گروه حوادث: کارآگاهان پلیس تهران، جست‌وجوهای خود را برای دستگیری جوانی که از طریق اینترنت به عکسهای خانوادگی دختر جوان مقیم آلمان دست پیدا کرده و قصد اخاذی 30 میلیونی از وی را داشته آغاز کردند.

  بنا به این گزارش، عموی این دختر جوان مقیم آلمان، روز گذشته با حضور در دادسرای جنایی تهران از معاونت دادسرا خواست دستور بازداشت اخاذ اینترنتی را صادر کند.
 مرد شاکی روز گذشته به قاضی رضا جعفری معاونت دادسرای جنایی پایتخت گفت: 14سال قبل برادرم به همراه خانواده‌اش به کشور آلمان رفت، ولی دختر آنان که اکنون 20 سال دارد، از چندی پیش با اقواممان که ساکن شهرستان کرمانشاه هستند از طریق اینترنت ارتباط برقرار کرده و با آنها در تماس بود، اما در مسیر این ارتباطهای اینترنتی مرد جوانی که خود را دانشجو و ساکن تهران معرفی کرده بود سعی کرد با برادرزاده‌ام ارتباط برقرار کند و برای جلب اعتماد برادرزاده‌ام مدعی شده بود که در منطقه سعادت‌آباد تهران دارای یک موسسه آموزشی است.
مدتی بعد این مرد جوان با پیشنهاد ازدواج از برادرزاده‌ام خواست تا عکسی از خودش برای وی ارسال کند تا به خانواده‌‌اش نشان دهد،  برادرزاده‌ام که علاقه زیادی به ایران داشت وقتی در برابر پیشنهاد ازدواج از سوی این  جوان هموطن  قرار گرفت، عکسی از خود برای این پسر جوان از طریق اینترنت ارسال کرد، اما او از این‌که پس از این بی‌دقتی در دام اخاذی شیطانی این مرد ناشناس قرار می‌گیرد، اطلاعی نداشت. شاکی در ادامه به قاضی جعفری گفت: مرد جوان با به‌دست آوردن عکس خواهرزاده‌ام و با استفاده از برنامه‌های رایانه‌ای عکس‌هایی مبتذل از برادرزاده‌ام تهیه کرد و  تازه در آن هنگام بود که چهره واقعی خودش را نمایان کرد.
وی  با ارسال عکس‌های مبتذل برای خانواده برادرم آنان را تهدید می‌کرد که اگر 30 میلیون تومان برای وی ارسال نکنند با پخش عکس‌هایی که خودش مونتاژ کرده است آبروی خانواده‌مان را خواهد برد. در ابتدا به تهدیدات این پسر بی‌اعتنایی می‌کردیم و او را جدی نمی‌گرفتیم اما هنگامی که او چند عکس برای اقواممان ارسال کرد، مجبور شدیم با وی برای تحویل پولها قرار بگذاریم به این ترتیب روز جمعه در جریان ملاقاتی به بهانه پرداخت مبلغ درخواستی‌اش او را به میدان فردوسی تهران کشاندیم تا بعد از دستگیری وی را تحویل پلیس بدهیم اما وی که متوجه شده بود فرار کرد.
قاضی جعفری با شنیدن ادعاهای این مرد دستور دستگیری مرد جوان را برای روشن شدن ماجرا صادر کرد.
کد خبر 9368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز