چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

گروه حوادث: جاعلان حرفه‌ای که با استفاده از مدارک جعلی، اقدام به آزاد کردن زندانیان می‌کردند زمانی که قصد داشتند دو تن از اعضای باند خود را فراری دهند تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

اواسط آبان ماه امسال، ماموران عملیات ویژه پلیس استان تهران، با دریافت گزارشی که از فعالیت یک باند جعل چک پول و مدارک رسمی‌حکایت داشت تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری اعضای باند آغاز کردند.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران با انجام ردیابی‌های تخصصی توانستند دو تن از اعضای باند را که در توزیع تراول چک‌های جعلی دست داشتند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را با 24 میلیون تومان چک مسافرتی جعلی دستگیر کنند.

این افراد با قرار وثیقه برای انجام تحقیقات پلیسی روانه زندان شدند. در حالی که تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای باند ادامه داشت، ماموران زندان به پلیس اطلاع دادند افرادی قصد دارند با سپردن وثیقه متهمان را از زندان آزاد کنند.

ماموران با زیر نظر گرفتن این افراد و بررسی اسنادی که قرار بود به عنوان وثیقه استفاده شود دریافتند تمامی‌اسناد جعلی است و دیگر اعضای باند قصد دارند با جعل وثیقه همدستان خود را آزاد کنند، به این ترتیب بررسی‌های پلیسی وارد مرحله تازه ای شد.ژ

در ادامه بررسی‌ها ماموران پلیس دریافتند فردی که خود را ذوالفقاری معرفی می‌کند و یک مجرم سابقه دار است، سردسته باند جعل بوده و مدارک جعلی برای آزادی متهمان را او تهیه کرده است.

به این ترتیب مخفیگاه این مرد در کرج به محاصره پلیس درآمد و روز 22 آبان ماه ماموران با دریافت دستور قضایی این مرد را به همراه همسرش و زن دیگری که از اعضای باند بود دستگیر کرده و از آنها ده‌ها مهر بخش‌های مختلف دستگاه قضایی، کارت‌های پایان خدمت جعلی و دستگاه‌های مجهز برای جعل اسناد را کشف و ضبط کردند.

سردار زارعی فرمانده انتظامی‌استان تهران روز گذشته با بیان این خبر گفت:  در بازجویی‌های پلیسی از سردسته باند مشخص شد یکی از اعضای باند به نام «کریم» به عنوان رابط اقدام به شناسایی زندانیان مورد نظر می‌کرده و سپس سردسته باند با دریافت مبالغ هنگفتی برای آزادی آنان، مدارک مورد نیاز را جعل می‌کرد. تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای باند ادامه دارد.

کد خبر 8462

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز