سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

ارتفاع پایین پنجره‌ تعدادی از گیشه‌های سینما‌های شهر باعث شده علاوه بر تهیه‌کننده‌های‌ فیلم‌های پاپ‌کورنی،‌ سینما‌‌دوستان نیز جلوی گیشه سر تعظیم فرود آورند

و در این میان فقط کودکان از این ابراز ارادت بی‌نصیب بمانند. البته سخت‌پسندی کودکان برای انتخاب فیلم‌های خوب را باید به دلائل خودداری از این کرنش اضافه کرد. گذشته از انتقاد‌‌‌های غیر مستقیم به کیفیت فیلم‌های سرگرم‌کننده این روز‌ها که در حوزه فعالیت‌ نگارنده‌های این ستون نیست در مورد غیر استاندارد بودن گیشه‌‌های سینما‌ها باید یادآوری کرد که در ساخت این گیشه‌ها به موقعیت خریداران توجه زیادی نشده است.

جناب یاشار با ارسال این تصویر برای ما خواسته است نشان دهد خرید بلیت سینما به این ترتیب هیچ انطباقی با معماری امروزی ندارد و باید در آن تجدید نظر کرد. گفته‌های وی و تجربیات ما بر این نکته که حتی در ساخت سینما‌های جدید نیز به این مورد توجهی نشده است صحه می‌گذارد.

به هر حال به نظر سینما‌دوستان شهر، این روزها که سینما‌ها روی بازسازی و زیبایی را بیشتر به خود دیده‌اند توجه بیشتر به آسایش شهروندان می‌تواند گیشه‌ سینما‌ها را از خواب زمستانی بیدار کند.

خواب‌های پاییزی   

قدردانی یکی از ویژگی‌های بارز مردمان نیک است و در این راستا تصویر‌ها و مطالبی که شهروندان از رفتگران برای ما ارسال می‌کنند به خوبی نشان از این قدردانی دارد. برای نمونه حسن کیایی ضمن ارسال این تصویر، از مسئولان خواسته است تا برای محل استراحت رفتگران تمهیداتی بیندیشند.

از سوی دیگر با فرارسیدن سرمای زمستان و نبود سرپناه برای این قشر از جامعه لزوم ساخت سرپناه‌ دو چندان می‌شود. تمام ما در روز‌های سرد آخر پاییز از دیدن رفتگرانی که دست‌هاشان را با بخار دم و بازدم گرم می‌کنند یا روی نیمکت‌های پارک خواب‌های پاییزی می‌بینند احساس خوبی نداریم، چه رسد به روز‌ها و شب‌های یخبندان زمستانی که هیچکس به اندازه آنها ساعات کار و استراحت خود را در هوای باز نمی‌گذراند.

تزریق خودسرانه ویتامین‌

تصور عمومی بسیاری از مردم بر این است که هرچه ویتامین بیشتری به بدن برسد، بدن سالم‌تر خواهد بود و برخی به اندازه‌ای در این امر زیاده‌روی می‌کنند که به‌طور خودسرانه اقدام به تزریق آمپول‌های ویتامین می‌کنند.

اما باید گفت که ویتامین‌های تزریقی هم مانند سایر دارو‌ها باید طبق نظر پزشک استفاده شوند. از سوی دیگر تزریقاتی‌ها هم در مورد تزریق این آمپول‌ها برای مردم محدودیت قائل نمی‌شوند و همین نکته موجب می‌شود که این افراد به هر اندازه که دلخواه‌شان است در مورد تزریق آمپول اقدام کنند.

بهتر است تزریق ویتامین‌ها طبق توصیه پزشک و با توجه به کمبود ویتامین‌ها در بدن پس از بررسی نتیجه آزمایش‌ها انجام شود تا مشکل‌ساز نشود.

زور‌گویی برای جای پارک

این روز‌ها برای آن دسته از افرادی که بنا به هر دلیلی از خودروی شخصی استفاده می‌کنند، پیدا کردن جای پارک به ویژه در مناطق پر تردد یک مشکل تمام عیار است. این در حالی است که متاسفانه برخی اقدامات هم به این بحران دامن می‌زند.

برای مثال در اغلب کوچه‌ها، صاحبخانه‌ها، قسمتی از کوچه را با انواع وسایل از بلوک سیمانی گرفته تا میله آهنی به پارکینگ اختصاصی تبدیل کرده‌اند و این در حالی است که این اقدام خلاف قانون است.

از سوی دیگر در برخی از کوچه‌ها، سرایدار یا نگهبان ساختمان مامور شده است که نگذارد خودرو‌ها در این محدوده پارک کنند. اما این زور‌گویی زمانی جدی‌تر می‌شود که نگهبان ساختمان‌ها اجازه نمی‌دهند راننده‌ها حتی در فاصله یک متری در پارکینگ، پارک کنند و دشواری وارد و خارج شدن خودرو از پارکینگ را بهانه این زورگویی توصیف می‌کنند. بهتر است در این مورد تعامل بیشتری بین شهروندان برقرار باشد تا اندکی از مشکل کمبود جای پارک کاسته شود.

کد خبر 93848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز