جمعه ۲۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

معمولا در تعطیلات پایان هفته یا تعطیلاتی نظیر هفته گذشته که فرصتی را برای سفر چندروزه در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد، مشکل کمبود بلیت اتوبوس‌های بین شهری وجود دارد

برای مثال تعدادی از مسافران هنگام مراجعه برای خرید بلیت با محدودیت‌های مختلفی مواجه می‌شوند و در برخی موارد هم موفق به تهیه بلیت نمی‌شوند. این در حالی است که تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کردند که برخی از اتوبوس‌ها در روز‌های شلوغ برای سودجویی بیشتر اقدام به سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت در بین راه می‌کنند.

به گفته آنها از آنجایی که همه صندلی‌های اتوبوس پر است مسافران اضافی در فاصله بین صندلی‌ها روی زمین یا چهارپایه می‌نشینند و مشکلاتی را برای سایر مسافران فراهم می‌کنند. از سوی دیگر از آنجایی که نام این مسافران در جایی ثبت نمی‌‌شود شامل بیمه نمی‌شوند و در صورت بروز سانحه امکان پیگیری وجود ندارد. بهتر است اقدامات قاطعانه‌تری در زمینه برخورد با این اقدام خلاف قانون صورت گیرد.

بی‌توجهی به حقوق دیگران

یکی از اصول رانندگی، احترام به حقوق دیگران است و در صورتی که این اصل رعایت شود تا حدود بسیار زیادی از ترافیک کاسته خواهد شد. این در حالی است که متاسفانه تعدادی از رانندگان همچنان به حقوق دیگران و قوانین راهنمایی و رانندگی احترام نمی‌گذارند و برای خود و دیگران مشکل‌ساز می‌شوند.

به عنوان مثال گروهی از رانندگان برای رسیدن به خروجی بزرگراه‌ها صف خودرو های در حال انتظار را پشت سر می‌گذارند و سعی می‌کنند خودرو را به نزدیک ترین محل به خروجی بزرگراه برسانند و با زور و نقض حقوق دیگران وارد خروجی شوند. این در حالی است که معضل یاد شده هر روز ترافیک سنگینی در سایر خطوط بزرگراه ایجاد می‌کند.

بهتر است ماموران راهنمایی و رانندگی در خروجی بزرگراه‌ها استقرار پیدا کرده و با رانندگان متخلف برخورد کنند تا از این اقدام و ترافیک ناشی از آن جلوگیری شود.

سرگردانی در تعمیرگاه

یکی از تبعات ترافیک سنگین خیابان‌ها، استهلاک خودروهاست. به عبارتی دیگر خودرویی که بایدیک مسیر 30 دقیقه‌ای را حداقل به مدت یک ساعت و 30 دقیقه در پیک ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی طی کند طبیعتا بسیار زودتر مستهلک شده و دچار نقص‌فنی می‌شود.

اما مشکل دارندگان خودرو از اینجا به بعد آغاز می‌شود. گروهی از این رانندگان تنها یک گزینه پیش رو دارند و آن مراجعه به نمایندگی مجاز است و گروه دیگر  علاوه بر نمایندگی‌های مجاز می‌توانند به تعمیرگاه‌های متفرقه در سطح شهر نیز مراجعه کنند.

در چند ماه اخیر تعداد زیادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر، از گران بودن خدمات تعمیرگاه‌های مجاز گله‌مند بوده‌اند. به گفته این شهروندان، در برخی مواقع نرخ ارائه خدمات و لوازم یدکی در نمایندگی‌های مجاز بسیار بالاتر از تعمیرگاه‌ها و مغازه‌های سطح شهر است.

البته این معضل به شکلی دیگر در تعمیرگاه‌های متفرقه وجود دارد. مثلا نرخ میزان فرمان بین تعمیرگاه‌های متفرقه سطح شهر چند هزار تومان تفاوت دارد که وجود نداشتن نرخ مصوب، عملا دارندگان خودرو را چه در داخل نمایندگی‌های مجاز و چه در تعمیرگاه‌های سطح شهر سرگردان کرده است.

سطل پُر

این روزها اگر صبح اول وقت از خانه بیرون زده باشید حتما وانت‌های واحد فوریت‌های 137 شهرداری مناطق مختلف را مشاهده کرده‌اید که مشغول بازسازی و تعمیر سطل‌های مکانیزه زباله هستند.

با توجه به اینکه اخیرا بیشتر این سطل‌ها آهنی شده‌اند با جوشکاری می‌توان بسیاری از نقص‌های آنها را برطرف کرد. اما مشکل اصلی این است که برخی از شهروندان از ابتدای صبح این سطل‌ها را مملو از زباله می‌کنند وعملا امکان تعمیر این سطل‌ها در طول روز از بین می‌رود.

کد خبر 92878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز