همشهری آنلاین: تیم بایرن مونیخ در سومین روز از دیدارهای مرحله گروهی جام قهرمانان باشگاههای اروپا، علیرغم گلزنی زودهنگام و مهار ۲ ضربۀ پنالتی، در پایان با دریافت ۲ کارت قرمز، ۲ بر ۱ مغلوب میزبان فرانسوی خود، بوردو شد.

در گروه A از مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام قهرمانان باشگاههای اروپا، تیم‌های بایرن مونیخ آلمان، ژیروندن بوردوی فرانسه و یوونتوس تورین ایتالیا، همچنان در رقابتی سخت برای کسب یکی از دو پلۀ نخست جدول پایانی گروه و صعود به مرحله یک هشتم نهایی قرار گرفته‌اند.

بایرنی‌ها که در دو دیدار اول خود با برتری مقابل تیم ماکابی هایفای اسرائیل و تساوی در برابر یوونتوس تورین، ۴ امتیاز "اندوخته" داشتند، به مصاف تیم هم امتیازی بوردو رفتند. در آستانۀ این بازی، کارل هاینتس رومنیگه، رئیس باشگاه بایرن مونیخ  بر کسب دست کم یک امتیاز، از رویارویی مقابل حریف فرانسوی، حساب ویژه‌ای بازکرده بود تا مسیر راه‌یابی تیم خود را به جمع ۱۶ تیم پایانی بدون دردسر دنبال کند.

شروع خوب، اما کم دوام بایرن مونیخ 

مقدمۀ دست‌یابی به این هدف برای بایرن مونیخ نویدبخش بود: ۶ دقیقه از آغاز این دیدار در حضور ۳۴ هزار تماشاگر در استادیوم چابا دلمای شهر بوردو نگذشته بود که ارسال ضربۀ کرنرهولگر بادشتوبر، مدافع بایرن مونیخ، توسط میشل سیانی، مدافع بوردو منحرف و اشتباها داخل دروازۀ تیم میزبان شد.

اما گل بایرن مونیخ بر خلاف انتظار به یاران تیم بوردو نیروی مضاعف بخشید و فرانسوی‌ها از این پس نبض بازی را به دست گرفتند. در دقیقۀ ۲۹ سرنوشت این دیدار با دو حادثه در عرض تنها یک دقیقه به ضرر بایرنی‌ها چرخید.

در پی ارسال کرنر بر روی دروازۀ بایرن مونیخ، میشل سیانی اشتباه سنگین و گل خودی را به لطف شلیکی زیبا با پشت پای خود، جبران کرد و توپ را به تور دروازه بایرن مونیخ چسباند. لحظاتی بعد، توماس مولر، مهاجم جوان بایرن مونیخ در پی دریافت دومین کارت زرد، از زمین بازی اخراج شد.

۱۰ دقیقه پس از گل مساوی، مارک پلنوس، با استفاده از اشتباه بازیکن بایرن مونیخ، حمید آلتینتوپ، برای دومین بار دروازه آلمانی‌ها را باز کرد. سیر ناکامی تیم میهمان در نیمۀ دوم بازی نیز ادامه یافت، اما هانس یورگ بوت، سنگربان بایرن مونیخ مانع دریافت گل‌های بیشتر شد. 

هنرنمایی بوت در مهار دو پنالتی

دروازه بان بایرن در دقیقۀ ۶۶ اشتباه خود را که منجر به ضربه پنالتی شده بود، با مهار شوت یوآن گورکوف جبران کرد و در واپسین دقایق بازی نیز دومین پنالتی بوردو را که پس از خطای دانیل فان بویتن و اخراج این بازیکن، توسط جوسی زده شد، با مهارت دفع کرد. در دقایق پایانی بازی، بایرن مونیخ با دو بازیکن کمتر نسبت به حریف دیگر حرفی برای گفتن نداشت و سرانجام شاگردان لوران بلان فرانسوی به پیروزی ۲ بر ۱ که مستحقش نیز بودند، دست یافتند.

در دیگر دیدار روز سوم در این گروه ، تیم یوونتوس تورین با نتیجۀ یک بر صفر از سد ماکابی هایفای اسرائیل عبور کرد.

بایرنی‌ها حال با ۴ امتیاز پس از بوردو (۷ امتیاز) و یوونتوس تورین (۵ امتیاز)، در مکان سوم ایستاده اند و ماکابی هایفا بدون امتیاز در پلۀ چهارم جدول قرار گرفته است.

توقف وولفسبورگ و اشتوتگارت

دو نمایندۀ دیگر فوتبال آلمان در جام قهرمانان باشگاههای اروپا، تیم‌های ولفسبورگ و اشتوتگارت نیز مقابل حریفان خود ناکام ماندند. ولفسبورگ در گروه B تنها به نتیجه مساوی بدون گل در برابر تیم میهمان، بشیکتاش استانبول از کشور ترکیه رضایت داد. در این بازی گرافیته، مهاجم برزیلی وولفسبورگ و آقای گل فصل پیشین بوندس‌لیگا در پی حرکتی خشن از زمین بازی اخراج شد.

در دیگر بازی این گروه، تیم روسی زسکا مسکو متحمل شکست خانگی ۱ بر 0 مقابل منچستریونایتد انگلیس شد. در جدول این گروه تیم‌های منچستریونایتد، وولفسبورگ، زسکامسکو و بشیکتاش به ترتیب با ۹، ۴، ۳، و ۱ امتیاز در مکان‌های نخست تا چهارم جای دارند.

شکست رئال مقابل میلان بحران‌زده

در گروه C این رقابت‌ها نیز دو تیم نامدار رئال مادرید و آ.ث. میلان در ورزشگاه سانتیاگو برنابو شهر مادرید به مصاف هم رفتند. نیمه اول این دیدار با گل زودهنگام رائول، کاپیتان محبوب رئالی‌ها در دقیقه 19 به سود تیم میزبان پایان یافت. در نیممه دوم اما این تیم میلان بود که با دو گل به فاصله چهار دقیقه توسط آندره‌آ پیرلو و پاتو در دقایق 62 و66 ابتدا بازی را به تساوی کشاند و سپس به برتری رسید. انتظار هوارداران رئال اما تا دقیقه 76 به طول انجامید تا این که درنته که نه دقیقه قبل وارد زمین شده بود، در دقیقه 76 گل تساوی‌بخش را به ثمر برساند. این دیدار تا دقایق پایانی مساوی پیش می‌رفت تا این که یک بار دیگر پاتو گلزنی کرد و در دقیقه 88 سه امتیاز شیرین در خانه حریف قدر را تقدیم میلان و هوادارنش کرد.

در دیگر دیدار این گروه تیم اف.ث. زوریخ سوئیس با یک گل مغلوب میهمان خود، المپیک مارسی از فرانسه شد.

در این گروه هم‌اکنون رئال مادرید و میلان با 6 امتیاز و  زوریخ و مارسی هردو با 3 امتیاز در رده اول تا چهارم قرار دارند.

پیروزی قاطعانه چلسی مقابل حریف اسپانیایی

و بالاخره در گروه D تیم چلسی از انگلیس میزبان آتلتیکو مادرید از اسپانیا بود. در این دیدار تیم انگلیسی با برتری کامل نسبت به حریف،‌ سه بار توسط کالو (41،‌ 52) و لمپارد (69) به گل رسید. این در حالی است که در دقیقه 91 نیز پررا، بازیکن اتلتیکو دروازه تیم خود را گشود تا چلسی با چهار گل به پیروزی دست یابد.

در همین گروه پورتو از پرتغال نیز موفق شد 2 بر 1 بر تیم آپوئل نیکوزیا از قبرس چیره شود.
 در این گروه هم چلسی با 9، پورتو با 6، و آپوئل و آتلتیکو مادرید، هردو با 1 امتیاز در رده اول تا چهارم جدول ایستاده‌اند.

شایان ذکر است که در پایان ۶ بازی رفت و برگشت در مرحله گروهی، دو تیم اول هر گروه به دور یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد. تیم‌های سوم در 8 گروه به جام لیگ اروپا (جام یوفا) سقوط می‌کنند و تیم‌های آخر جدول هر گروه نیز از گردونۀ تمامی رقابت‌های اروپایی در فصل جاری کنار خواهند رفت.

کد خبر 93506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز