چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

گروه حوادث: اتاق شکسته یک کامیون باری، راز باندخانوادگی سرقت مسلحانه احشام را فاش کرد، اعضای این باند چهار نفره، با استفاده از ماسک شبانه اقدام به سرقت از دامداری‌ها می‌کردند.

دستگیری اعضای باند سارقان مسلح احشام، هنگامی‌در دستور کار پلیس استان تهران قرار گرفت که صبح 24 آبان ماه، صاحب یک دامداری خود را به اداره‌ آگاهی ورامین رساند و مدعی شد نیمه شب گذشته، چهار مرد مسلح نقابدار به دامداری او در روستای حسین آباد رفته و بعد از بستن دست و پا و چشمهایش اقدام به سرقت احشامش کرده اند.
این مرد در ادامه گفت:  سارقان در ابتدا قصد داشتند که با کامیونی که همراه آورده بودند، احشام را به سرقت ببرند اما چون نتوانستند کامیون را روشن کنند ، دستپاچه و عصبانی  با راننده کامیون دیگری تماس گرفتند و برای بردن احشام با او قول و قرار گذاشتند، اما در حالی‌که دقایقی دیگر تا آمدن کامیون مانده بود آنها مرا به داخل اتاقی کشانده و بعد از سرقت احشام با کامیون متواری شدند.
مرد دامدار در ادامه افزود:  بعد از نجات خود موضوع را به پلیس اطلاع دادم. با طرح شکایت این مرد مأموران در محل دامداری حضور یافتند و در حالی‌که بررسی‌ها نشان می‌داد کامیونی که روشن نشده است چند روز قبل به سرقت رفته بود کارآگاهان به بررسی سایر سرنخها پرداختند.
در حالی‌که بررسیهای پلیسی نشان می‌داد که کامیون سارقان هنگام خروج از دامداری با دیوار برخورد کرده و احتمالاً اطاق آبی رنگ  آن آسیب جدی دیده است، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس ورامین به دستور سردار زارعی فرمانده انتظامی‌استان تهران جستجوهای خود را برای یافتن کامیون تصادفی آغاز کردند.
 در حالی‌که تحقیقات پلیسی ادامه داشت، صبح 5 آذر ماه مأموران گشت پلیس ورامین به کامیون آبی رنگی که از ناحیه در اتاق عقب دچار سانحه شده بود مظنون شده و به راننده آن دستور توقف دادند.
هنگامی‌که مشخص شد قسمت آسیب دیده با تکه‌های اطاق کامیون سارقان که در محل دامداری پیدا شده بود، مطابقت دارد، راننده کامیون به نام رضا به اتهام سرقت مسلحانه تحت بازجویی قرار گرفت که وی در بازجویی‌های پلیسی راز باند سرقت خانوادگی را فاش کرده و گفت:  شب حادثه یکی از آشنایانم به نام ذبیح الله، با من تماس گرفت و گفت قصد دارد احشام خود را به جای دیگری انتقال دهد و به کامیون من احتیاج دارد. من هم به محل دامداری رفتم و با بار زدن 50 رأس گوسفند آنها را به محل نامعلومی‌بردم.
هنگامی‌که مأموران پلیس ورامین در بررسی هویت ذبیح الله دریافتند وی به همراه 3 تن از پسرانش از افراد سابقه دار در زمینه سرقت‌های مسلحانه و شرارت است، یافتن مخفیگاه آنها در دستور کار قرار گرفت و سرانجام شامگاه 6 آذر در حالی که منطقه به محاصره پلیس درآمده بود اعضای باند خانوادگی سرقت احشام دستگیر شدند.
سردار زارعی فرمانده انتظامی ‌استان تهران روز گذشته با اعلام این خبر گفت:  در بازرسی مخفیگاه متهمان چندین قبضه سلاح و دهها تیر جنگی کشف شد.
کد خبر 9752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز