جمعه ۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

چند شب پیش به محض بارش باران گربه‌ها و خودرو‌های خطوط مسافربری در یک چشم به هم زدن غیب‌شان زد.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید صف شهروندان منتظر، مدام قد می‌کشید و تاکسی‌ها مدام آب می‌رفتند. در این میان برخی راننده‌های شخصی که در مسیر بودند جور به اصطلاح خطی‌ها را می‌کشیدند و مردمی را که در میان آنها تعداد زن و بچه‌ها هم زیاد بود به مقصد می‌رساندند.

البته راننده‌ تاکسی‌هایی نیز وجود داشتند که انجام وظیفه را به مسافر دربستی‌ ترجیح می‌دادند. اما نکته درخور توجه بعدی اینجا بود که به محض اینکه راننده‌های شخصی که اغلب آنها برای رساندن مسافر حتی کرایه نیز دریافت نمی‌کردند قصد مسافر زدن داشتند رئیس خط، آنها را از حاشیه خیابان‌ها می‌راند و این حرکت وی با اعتراض مردم رو‌به‌رو می‌شد.

تمام این مشکلات در حالی صورت می‌گیرد که مردم برای تماس با تلفن‌های رسیدگی به پیشنهادها و انتقادات تاکسیرانی انگیزه‌ و امید کافی ندارند. اغلب آنها این تماس‌ها را بیهوده می‌دانند و به طور حتم برای بازگشت این اعتماد باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم به معرفی متخلفان بپردازند.

سنگ‌قلاب کفش‌ها

باران‌های پاییزی در حالی آغاز شده که برخی کودکان و نوجوانان هنوز به بازی سنگ‌قلاب کفش‌ها علاقه‌ دارند. آنها با پرتاب کفش‌ها به سمت سیم‌های برق، خطر اتصالی سیم‌های برق و آتش‌سوزی را بالا می‌برند و جان و مال اهالی محل را تهدید می‌کنند. حال آنکه برخی والدین آنها نیز این حرکات را جزو بازی‌های آنها می‌دانند و هیچ برخورد بازدارنده و آگاه کننده‌ای با آنها نمی‌کنند.

جای خالی شکلات

کیک و شکلات یکی از خوردنی‌های مورد علاقه مردم به ویژه کودکان است. به همین دلیل برخی از تولید‌کنندگان با تلفیق این خوردنی‌ها با یکدیگر محصولات خوشمزه‌ای تهیه می‌کنند. برای مثال کیک‌هایی در بازار وجود دارند که داخل آنها مقدار زیادی شکلات وجود دارد و این نکته از تصویر محصول روی بسته‌بندی هم قابل مشاهده است.

اما متاسفانه برخی از تولید‌کنندگان پس از پیدا کردن مشتری و جلب اطمینان او، اقدام به کم فروشی می‌کنند.برای نمونه در حالی که در روزهای اول شکلات زیادی را داخل کیک‌ها قرار می‌دادند، پس از بالا رفتن فروش از میزان این شکلات کاسته و در برخی موارد فقط چند تکه بسیار کوچک از شکلات داخل کیک است و قسمت‌های دیگر خالی می‌ماند.

در این میان برای مصرف‌کنندگان این سؤال مطرح می‌شودکه آیا بازرسان بر نوع، شکل و کیفیت محصولات غذایی نظارت کافی و بموقع دارند یا خیر؟ چنانچه جواب این سؤال بلی است پس چرا بسیاری از تولیدکنندگان به راحتی و بدون کاهش قیمت تولیدات‌شان به کاهش وزن و کیفیت آنها می‌پردازند.

از سوی دیگر از آنجا که مصرف‌کنندگان به این تغییرات حساس‌اند بهتر است تولید‌کنندگانی که رضایت مشتریان را جلب کرده‌اند با اقداماتی از این دست، اطمینان آنها را سلب نکنند.

ترافیک‌ از نوع بارانی

معمولا یکی از خصوصیات روز‌های بارانی افزایش بار ترافیکی در سطح شهر است. باران سرعت تردد خودرو‌ها در شهر را کم می‌کند و متاسفانه وقوع تصادفات متعدد بر اثر لیزخوردن خودرو‌ها و بی دقتی رانندگان هم به این بار ترافیکی دامن می‌زند.

به همین منظور توصیه می‌شود که همواره به خصوص در روز‌های بارانی با دقت بیشتری رانندگی کنید. استفاده از لاستیک‌های استاندارد و عاج‌دارو کنترل عملکرد برف‌پاک‌کن و بخاری نیز در این روزهای پاییزی الزامی است. همچنین مانند همیشه استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی مانند مترو  و اتوبوس توصیه می‌شود.

کد خبر 94037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز