یکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۳
۰ نفر

گروه ورزشی: خاطره تلخ دیدارهای ال‌کلاسیکوی فصل قبل، بهترین انگیزه برای رئال‌مادرید در بازی‌ امشب با بارسلونا در نوکمپ است.

 رئال که هر دو دیدار ال‌کلاسیکوی فصل گذشته را با شکست پشت سر گذاشت، بار اول با باخت در نوکمپ 12 امتیاز از رقیب سنتی خود عقب افتاد و بار دوم در برنابئو تن به شکست تحقیرآمیز 6 بر 2 داد تا راه قهرمانی مقتدرانه بارسا را هموارتر کند.

اگرچه رئال این بار با یک امتیاز برتری نسبت به بارسای 27 امتیازی صدرجدول لالیگا را در اختیار دارد، اما بی‌تردید هنوز خاطره ناکامی‌های فصل قبل را به یاد دارد. با این وجود دانیل آلوز، مدافع بارسا معتقد است که رئال در بازی‌ امشب به فکر انتقام نیست بلکه این بار با احترام بیشتری مقابل قهرمان فصل گذشته قرار می‌گیرد. به خصوص که بارسا
روز سه‌شنبه در غیاب ستارگانی چون مسی و زلاتان ابراهیموویچ باز هم توانست 2 بر صفر اینتر را در لیگ قهرمانان شکست دهد.

خبرگزاری فرانسه از قول آلوز می‌نویسد: «اگر من در آخرین بازی‌ام مقابل یک حریف بزرگ 6 بر 2 باخته بودم حتما به قصد انتقام رودرروی آنها قرار می‌گرفتم، اما رئال این‌طور نیست. فکر می‌کنم آنها با نهایت احترام به این بازی می‌آیند. آنها می‌دانند که بازی در نوکمپ به خصوص که در آخرین ال‌کلاسیکو آن‌طور باختند، کار دشواری است.»

اما رئال این بار با چهره متفاوتی نسبت به فصل گذشته مقابل بارسا قرار می‌گیرد. کهکشانی‌ها اگر چه این فصل بازی‌های چندان زیبایی را ارائه نکرده‌اند، اما ستارگان جدید و گرانقیمت این تیم همچون کاکا، رونالدو، بن‌زما و ژابی آلونسو انگیزه زیادی در مهم‌ترین بازی رئال دارند.

رونالدو که روز چهارشنبه پس از دو ماه غیبت به خاطر مصدومیت، 20 دقیقه در پیروزی یک بر صفر لیگ قهرمانان مقابل زوریخ بازی کرد حالا برای مبارزه با بارسا کاملا آماده است. وی نه تنها به فکر انتقام شکست فصل گذشته در فینال لیگ قهرمانان به همراه منچستریونایتد است بلکه در این بازی فرصت خوبی برای جدال دوباره با لیونل مسی، بزرگ‌ترین رقیب خود در کسب عنوان بهترین بازیکن جهان را دارد. وب‌سایت رئال از قول وی‌ می‌نویسد: «دوست ندارم راجع به گذشته حرف بزنم.

برای من اهمیتی ندارد که (در آخرین ال‌کلاسیکو) چه اتفاقی افتاده. من به فکر زمان حال هستم و امیدوارم که بتوانیم بارسا را شکست دهیم. به نظر من هیچ تیمی شانس اول پیروزی نیست. به نظر من یک تیم آرمان‌گرا خودش باید خود را به عنوان شانس اول پیروزی باور داشته باشد. ما احترام زیادی برای حریف‌مان قائلیم اما نباید از آنها بترسیم. من دوست دارم اگر امکان داشته باشد 10 یا 20 گل به بارسا بزنم.»

مسی، ستاره بی‌چون و چرای میدان در برد 6 بر 2 فصل گذشته امیدوار است که با بهبود مصدومیتش بتواند همان نمایش را امشب هم تکرار کند. این بازیکن به همراه زلاتان در دیدار با اینتر روی نیمکت بود اما ظاهرا هر دو بازیکن به بازی امشب می‌رسند. رونالدو دراین‌باره می‌گوید: «بازیکنان بزرگ همیشه وقتی می‌توانند، باید بازی کنند. نمی‌دانم مسی بازی می‌کند یا نه اما بارسلونا مقابل اینتر از مسی و زلاتان استفاده نکرد و با این وجود باز هم خیلی خوب بازی کرد. مسی قابلیت‌های منحصر به فردی دارد اما همه بازیکنان بارسا خوب هستند. این بازی چه با وجود مسی چه بدون او سخت است.»

دیدار امشب برای مانوئل پلگرینی، سرمربی رئال هم که آینده‌اش را بسته به نتیجه این بازی می‌بیند، اهمیت ویژه‌ای دارد. این مربی اگرچه در دیدارهای اخیر نتایج خوبی گرفته و رئال را به صدرجدول برگردانده، اما شکست در بازی امشب می‌تواند او را مقابل در خروج قرار دهد.

این در حالی است که بارسا نیز در صورت شکست، کار سختی را در جبران فاصله 4 امتیازی و پس گرفتن صدر جدول خواهد داشت. اما زلاتان اطمینان دارد که تیمش با برتری بازی را به پایان خواهد برد: «ما خیلی خوب بازی می‌کنیم و با توجه به حمایت هواداران فکر می‌کنم که قوی‌تر هستیم. من نسبت به این بازی خوشبین هستم و مطمئنم که می‌بریم.»

کد خبر 96268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز