شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

گروه ورزشی: مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، دیگر مسابقاتی تشریفاتی برای تیم‌های مدعی نیست.

 این در حالی است که پس از اعمال فرمول جدید در مرحله مقدماتی که راه صعود برای قهرمانان لیگ‌های کوچک‌تر را هموار می‌کند، پیش‌بینی می‌شد که بزرگان راه آسانی برای صعود داشته باشند.

پس از بایرن که با شکست خانگی سه‌شنبه در آستانه حذف قرار گرفت، حالا لیورپول هم برای صعود، باید منتظر اتفاقات عجیبی باشد و یکی از دو تیم اینتر یا بارسلونا ممکن است جایشان در مرحله بعدی را به روبین‌کازان، قهرمان روسیه بدهند.چهارشنبه‌شب لیورپول برای جبران دو شکست دور رفت، باید لیون را در خانه‌اش شکست می‌داد.

مردان بنیتس که جرارد را هم در اختیار نداشتند، پس از موقعیت‌های خوبی که با درخشش لیوریس دروازه‌بان لیون از دست دادند، سرانجام با شوت فوق‌العاده دقیقه 83 رایان بابل تازه‌وارد پیش افتادند، ولی گل دقیقه90 لیساندرو لوپز، این بازی حساس را به تساوی کشاند.

با این نتیجه لیون با 10 امتیاز صعود کرد و لیورپول با تنها 4 امتیاز در آستانه حذف قرار گرفته. فیورنتینا که با نتیجه 5 بر 2 دبرسن مجارستان را شکست داد 9 امتیازی است و پیروزی این تیم در بازی خانگی بعدی مقابل لیون به معنی صعود این تیم و حذف لیورپول خواهد بود ولی در صورت تساوی فیورنتینا و لیون، لیورپول برای صعود ضمن شکست دبرسن، باید در بازی آخر در آنفیلد، فیورنتینا را با بیش از 2 گل شکست دهد (با توجه به شکست 2 بر صفر بازی رفت). با این وجود بنیتس هنوز از صعود ناامید نیست: «واقعا ناراحت‌کننده است.

ما فرصت‌های زیادی داشتیم و تقریبا پیروز شده بودیم ولی باز هم لیون در دقایق پایانی گل زد. حالا به وضوح کار سختی داریم ولی غیرممکن نیست. باید بازی بعدی مقابل دبرسن را ببریم و منتظر نتیجه فیورنتینا و لیون باشیم. قبلا هم کارهای معجزه‌‌آوری انجام داده‌ایم و این بار هم می‌توانیم.»

باز هم روبین‌کازان

روبین‌کازان که با مربی ترکمنستانی‌اش قربان بردیف در نوکمپ، بارسا را با نتیجه 2 بر یک شکست داده بود، در روسیه هم توانست قهرمان اسپانیا و اروپا را با تساوی
بدون گل متوقف کند تا بالاتر از این تیم در رده دوم گروه F بایستد. سناریوی این بازی تقریبا شبیه بازی رفت بود، یعنی بارسا حمله می‌کرد و روبین‌کازان روی ضدحملات خطرناک بود، ولی این‌بار با وجود موقعیت‌های دو تیم، گلی به ثمر نرسید.

در دیگر بازی گروه هم اینتر در حالی در خانه دیناموکیف به پیروزی 2 بر یک رسید که تا دقیقه 86 با یک گل عقب بود ولی گل‌های دیه‌گو میلیتو و اسنایدر، مورینیو را به اولین برد اروپایی این فصل رساند. اینتر با این پیروزی 6 امتیازی شد و پیش از رویارویی بعدی‌اش که مقابل بارسا در نوکمپ خواهد بود، صدرنشین است و دینامو با 4 امتیاز در رتبه آخر قرار دارد.

گواردیولا که تیمش از 4 بازی تنها 5 امتیاز دارد، درباره فشردگی جدول این گروه- که فاصله تیم اول تا چهارم تنها 2 امتیاز است- می‌گوید: «باید ببینیم که این موضوع در نهایت خوب خواهد بود یا بد. دو بازی باقی مانده و باید تلاش کنیم آنها را ببریم. اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم، شایسته حضور در جمع 16 تیم پایانی نیستیم. باید ماشین حساب را کنار بگذاریم چون می‌دانیم که باید دو بازی بعدی را ببریم.»

آرسنال در یک‌قدمی صعود

در گروه H هم آرسنال با پیروزی 4 بر یک مقابل آلکمار 10 امتیازی شد ولی با توجه به وضعیت جدول، هنوز صعودش حتمی نیست. ستاره این بازی فابرگاس بود که دو گل دیدنی به ثمر رساند. آرشاوین هم روی اکثر گل‌های آرسنال نقش موثری داشت، در حالی که سمیر نصری هم اولین گل این فصلش را به ثمر رساند.

المپیاکو هم با وجود شکست 2 بر صفر در خانه استاندارد لی‌یژ، هنوز با 6 امتیاز در رتبه دوم و قهرمان بلژیک با 4 امتیاز سوم است.در گروه 6 هم سویا با تساوی خانگی مقابل اشتوتگارت 10 امتیازی شد و صعود کرد. اشتوتگارت که نمایش خوبی داشت با 3 امتیاز در رتبه سوم است، در حالی که اونیرئا، قهرمان گمنام رومانی پس از تساوی یک بر یک مقابل گلاسکورنجرز با 5 امتیاز در رتبه دوم است.

کد خبر 94593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز