شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

این روز‌ها طبیعت حتی از نوع درون شهری آن نیز برای کسانی که می‌خواهند به نوعی از آن سوء استفاده کنند جذابیت پیدا کرده است

آنها از آغوش طبیعت حتی برای فرار از برگه‌های جریمه و استتار پشت درختان نیز استفاده می‌کنند. همانطور‌ که در تصویری که یکی از شهروندان به نام مهدی برای ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید،‌ راننده‌ها با توقف در پیاده‌رو علاوه برای ایجاد بی‌نظمی در این محدوده، رفت و آمد رهگذران را نیز با مشکل مواجه می‌کنند.

البته این مشکل در مورد موتورسیکلت‌ها نیز به شکل دیگری خود نمایی می‌کند. ویراژ‌های پی‌ در پی آنها در پیاده‌رو آن هم زمانی که با توقف همراه می‌شود آلودگی سطح پیاده‌رو را به همراه دارد. اغلب خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها دچار روغن ریزی هستند و به همین دلیل سنگ و موزائیک کف پیاده‌رو‌ها را کثیف می‌کنند. به نظر اغلب شهروندان برخورد جدی‌تر با این تخلف می‌تواند از تکرار آن بکاهد.  

اسکناس‌های بدون گوشه

خارج از سرویس بودن برخی عابربانک‌های شهر گلی بود که به سبزه ارائه اسکناس‌های بدون گوشه نیز آراسته شد. این روز‌ها که مشتریان بانک از کارمندان اسکناس معیوب قبول نمی‌کنند برخی بانک‌ها اسکناس‌های بدون گوشه را داخل عابربانک می‌گذارند تا در عمل مشتری از پس‌دادن آن صرف‌نظر کند.

حال آنکه مشتری‌های عابربانک‌ها نیز برای خرج کردن این اسکناس‌های معیوب و بدون گوشه با مشکل مواجه می‌شوند. البته عابربانک‌های برخی بانک‌ها که خدمات بهتر و اسکناس‌های تمیز‌تر آنها به اصطلاح ورد زبان مردم است جای هیچ انتقادی باقی نگذاشته‌اند.

از ظاهر تمیز آنها که بگذریم نوع خدمات‌رسانی‌ها باعث می‌شود که کمتر مشتری وارد بانک شود و اغلب افراد با پیگیری راهنمایی‌های خود عابربانک کار‌های بانکی روزمره خود را انجام دهند. ناگفته پیداست که در این عابربانک‌‌ها خبری از اسکناس‌های بدون گوشه نیست.  

حذف خودسرانه سرعت‌گیر

سرعت‌گیر‌‌ها ابزاری هستند که به منظور کنترل سرعت خودرو‌ها و هشدار به رانندگان در خیابان‌ها و کوچه‌های سطح شهر نصب شده‌اند. این در حالی است که متاسفانه در برخی موارد ساکنان محل یا کسبه به طور خودسرانه اقدام به حذف سرعت‌گیر‌ها یا برداشتن قسمت‌هایی از آن می‌کنند.

به این ترتیب در قسمتی از خیابان که طبق نظر کارشناسان نیاز به سرعت‌گیر بوده، این موانع از بین می‌روند و افزایش سرعت خودرو‌ها در این مسیر می‌تواند حادثه‌ساز باشد. برای مثال در کوچه‌ها و خیابان‌های نزدیک مدارس در فواصل مشخص، سرعت‌گیر نصب شده تا رانندگان دقت بیشتری در مورد تردد دانش‌آموزان به خرج دهند اما حذف خودسرانه آنها این هشدار‌دهی را از بین می‌برد و می‌تواند موجب سانحه شود.

بهتر است شهروندان، تشخیص لزوم نصب سرعت‌گیر را به کارشناسان مربوطه محول کرده و در این مورد خودسرانه عمل نکنند.

پارک دوبله مقابل رستوران‌ها

رستوران‌ها از جمله اماکنی هستند که متاسفانه کمتر در مورد در نظرگرفتن پارکینگ برای آنها اقدام می‌شود. هرچند برخی از رستوران‌های بزرگ دارای پارکینگ اختصاصی هستند اما معمولا رستوران‌های کوچک‌تر این امکانات را ندارند. به این ترتیب مشتریان چاره‌ای جز پارک خودرو در مقابل رستوران ندارند.

اما با توجه به محدود بودن این فضا برخی از رانندگان اقدام به پارک دوبل یا مایل کرده و با کاستن از عرض خیابان تردد سایر خودرو‌ها را دشوار می‌کنند که در برخی موارد به ایجاد ترافیک سنگین می‌انجامد.

در این بین برخی از رستوران‌ها با استخدام پارکبان‌ از این مشکل جلوگیری کرده و نظم را بر خودرو‌های پارک شده حاکم می‌کنند. بهتر است سایر رستوران‌ها هم از این روش استفاده کنند تا از ایجاد ترافیک جلوگیری شود.

کد خبر 93590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز