چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

تصور کنید راننده‌‌ای که دست‌کم دو سه بار محله را برای پیدا کردن جای پارک گشته است، با دیدن این جای پارک گل و گلکاری شده که در تصویر مشاهده می‌کنید چه حالی پیدا می‌کند.

گویا صاحبخانه، گلدان‌ها را به قانون ترجیح می‌دهد و برای محروم کردن راننده‌ها از جای پارک و حق مسلم آنها با چند گلدان سیمانی آنجا را به اشغال خود در آورده است. با اینکه ضرورت وجود باغچه و گلدان‌های زیبا بر هیچ‌کس پوشیده نیست اما معلوم نیست چرا شهروندان برای دفاع از حقوق خود یا همان جای پارک‌های دیروز و اشغال شده امروز، تلاش چندانی نمی‌کنند.

البته در این مورد خاص اهالی محل مدعی شده‌اند که بار‌ها برای برخورد با این همسایه خاطی اقدام کرده‌اند و با وجود این نتیجه‌ای نگرفته‌اند. آنها از مراجع قانونی خواسته‌اند تا چنانچه این حرکت همسایه آنها قانونی است به آنها اعلام شود تا بقیه نیز تکلیف خود را با فضای جلوی منزل بدانند.

شاید هر یک از آنها بخواهند طرحی برای زیباسازی آن اجرا کنند و به طور حتم گوی سبقت را از این همسایه دوستدار زیبایی بربایند. به گفته آنها شهرداری در کنار اجرای طرح‌های مفید بی‌شماری که این روز‌ها شاهد به ثمر نشستن آنها هستیم می‌تواند طرحی نیز برای برخورد با اشغال کننده‌های جای پارک اجرا کند.

پل‌ها هم جا خالی می‌دهند

زندگی امروزی کلاس فوق فشرده‌ای است برای جمع و جور کردن حواس، تا حدی که با یک دید بدبینانه، شاید هم واقعگرایانه، باید مدام کلاهمان را نگه داریم تا کسی آن را بر ندارد یا یک کلاه گشاد جای آن سرمان نگذارد. هنگام رانندگی همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید روی پل‌های سر کوچه هم نمی‌شود حساب کرد.

اگر به این شکاکیت ضروری برای زندگی مدرن اعتقاد نداشته باشید یک لحظه چشم باز می‌کنید می‌بینید پل‌های سر کوچه نیز به قول معروف جا خالی داده‌‌اند و با دو چرخ داخل جوی افتاده‌اید.

عذرخواهی بابت سلب آسایش

یکی از اقداماتی که اخیرا توسط برخی اجراکنندگان پروژه‌های ساختمانی انجام می‌شود، عذرخواهی از ساکنان محل به دلیل سلب آسایش آنهاست. سر و صدا و شلوغی ناشی از عملیات ساختمانی برای مدتی طولانی یکی از مشکلاتی است که آسایش ساکنان محله را از بین می‌برد و برای مدتی رفت و آمد و حتی امور روزمره آنها را مختل می‌کند.

این در حالی است که اجرای پروژه‌های ساختمانی هم اجتناب ناپذیر است و در بهترین حالت هم این پروژه‌ها مشکلاتی را برای مردم فراهم می‌کنند. اما اخیرا در کنار برخی پروژه‌ها پلاکاردی نصب می‌شود که از ساکنان محله بابت مشکلاتی که در ارتباط با اجرای پروژه برای آنها ایجاد می‌شود، عذرخواهی می‌شود. هرچند این اقدام تاثیری بر کاهش مشکلات ندارد اما نمونه خوبی از احترام به حقوق شهروندی به شمار می‌‌آید و به نظر شهروندان بسیار پسندیده است.

رسیدگی به وضعیت فنی آسانسور‌ها

حتما شما هم شنیده‌اید که برخی از افراد به هیچ عنوان حاضر به استفاده از آسانسور نیستند و ترجیح می‌دهند به جای آسانسور از راه‌پله استفاده کنند. این افراد مانند افرادی که ترس از پرواز دارند همواره از اینکه آسانسور دچار نقص فنی شود و در آن گیر کنند ابزار نگرانی می‌کنند.

این درحالی است که تکرار دفعاتی که آسانسور ساختمان‌ها دچار نقص فنی می‌شود به این مشکل دامن می‌زند و علاوه بر این وقت افرادی را که در آسانسور گیر کرده‌اند هدر می‌دهد و سلامت آنها را تهدید می‌کند.

با رسیدگی دوره‌ای به آسانسور‌های ساختمان‌ها توسط متخصص‌های ماهر، می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد. در صورتی که آسانسور‌ها هر چند وقت یک‌بار مورد بازبینی قرار گیرند، احتمال بروز نقص فنی در آنها به کمترین میزان می‌رسد

کد خبر 92818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز