردوی تیم‌های ملی خود برگردند ضمن اینکه مسی، مهاجم آرژانتینی تیم هم هنوز فرصت نکرده خستگی سفر طولانی از آمریکای جنوبی تا اسپانیا را از تن به در کند. بارسا در غیاب آنری و زلاتان و با توجه به ناکارآمدی مسی در خط حمله به ناچار به روند پیروزی‌های متوالی خود در لالیگا پایان داد و روز شنبه بدون گل مقابل والنسیا متوقف شد.

آنری که دچار مصدومیت عضلات ران پا شده، مقابل روبین غایب است اما گواردیولا که موقعیت تیمش در صدر جدول گروه F را با تنها 4 امتیاز در خطر می‌بیند، امیدوار است که حداقل زلاتان را در اختیار داشته باشد. این در حالی است که مصدومیت بویان کرکیچ بهبود پیدا کرده و در صورت غیبت زلاتان، گواردیولا می‌تواند روی این بازیکن حساب کند. با این وجود وضعیت کیتا، هافبک پدرو بال و آبیدال مدافع چپ تیم که مقابل والنسیا آسیب دیدند، مشخص نیست.

روبین که در دیدار قبلی خود اینتر را با تساوی یک بر یک متوقف کرد، اگرچه در قعر جدول گروه است اما حریف آسانی به شمار نمی‌رود و انگیزه بالایی دارد. اینتر هم که با یک امتیاز کمتر از دیناموکیف 3 امتیازی در رتبه سوم است، امشب میزبان این تیم است. تیم مورینیو که روز شنبه در سری A، 5 بر صفر جنوا را شکست داد کاملا آماده است. اتوئو، مهاجم کامرونی تیم که به خاطر مصدومیت مقابل جنوا غایب بود در این بازی احتمالا به میدان می‌رود اما دیه‌گو میلیتو غایب است.

آلکمار – آرسنال

آرسنال که هر دو بازی قبلی خود در مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشت با 6 امتیاز در صدر جدول گروه خود است و امشب به مصاف آلکمار قعر جدولی می‌رود. با این وجود فابرگاس، هافبک تیم حریف امشب را دست‌کم نمی‌گیرد: «مردم انتظار دارند تیم‌هایی را که به نظر کوچک هستند به آسانی ببری، اما این‌طور بازی‌ها به خصوص اگر خارج از خانه باشد، سخت‌تر هستند.»

این احتمال وجود دارد تئو والکات که در پیروزی روز شنبه مقابل بیرمنگام آسیب دید، امشب نتواند بازی کند. در این گروه المپیاکو که با 3 امتیاز دوم است میزبان استاندارد لی‌یژ تیم سوم جدول است. سویا، صدرنشین 5 امتیازی گروه G هم در حالی در آلمان به مصاف اشتوتگارت، تیم دوم جدول می‌رود که هر دو تیم دیدارهای روز شنبه خود در لیگ را با شکست پشت سر گذاشته‌اند. سویا که مغلوب دپورتیوولاکرونیا شد، رناتو، پالوپ و کونکو را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد اما لوییز فابیانو که غایب بود به بازی برمی‌گردد. اشتوتگارت هم روز شنبه در بوندس‌لیگا 2 بر یک مغلوب شالکه شد. در این گروه رنجرز قعرنشین هم میزبان یونیرئا ، نماینده یک امتیازی رومانی است.

کد خبر 93257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز