دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

این روز‌ها که والدین نیز از فیلم‌ها و سریال‌های بی‌محتوا خسته شده‌اند بیشتر سعی می‌کنند پا به پای کودکان کارتون‌های جدید و قدیمی را تماشا کنند و از دیدن آنها لذت ببرند.

اما مشکل از آنجا شروع می‌شود که این همپایی‌ها به پارک سر کوچه هم می‌کشد و پدر نیز هوس می‌کند سوار تاب و گاه سرسره شود. جریان « وقتی بابا کوچک بود» گاهی اوقات شامل حال مادران نیز می‌شود و آنها به جای تربیت کودکان در صدمه زدن به وسایل بازی کودکان نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

سرسره‌هایی که دچار دگردیسی شده و مانند تاب، به این سو و آن‌سو لق می‌خورند و تاب‌هایی که به چپ و راست نیز سر می‌خورند نتیجه این  نوع رفتار‌های بچه‌گانه برخی بزرگسال‌هاست.

آنها که دانسته و ندانسته این  حرکات را راحتی و قوی بودن کودک درون خود می‌نامند، گاهی به خود و دیگران نیز لطمه می‌زنند. پله‌های شکسته سرسره‌ها و زنجیر‌های پاره تاب‌ها به خوبی نشان از حوادثی دارد که به علت نداشتن جذابیت خبری آنچنان مجال بازتاب خبری پیدا نمی‌کند.

حال آنکه چنین حوادثی برای پدر و مادر کودک آسیب‌ دیده دست‌کمی از سونامی و زلزله‌های بالای 8 ریشتری ندارد. به هر حال از نگهبان‌های پارک‌ها انتظار می‌رود به افراد بزرگسالی که از وسایل کودکان استفاده می‌کنند تذکر دهند و در صورت بی‌فایده بودن، پلیس را در جریان بگذارند. بالاخره به قول جوان‌های امروزی شوخی‌شوخی جدی می‌شود.

آژیر صبحگاهی

حساسیت برخی همسایه‌ها گاه به دزدگیر خودروشان منتقل شده و آن هم تا صبح برای همسایه‌ها آژیر بیدار باش می‌زند. حال آنکه صاحب خودرو به راحتی می‌تواند با کم کردن میزان حساسیت دزدگیر خودرواش به تمام این سر و صدا‌های همسایه‌آزار پایان دهد.

به طور حتم چنانچه صاحب خودرو از آن‌دسته همسایه‌هایی بود که این گوشش در و آن گوشش دروازه بود می‌توان موضوع را با پلیس در میان گذاشت تا ماموران، میزان حساسیت وی را نسبت به سلب آسایش دیگران تنظیم کنند. بالاخره از قدیم گفته‌اند هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند.

باز هم کیفیت بد نان

در روز های اخیر قیمت نان سنتی و فانتزی به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. این در حالی است که در کنار این موضوع بحث همیشگی کیفیت نان همچنان مطرح است و با وجود افزایش قیمت‌ها کیفیت نان همچنان در سطح پایینی قرار دارد.

البته پایین بودن کیفیت نان و خمیر یا سوخته بودن نان‌هایی که به دست مشتری می‌رسد یک پیامد جدی به همراه دارد و آن، افزایش دور ریز نان و هدر رفتن این نعمت الهی است. از سوی دیگر مشتریان در قبال بهایی که برای خرید چند عدد نان پرداخت می‌کنند نه تنها نان با کیفیتی دریافت نمی‌کنند بلکه در واقع نیمی از نان را به طور کامل مورد استفاده قرار می‌دهند و بقیه آن دور ریز می‌شود.

بهتر است مسئولان با جدیت بیشتری موضوع کیفیت نان را بررسی کرده و نظارت دقیق‌تری را در این زمینه اعمال کنند تا شاهد اتلاف کمتر نان باشیم.

پیست موتورسواری در پیاده‌رو

همانگونه که از نام پیاده‌رو مشخص است این گذرگاه به تردد عابران پیاده اختصاص دارد. اما کم نیستند موتورسوارانی که با زیرپا گذاشتن قانون برای فرار از ترافیک و زودتر رسیدن به مقصد، وارد پیاده‌رو‌ها می‌شوند و ضمن تجاوز به حقوق عابران سلامت آنها را هم تهدید می‌‌‌کنند.

این مشکل در طول سال‌ها همچنان ادامه دارد و متاسفانه به خصوص در پیاده‌رو‌های مرکز شهر شاهد چنین تخلفاتی هستیم. با توجه به تهدیدی که این قانون‌گریزی برای سلامت عابران به همراه دارد، بهتر است در صورت مشاهده موارد تخلف با متخلفان به گونه‌ای برخورد شود که دیگر به حریم عابران پیاده تجاوز نشود و شهروندان بتوانند با خیالی آسوده‌تر در این بخش از شهر تردد کنند.

کد خبر 93227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز