شنبه ۴ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

گروه حوادث: جوان رزمی‌کاری که سال گذشته زن میانسالی را در قبرستان به قتل رسانده بود در جلسه محاکمه‌اش مدعی شد برای دفاع از آبرویش دست به جنایت زده است.

رسیدگی به پرونده این جنایت، زمانی در دستور کار پلیس استان تهران قرار گرفت که عصر 14 شهریور 84 مرد کشاورزی از اهالی روستای ده‌امام پاکدشت ،در تماسی با پلیس اعلام کرد هنگام بازگشت از مزرعه‌‌اش، جسد زنی را در داخل قبرستان پیدا کرده است .
 با حضور کارآگاهان دایره ویژه قتل، بررسی ها آغاز شد و هنگامی که مشخص شد زن ناشناس با ضربات متعدد چاقو و جسمی سخت به قتل رسیده است ، با انتقال جسد به پزشکی قانونی بررسی ها برای یافتن هویت وی آغاز شد.
در حالیکه بررسی‌ها برای یافتن هویت این زن بی نتیجه مانده بود، اعضای خانواده زن با مراجعه به پلیس اعلام کردند وی از مدتی قبل ناپدید شده است، هنگامیکه این خانواده جسد زن ناشناس را شناسایی کردند، دستگیری عامل جنایت در دستور کار قرار گرفت.
 یکی از دختران این زن در بازجویی‌ها مدعی شد روز حادثه قرار بوده است مادرش به همراه یکی از دوستان خانوادگی‌شان به نام محمد برای خرید به تهران بروند. ماموران با به دست آوردن این سرنخ شناسایی مرد جوان را که محمد نام داشت آغاز کرده و وی را که چندی بعد از جنایت از محل سکونتش در ورامین به شهریار اسباب کشی کرده است دستگیر کردند.
با دستگیری این مرد جوان که یک رزمی کار بود، ماموران که احتمال می‌دادند  وی در جریان حادثه مرگبار قرار داشته باشد،به بازجویی از وی پرداختند و هنگامیکه وی به قتل زن میانسال در قبرستان اعتراف کرد درباره انگیزه اش از این جنایت گفت: مقتول از مدتی قبل به خانه ما رفت‌وآمد داشت و ما به او اعتماد داشتیم،اما مدتی بعد از طریق دوستانم فهمیدم که او مشکل دارد ولی هر کجا که می رود مرا به عنوان برادرش معرفی می کند، با شنیدن این حرف‌ها با عصبانیت با وی تماس گرفته و از اوخواستم دیگر این کار را نکند ، اما چند روز بعدهنگامیکه دوباره دوستانم موضوع را برایم تعریف کردند، به وی تلفن کردم و از او خواستم هر قدر پول می‌خواهد بگوید تا به او بدهم. او هم گفت:400 هزار تومان مشکلش را حل می‌کند. بنابراین با او قرارگذاشتم و به بهانه‌ای او را به اطراف قبرستان کشاندم و همانجا او را به قتل رساندم.
این مرد با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست صبح دیروز در شعبه 71 دادگاه کیفری استان در حالی در مقابل 5 قاضی دادگاه قرار گرفت که اولیای دم از دادگاه درخواست قصاص وی را کرده بودند.
مرد جوان پس از آنکه در جایگاه قرار گرفت در حالیکه دائما لبخند می زد، با قبول اتهام قتل عمدی گفت: می‌دانم اشتباه کرده‌ام، اما او آبروی خانوادگی‌ام را برده بود. من این تصمیم را یکماه قبل گرفته بودم به همین خاطر او را با طرح نقشه‌ای به قبرستان بردم و به قتل رساندم.
در ادامه قاضی عزیزمحمدی با اشاره به تحقیق ماموران ادعای متهم را کذب دانست و از او خواست تا واقعیت را بگوید اما متهم تنها با لبخندی سکوت کرد.
بر پایه این گزارش،عصر دیروز قضات دادگاه(عزیز محمدی، رحیمی، باقری، افتخاری و عبداللهی)  پس از برگزاری جلسه شور این جوان رزمی‌کار را به قصاص نفس محکوم کردند.
کد خبر 9363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز