گروه حوادث: پلیس آگاهی تهران به دنبال فردی است که به انگیزه نامشخصی با قراردادن مشخصات یک زن جوان در اینترنت، برای وی ایجاد مزاحمت کرده است.

ماجرای مزاحمت اینترنتی زمانی فاش شد که مرد ناشناسی با خانه زن جوان تماس گرفت تا با او رابطه دوستی برقرار کند. این زن که سالها پیش ازدواج کرده و در کنار همسرش زندگی خوبی را می‌گذراند با تصور اینکه مرد ناشناس شماره او را اشتباهی گرفته است، به وی پاسخی نداد و تلفن را قطع کرد، اما این پایان ماجرا نبود چرا که افراد دیگری نیز با وی تماس گرفته و برای او مزاحمت ایجاد می‌کردند.
زن جوان که احساس می کرد فردی قصد ایجاد مزاحمت برای او را دارد ، وقتی از یکی  از تماس گیرندگان شنید مشخصات و شماره تلفن او در یک سایت اینترنتی دوست یابی قرار داده شده است، به سراغ  این سایت رفت و آنجا بود که مشخصات کامل و شماره تلفن خود را در بخش دوست یابی یکی از سایت‌ها دید.
در آن سایت عکس‌هایی از یک زن ناشناس به چشم می‌خورد که به عنوان نمونه عکس های زن جوان قرار داده شده بود و از مراجعه کنندگان به سایت خواسته شده بود با وی تماس بگیرند.
زن جوان پس از آنکه ماجرا را با همسرش در میان گذاشت به شعبه 6 بازپرسی دادسرای صادقیه رفت و از فرد ناشناسی که برای او مزاحمت ایجاد کرده بود اعلام شکایت کرد.
بازپرس یونسی پس از شنیدن اظهارات زن جوان به تیمی از مأموران پلیس مأموریت داد تا با تحقیقات تخصصی فرد مزاحم را شناسایی و دستگیر کنند.
 به این ترتیب تحقیقات کارآگاهان با کمک گرفتن از متخصصان کامپیوتر و شرکت‌های ISP  برای حل این معما آغاز شد.
بازپرس یونسی  با اشاره به اینکه امروزه رایانه‌ها و اینترنت یکی از ابزار مورد استفاده مجرمان در رسیدن به اهداف شومشان شده اند، گفت: سیستم قضایی با مجرمانی که قصد آنها بردن آبروی افراد است به شدت برخورد می کند چرا که این گونه جرایم ممکن است باعث از هم پاشیده شدن خانواده‌ها و منزوی شدن افراد شود و به همین خاطر قضات هیچ گونه گذشتی در قبال مجرمان نخواهند داشت.
کد خبر 8349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز