چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

گروه ورزشی: رویارویی اینتر و بارسا در سن‌سیرو، بی‌تردید جذاب‌ترین حادثه هفته اول لیگ قهرمانان است.

زلاتان ابراهیموویچ و ساموئل اتوئو که تابستان امسال با جنجال زیادی معاوضه شدند، امشب در برابر تیم سابق‌شان می‌خواهند ثابت کنند که برتر از دیگری هستند.

اتوئو که با وجود گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا برای بارسا، از سوی گواردیولا متهم به بی‌تفاوتی و کنار گذاشته شد، انگیزه زیادی برای گلزنی به تیم سابقش دارد. مهاجم کامرونی که با دیه‌گو میلیتو دیگر مهاجم جدید اینتر زوج مرگباری ساخته‌اند، در این تیم هم می‌درخشد و پس از گلزنی به میلان، یکشنبه مقابل پارما هم گل زیبایی به ثمر رساند.

با این وجود اتوئو دوست ندارد وارد جنگ‌های روانی قبل از بازی شود و می‌گوید: «این بازی ما مقابل آنهاست نه من مقابل او (زلاتان).» مورینیو هم که در تهییج بازیکنان مهارت دارد، می‌گوید: «اتوئو بهترین مهاجم جهان است. همیشه بازیکنان من بهترین هستند. سال گذشته ابراهیموویچ بهترین مهاجم جهان بود، حالا می‌گویم اتوئو.»

زلاتان هم که با وجود جراحی دست فرصت کمتری برای تطبیق با تیم جدیدش داشته، در هر دو بازی بارسلونا در لالیگا توانسته گل بزند. او سال گذشته هم اختلافاتی با هواداران اینتر داشت و با خط و نشان کشیدن برای تیم سابقش، احتمالا با استقبال گرمی روبه‌رو نخواهد شد. زلاتان می‌گوید: «هر کاری می‌کنم تا به اینتر گل بزنم، چون حالا برای بارسا بازی می‌کنم.  نمی‌دانم هواداران اینتر چه استقبالی برای من ترتیب بدهند، ولی من به سن‌سیرو می‌روم تا بهترین بازی‌ام را به نمایش بگذارم و امیدوارم پیروز شویم.»

مورینیو اما می‌گوید که مشکلی با مهاجم سابقش ندارد و حتی قهرمانی اینتر را مدیون گلزنی‌های او می‌داند: «زلاتان را در آغوش می‌گیرم و به او خوشامد می‌گویم. نمی‌دانم واکنش هواداران‌مان چه خواهد بود. ما رقیب هستیم ولی فکر نمی‌کنم او ما را ناامید کرده باشد. به لطف او بود که ما قهرمان ایتالیا شدیم. بازیکنی مثل او را فراموش نمی‌کنم و همیشه در قلب من است ولی در جریان بازی نمی‌خواهم حتی نامش را بدانم.»

اینتر که حسرت بزرگش در این سال‌ها فتح لیگ قهرمانان بوده، امسال تیمی دارد که می‌تواند تا آخر راه برود و رویارویی مقابل مدافع عنوان قهرمانی آزمونی عالی برای آنهاست. مورینیو با داشتن دو مهاجم زهردار سیستم تیمش را از 3-3-4 به 2-1-3-4 تغییر داده و با خرید اسنایدر در آخرین روزهای نقل و انتقالات سرانجام توانست بازیساز دلخواهش را به دست آورد. خرید لوسیو هم خط دفاع اینتر را به خوبی تقویت کرده است.

 بارسا اما به جز زلاتان، تغییر دیگری در ترکیب اصلی‌اش نداشته. بهبودی اینی‌یستا بهترین خبر برای گواردیولا است که رافا مارکز را هم پس از غیبت طولانی‌اش دوباره در اختیار دارد. مسی هم که با تیم ملی آرژانتین نمایش قابل قبولی نداشت، امیدوار است که هرچه زودتر به اوج آمادگی برسد.

اینتر: ژولیو سزار، مایکون، ساموئل، لوسیو، چیوو، زانتی، استانکوویچ، تیاگو موتا، اسنایدر، اتوئو، میلیتوبارسلونا: والدس، پویول، پیکه، آلوز، آبیدال، ژاوی، یحیی توره، اینی‌یستا، مسی، زلاتان، آنری

بخشودگی ادواردو

در آستانه بازی امشب آرسنال در خانه استاندارد لی‌یژ، یوفا که در تصمیمی شتاب‌زده ادواردو را به دلیل فریب داور دو جلسه محروم کرده بود، حکم اولیه‌اش را لغو کرد. بدین‌ترتیب ونگر می‌تواند از مهاجم کرواتش در این بازی استفاده کند. شکست غیرمنتظره و سنگین
4 بر 2 در خانه منچسترسیتی که پس از شکست در خانه منچستریونایتد اتفاق افتاد، تردیدها را درباره آرسنال افزایش داده و تنها پیروزی مقابل قهرمان بلژیک می‌تواند اوضاع تیم لندنی را بهتر کند. روسیچکی هم پس از مصدومیتی که بیش از یک سال طول کشید، آماده بازی شده و حالا دست ونگر برای انتخاب ترکیب خط میانی‌اش بازتر است. استاندارد لی‌یژ که با 4 تساوی در 6 بازی شروع خوبی در لیگ بلژیک نداشته استیون دفور، کاپیتان موثرش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

شب آسان لیورپول

لیورپول پس از پیروزی 4 بر صفر مقابل برنلی امشب هم مقابل دبرسن قهرمان گمنام مجارستان ظاهرا کار آسانی دارد. ماسکرانو که بازی شنبه را از دست داد، آماده است تا به ترکیب اصلی برگردد. در دیگر بازی گروه E لیون و فیورنتینا سومین رویارویی فرانسوی – ایتالیایی هفته اول لیگ قهرمانان را برگزار می‌کنند. کلودپوئل سرمربی لیون قبل از این بازی خانگی هدف تیمش را صعود به مرحله بعدی می‌داند. او همچنین می‌گوید که با وجود جدایی بن‌زما و جونینیو، لیون با خریدهای جدیدش از جمله لیساندرو لوپز و میشل باستوس، قوی‌تر از فصل گذشته است.

کد خبر 90610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز