یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

اگر با کمی خوشبینی آن تابلوی زرد‌‌رنگی را که وسط این تصویر خودنمایی می‌کند تابلوی ایستگاه وانت فرض کنیم.

و تمام اتوبوس‌ها و مسافرانش را بی‌خیال شویم با این پرسش رو‌به‌رو می‌شویم که راننده‌های این خودرو‌های دارای سوخت پاک (چرخ‌دستی‌ها) در این بخش از خیابان چه می‌کنند

آنها وسط خیابان چنان به چرخ‌دستی خود لم داده‌اند که گویی وسط حال، روی کاناپه جلوی تلویزیون نشسته‌اند. حال آنکه علل سنگینی ترافیک شهر این روز‌ها جزء سرفصل‌های گفت و گوی شهروندان و مسئولان است.

چنین صحنه‌هایی به خوبی نشان از جای خالی فرهنگ ترافیک دارد. به نظر اغلب شهروندان چنانچه پارکینگ‌های نگهداری خودروی متخلفان جای بخشی از جریمه‌ها را بگیرد و برای گسترش فرهنگ ترافیک برنامه‌های موثری تدوین و اجرا شود شاید در کنار صحنه‌هایی از این دست شاهد ترافیکی روان در شهر باشیم. به هر حال به نظر می‌رسد جدای از خیابان‌ها باید کمی هم سراغ ذهن راننده‌ها و دیگر شهروندان رفت.

معرفی اشغالگران جای پارک

با اینکه همچنان در مورد برخورد با اشغالگران جای پارک از سوی مسئولان پایتخت حرکتی مشاهده نشده است اما به تمام خوانندگان همشهری قول می‌دهیم در این ستون، تصویر متخلفان هم‌ محله‌ای شما را چاپ و برای ریشه‌کن کردن این موضوع در مورد مالکیت جای پارک خودرو، تمام توان خود را به کار گیریم.

برای نمونه تصویری که یکی از اهالی خیابان کارگر جنوبی با نام بابک برای ما ارسال کرده است موقعیت یکی از این افراد را نشان می‌دهد. به گفته اهالی محل چنانچه کسی دانسته یا نادانسته در این بخش از کوچه خودرواش را پارک کند با اعتراض صاحبخانه مواجه می‌شود.

به نظر فرستنده تصویر، راننده‌ها بایددر وهله نخست با بی‌توجهی به خواسته‌های نابجای چنین افرادی این مشکل فرهنگی را برای همیشه حل کنند. بنابراین از هر گونه تعارف، رودربایستی و انصراف از حقوق مسلم خود احتراز کرده و با جدیت آن‌را پیگیری کنید؛ به ویژه در این شرایط خاص که جای پارک خودرو به این راحتی‌ها  پیدا نمی‌شود.

کمبود تجهیزات در دانشگاه‌ها

تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر در خصوص کمبود امکانات و تجهیزات در دانشگاه‌ها انتقاد کرده‌‌اند. به گفته آنها با وجود اینکه تامین تجهیزاتی نظیر عینک‌های ایمنی بر عهده کارگاه‌های آموزشی داخل دانشگاه‌ها‌ست اما در برخی موارد تعداد عینک‌ها برای دانشجویانی که قصد استفاده از کارگاه را دارند،

کافی نیست و این نکته مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کند. به عنوان مثال در برخی موارد دانشجویانی که بدون عینک ایمنی اقدام به کارهایی نظیر جوشکاری یا برش می‌‌‌کنند، دچار سانحه شده و مشکلاتی برای چشم آنها ایجاد می‌شود.

البته در برخی موارد دانشجویان شخصا اقدام به خرید عینک می‌کنند اما از آنجایی که تامین امکانات بر عهده دانشگاه است، بهتر است در این مورد اقدامات جدی‌تری انجام شود تا سلامتی دانشجویان در معرض تهدید قرار نگیرد.

آماده‌سازی پل‌های عابر

در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در مورد پل‌های عابر انجام شده است. برای مثال اضافه کردن پله برقی به برخی از پل‌ها یکی از این اقدامات است که دلیل اصلی طفره رفتن برخی از افراد برای استفاده از پل های عابر یعنی دشواری بالا رفتن از پله‌های آن را از بین برده است.

با وجود این هنوز در مورد برخی از پل‌های سطح شهر اقدامات لازم نظیر مسقف کردن آنها انجام نشده است. با توجه به اینکه بارش‌های پاییزی در راه است، بهتر است تا در این مورد اقدامات لازم انجام شود تا شهروندان هنگام استفاده از پل‌های عابر که در ارتفاع قرار دارند با مشکل مواجه نشوند. علاوه بر این باران برای این تجهیزات نیز مضر خواهد بود.

کد خبر 93114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز