دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

برای برخی افراد که به کلاس‌های آموزشی علاقه دارند بار‌ها پیش آمده که با دیدن شهریه‌های آموزشگاه‌های موسیقی از این علاقه صرف‌نظر کرده‌اند.

حال آنکه در حال حاضر برخی فرهنگسرا‌‌های شهر دارای کلاس‌های آموزشی مفیدی هستند که میزان شهریه‌های آنها حدود یک سوم سایر آموزشگاه‌هاست. البته برای کارکنان برخی از سازمان‌ها و نهادها نیز تخفیف‌های قابل توجهی در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر در حالی که برخی شهروندان گمان می‌کنند در این آموزشگاه‌ها، اساتید ماهری به کار گرفته نمی‌شوند اغلب این فرهنگسرا‌ها اساتید ماهر و حتی بنامی را در اختیار دارند.

به طور حتم چنانچه علاقه‌مندان بتوانند به این کلاس‌ها مراجعه کنند استقبال از آنها را بالا ببرندضمن بهره‌مندی از مزایای آن می‌توانند تاثیر محسوسی روی شهریه‌های بالا و غیر منطقی برخی آموزشگا‌ه‌ها بگذارند.

غیر منطقی به این دلیل که به نظر بسیاری از اهل فن تعدادی از اساتیدی که در این آموزشگاه‌ها مشغول تدریس هستند به هیچ‌وجه با میزان شهریه و شان علمی که برای خود قائلند همخوانی ندارند.

به هر حال برای آگاهی از سوابق اساتید مشغول به تدریس در فرهنگسرا‌ها کافی‌ است با روابط‌عمومی‌های آنها تماس بگیرید و در مورد سوابق علمی و تجربی اساتید تحقیق کنید. به طور حتم برخی از آنها را به آموزشگاه‌های دیگر ترجیح خواهید داد و نگرانی برای شهریه‌ نیز نخواهید داشت.

پیاده‌رو، ویترین مغازه‌ها

تصاویری که شهروندان از سطح شهر ارسال می‌کنند به خوبی نشان می‌دهد که تعدادی از فروشنده‌ها همچنان برای رهگذران ارزش قائل نیستند  و مسیر رفت و آمد آنها را اشغال می‌کنند. به نظر می‌رسد این روز‌ها دیگر متراژ مغازه‌ برای آنها زیاد مهم نیست. زیرا در یک فضای کوچک نیز می‌توان کاسبی کرد.

به این ترتیب که فروشنده در مغازه و اجناس در پیاده‌رو قرار می‌گیرند‌. با اینکه شیوه مورد نظر یکی از عواملی است که باعث می‌شود رهگذران را اغلب در خیابان ببینیم تا در پیاده‌رو اما برای فروشنده‌ها صرفه اقتصادی بالایی دارد و آنها از این طریق صرفه‌جویی بالایی برای خرید مغازه و غیره می‌کنند.

تفریح گران

این روزها بسیاری از خوانندگان اقدام به برگزاری کنسرت در سالن‌های مختلف شهر می‌کنند. این در حالی است که در برخی موارد قیمت بلیت‌هایی که برای کنسرت‌ها به فروش می‌رسد به اندازه‌ای گران است که خانواده‌های کم‌بضاعت و پرجمعیت قادر به تهیه بلیت این کنسرت‌ها نیستند.

از سوی دیگر دلالان به راحتی وارد چرخه خرید و فروش بلیت‌ها شده و  به این وسیله گاهی قیمت بلیت در بازار سیاه به چندین برابر نرخ واقعی می‌رسد که مشکلاتی را برای خریداران فراهم می کند.

از همین رو پیشنهاد می‌شود بخشی از سالن‌ها به بلیت‌های ارزان‌قیمت اختصاص پیدا کند تا آن دسته از شهروندانی که توان مالی محدود‌تری دارند هم بتوانند در کنسرت‌ها شرکت کنند.

توقف وسط خیابان

با وجود اینکه قوانین راهنمایی و رانندگی برای همه رانندگان و خودرو‌‌ها تعریف شده است اما در برخی موارد مسافربر‌ها و تاکسی‌ها خود را تافته جدابافته دانسته و رعایت این قوانین را ضروری نمی‌دانند.

برای مثال برخی از مسافربر‌ها در خط وسط خیابان و بدون هدایت خودرو به حاشیه خیابان توقف کرده و اقدام به سوار و پیاده کردن مسافر می‌کنند. این اقدام موجب می‌شود که ترافیک سنگینی ایجاد شده و تردد سایر خودرو‌ها مختل شود.

این در حالی است که با احترام به قوانین می‌توان خودرو را به حاشیه خیابان هدایت و بدون ایجاد مزاحمت برای سایر خودرو‌ها مسافر را سوار و پیاده کرد. همچنین دریافت کرایه و پس دادن بقیه آن پیش از رسیدن به مقصد هم، زمان توقف در حاشیه خیابان‌ها و ترافیک ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

کد خبر 92722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز