چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۶
۰ نفر

گروه ورزشی: دو تساوی متوالی مقابل بولونیا و بایرن‌مونیخ در سری A و لیگ قهرمانان، موجب شده بود تا یوونتوس با هدف پیروزی به پالرمو سفر کند.

ولی یکشنبه‌شب اولین شکست فصل هم به کارنامه این تیم اضافه شد. پالرمو پیش از آن 5 بازی را بدون پیروزی پشت‌سر گذاشته بود، ولی تیم والتر زنگا کنترل بازی را در «استادیو باربرا» کاملا در اختیار داشت تا جایی که شکست 2 بر صفر نتیجه راضی‌کننده‌ای برای میهمان محسوب می‌شد.

یوونتوس در کل 90 دقیقه تنها یک شوت به چارچوب دروازه داشت که این هم از روی یک ضربه ایستگاهی بود. کیه‌لینی، مدافع یووه با اعتراف به بازی ضعیف تیمش گفت: «نتیجه می‌توانست 4 بر صفر باشد. همه کارهای ما اشتباه بود.»شاید در تنهایی بتوان شکست را راحت‌تر هضم کرد، هرچه باشد پالرمو در 14 بازی از 19 بازی خانگی فصل قبل پیروز شده بود، ولی نشانه‌هایی برای نگرانی هم وجود دارد. برای دومین بازی متوالی در لیگ فلیپه ملو با لو دادن توپ در وسط زمین پایه‌گذار گل حریف بود و برای سومین یا چهارمین بار در این فصل جی‌جی بوفون بهترین بازیکن یوونتوس شد.

نگران‌کننده‌تر از آن اینکه  شاید برای چندمین بار چیرو فرارا از نظر تاکتیکی مغلوب همتایش شد. فرارا که 2 بازی مانده به پایان فصل قبل جانشین کلودیو رانیری شد، هنوز به عنوان مربی مزه شکست را نچشیده بود، ولی این به معنای آن نیست که کار خارق‌العاده‌ای انجام داده.

یوونتوس به اندازه کافی بازیکن مستعد برای شکست اکثر تیم‌های لیگ دارد ولی فرارا نتوانسته این کار را بکند. به جز انتخاب 11 بازیکن آماده تیم برای قرار دادن در آرایش 2-1-3-4 مورد علاقه‌اش، باید کار خیلی بیشتری انجام دهد.در سوی مقابل زنگا به خاطر اینکه پیش از شروع فصل پالرمو را یکی از مدعیان قهرمانی نامیده بود، کنایه‌های زیادی شنیده و اگر نتواند روند پیروزی‌ها را ادامه دهد، با خطر اخراج روبه‌رو خواهد شد.

مردی که توانسته در لیگ‌های رومانی و صربستان قهرمان شود، زیرک‌تر از آن است که به نظر می‌رسد. او برای اولین بار در این فصل از خط دفاع 4نفره صرف‌نظر کرد و تیمش را با آرایش 2-1-4-3 به زمین فرستاد و از این بازیکن اضافه در خط میانی استفاده کرد تا حریف را از زمین خودی تحت فشار قرار دهد. همچنین فابریتزیو میکولی و ادینسون، مهاجمان خط حمله پالرمو نزدیک خط طولی بازی می‌کردند تا مانع پیشروی مدافعان کناری یووه شوند.

فرارا جواب قابل‌توجهی نداشت و مهمترین حرکتش بیرون کشیدن دیه‌گو بود که هرچند مقهور بازیکنان حریف بود ولی باز هم خلاق‌ترین بازیکن تیمش به شمار می‌رفت. او در عوض پائولو دی‌چلیه را به زمین فرستاد که بهترین پست‌اش مدافع چپ است. دیه‌گو پس از مصدومیت اخیرش هنوز به آمادگی کامل نرسیده ولی تعویضش برای هواداران آزاردهنده بود به ویژه پس از اینکه هافبک برزیلی در مقابل بایرن‌مونیخ هم درست در دقایقی که یووه بازی را در اختیار گرفت، جایش را به پولسن داده بود.شاید این وضعیت برای هواداران سایر تیم‌ها هم آزاردهنده باشد که می‌خواهند هر تیمی به جز اینتر را در صدر جدول ببینند.

شکست یووه موجب شد تا اینتر به لطف پیروزی 2 بر یک مقابل اودینزه به طور مشترک با سمپدوریا صدرنشین شود. سمپدوریا هم که این هفته مقابل پارما به تساوی یک بر یک رسید، هرچند شروع بسیار خوبی داشته و تیم مستعدی دارد، ولی به دلیل نداشتن نیمکت قدرتمند به سختی می‌توان تصور کرد که بتواند برای 38 هفته پابه‌پای اینتر حرکت کند ولی یووه که در حال حاضر 2 امتیاز با اینتر فاصله دارد، پتانسیل رقابت با اینتر را دارد. چیرو فرارا در 2 هفته‌ای که لیگ به خاطر بازی‌های ملی تعطیل است فرصت دارد با بررسی بازی‌های اخیر، تیمش را به مسیر پیروزی بازگرداند.

کد خبر 92257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز