چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

این روز‌ها سرمای هوا به حدی رسیده است که شهروندان سراغ باز کردن شیر آب گرم رادیاتور‌ها بروند و خانه را گرم کنند

در این میان برخی مدیران مجتمع‌های مسکونی روی تابلوی اعلانات پیشنهادهایی را نصب کرده‌اند که برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت بسیار کارآمد است.

به گفته آنها پس از ساعات اولیه روز که هوا چند درجه‌ای رو به گرما می‌رود می‌توان با بستن شیر‌های رادیاتور‌ها میزان قابل توجهی سوخت در سال صرفه‌جویی کرد. حال آنکه برخی افراد به جای خاموش کردن رادیاتور‌ها در ساعات گرم روز، پنجره‌ها را باز می‌کنند و به این وسیله موجب اتلاف انرژی می‌شوند.

ناگفته پیداست که این راه حل در مورد بخاری‌ها نیز مصداق دارد و به جای اینکه بخاری‌ را برای تمام 24 ساعت روشن بگذاریم می‌توان کار آن‌را به ساعت‌های سرمای هوا محدود کرد و باقی اوقات با حبس گرما از گزند سرما دور ماند.

حبس از آن جهت که استفاده از درزگیر‌های در‌ و پنجره به خوبی می‌تواند این کار را انجام دهد. مسدود کردن مسیر کانال کولر‌ها و دیگر دریچه‌ها نیز تاثیر شگرفی در حبس گرما و جلوگیری از فرار سرما دارد.

البته به گفته کارشناسان هیچگاه نباید مسیر ورود و خروج هوا را وسواس‌گونه مسدود کرد، زیرا موجب جمع شدن گاز‌های سمی و ویروس‌هایی مانند آنفلوانزا شده و برای جان و سلامتی افراد مضر باشد. برای نمونه زیر در‌ها یا هر منفذ کوچکی که باعث شود اندکی از هوای خانه با هوای بیرون تبادل داشته باشد می‌تواند مفید باشد.

دیکشنری سری

فیلم‌های سینمای ژانر پلیسی و معمایی را که یادتان هست. برخی کلید‌های داستان لابه‌لای برگه‌های به هم چسبیده کتاب‌ یا لای قسمت‌ها‌ی چسب خورده پیدا می‌شد. برخی کتاب‌های چاپ شده در ایران نیز به نظر می‌رسد زیر دست ناظر‌چاپ‌هایی منتشر می‌شوند که علاقه خاصی به این ژانر دارند؛

زیرا همانطور که در تصویر یکی از نمونه‌های پر شمار این نوع چاپ را ملاحظه می‌کنید بخش عمده‌ای از لغات این دیکشنری زیر چسب‌ها رفته و برای دیدن آنها باید برگه‌ها را ببرید. حتی گاهی اوقات کاتر هم از پس نمایان کردن این لغات بر نمی‌آید و برای مشاهده آنها باید سراغ یک نسخه چاپی بهتر بروید.

خط‌کشی لغزنده

در حالی که پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از آغاز بارش‌هاست، عابران پیاده باید در رفت و آمدهای خود دقت بیشتری به خرج دهند تا بر اثر سر خوردن و زمین‌خوردگی دچار جراحت و شکستگی نشوند. یکی از قسمت‌های شهر که احتمال سر خوردن عابران روی آن به دنبال بارش برف و باران وجود دارد، خط‌کشی‌های عابر پیاده است.

این خط‌کشی‌ها معمولا بسیار صیقلی هستند و به همین دلیل احتمال سر خوردن روی آنها زیاد است. به همین دلیل توصیه می‌شود که عابران هنگام عبور از روی آنها دقت زیادی داشته باشند. البته استفاده از کفش‌های مناسب  و عاج‌دار در فصل پاییز و زمستان تا حدود زیادی از سر خوردن جلوگیری می‌کند.

رابطه معکوس قیمت و کیفیت

هر چند از عمر ورود تلفن همراه به کشورمان مدت خیلی زیادی نمی‌گذرد اما پیشرفت تکنولوژی در همین زمان موجب شده است که تحولات زیادی اتفاق بیفتد که از جمله آنها می‌‌توان به ورود سیم‌کارت‌های اعتباری به بازار اشاره کرد. این در حالی است که در برخی موارد این سیم‌کارت‌ها در مقایسه با سیم‌کارت‌های دائمی کیفیت پایین تری دارند.

برای مثال آنتن‌دهی آنها تا حدودی ضعیف‌تر است. از سوی دیگر با وجود اینکه این مشکل در چند هفته اخیر تشدید شده است، برخی فروشندگان سیم‌کارت‌های اعتباری قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

البته این افزایش قیمت شامل مراکز مجاز فروش سیم‌کارت نمی‌شود اماباید در مورد سایر فروشندگان هم نظارت بیشتری اعمال شود تا در شرایطی که کیفیت کاهش یافته با افزایش قیمت به نارضایتی بیشتر مشتریان دامن نزنند.

کد خبر 93969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز