گروه حوادث: کارآگاهان پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن مخفیگاه جوان کلاهبرداری که بامعرفی خود به عنوان مربی تیم فوتبال و به بهانه انتقال طعمه‌‌های خود به کشورهای جنوب شرق آسیا دست به کلاهبرداری میلیونی زده است ، آغاز کرده‌اند.

رسیدگی به پرونده کلاهبرداری های این جوان هنگامی در دستور کار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که از اواخر تیرماه 84 شکایت‌‌های مشابهی از مرد جوانی به نام شهرام ب که با معرفی خود به عنوان  مربی بین المللی فدراسیون فوتبال دست به کلاهبرداری های میلیونی زده بود به کارآگاهان ارجاع شد.
یکی از شاکیان پرونده در طرح شکایت خود به کارآگاهان پلیس گفت: حدود دو ماه قبل با  شهرام در یک مهمانی آشنا شدم،  او که جوان بسیار خوش صحبت و خوش سرو زبانی بود،  خودش را به عنوان مربی بین المللی فدراسیون فوتبال معرفی کرد و  هنگامی که‌ از  علاقه‌ام  به سفر به کشورهای خارجی اطلاع پیدا کرد با نشان دادن دعوت‌نامه‌های متعددی که از کشور کره جنوبی برایش ارسال شده بود گفت که می‌تواند مرا به راحتی با این دعوتنامه ها به کره و یا یک کشور دیگر در جنوب شرق آسیا منتقل کند و در آنجا کار بسیار مناسبی برایم  پیدا کند.
مرد جوان در ادامه گفت: وقتی که فکر می کردم شانس به من رو کرده است ، به سرعت پیشنهاد وی را قبول کردم ، قرار شد ظرف چند روز آینده 6 میلیون تومان برای انجام کارهای مهاجرت و اقامتم به وی پرداخت کنم ،چند روز بعد هنگامی‌که  این مبلغ را در یکی از خیابان‌های شمال تهران به وی رساندم، شهرام به من گفت که منتظر او بمانم تا با من تماس گرفته و دو هفته آینده به سوی کره پرواز کنیم،  اما وقتی که با گذشت یک ماه از این مرد هیچ خبری نشد ،با تلفن همراهش تماس گرفتم و لی او تلفنش را واگذار کرده بود، و تازه آن موقع بود که فهمیدم که چه کلاه بزرگی سرم رفته است ، هنگامیکه در حال پیگیری ماجرا بودم متوجه شدم که او شاکیان دیگری نیز دارد که به همین شیوه مبالغی از آنها کلاهبرداری کرده است.
با افزایش شکایت‌ها، بازپرس دادسرای بعثت دستور بازداشت این مرد را به اتهام کلاهبرداری صادر کرد،  اما هنگامی‌که پیگیری‌های پلیس به هیچ نتیجه‌ای نرسید، قاضی پرونده با توجه به متواری بودن متهم اقدام به صدور کیفرخواست کرد و پرونده به شعبه 1142 مجتمع قضایی بعثت ارجاع شد. قاضی فراهانی پس از برگزاری چند جلسه محاکمه بالاخره به صورت غیابی اقدام به صدور رای برای متهم کرده و او را به تحمل 3 سال زندان محکوم کرد. با تأیید حکم از سوی دیوان عالی کشور و ارسال پرونده به اجرای احکام ،متهم از سوی دادیار شعبه 5 اجرای احکام تحت تعقیب قرارگرفت.
روشن،  دادیار اجرای احکام روز گذشته با صدور مجوز انتشار عکس متهم ، گفت : این پرونده دارای 6 شاکی است که به همین روش از آنها کلاهبرداری شده است. با توجه به متواری بودن متهم از کسانی که از مخفیگاه این کلاهبردار اطلاع دارند، درخواست می شود موضوع را به پلیس و یا با شماره تلفن 55535281  اطلاع دهند.
کد خبر 9456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز