شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

گویا برخی تابلو‌های راهنمایی و رانندگی شهر حسابی قدیمی شده‌اند و با تخلف‌های مدرن و نوی شهری سازگاری ندارند.

برای نمونه همانطور که در تصویری که حسین تهرانی برای ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید باید محتویات این تابلو را به « توقف در حاشیه بزرگراه و پیاده‌رو ممنوع» تغییر داد. زیرا خودرو‌ها هم در حاشیه بزرگراه و هم این اواخر در پیاده‌رو توقف می‌کنند.

نبود جای پارک کافی و نبود فرهنگ صحیح رانندگی دست به دست هم داده‌اند تا رانندگی در شهر تبدیل به یکی از مشکل‌ترین کار‌های روزانه شود. شاید تا چندی دیگر برای متنبه شدن مجرمان، قاضی برای آنها چند ساعت رانندگی در شهر تجویز کند و به این وسیله درمانی نو برای کاهش جرائم ابداع شود.

به طور حتم تجربه نشان داده است که جریمه‌های نقدی رانندگی نمی‌تواند تخلفات رانندگی را تا حد معقول کاهش دهد. حال آنکه قفل‌های زرد شاید راه حل بهتری برای این معضل باشند.

کپی بگیر فردا بیا

این اواخر اگر سری به اداره‌ها و سازمان‌های مختلف زده باشید، مشاهده می‌کنید که ترجیع بند قدیمی که مدام سر زبان کارمند‌ها بود از « امروز برو فردا بیا» به « برو کپی‌ بگیر فردا بیا» تغییر کرده است.

کاغذبازی‌های معمول کم بود این معضل کپی‌برداری هم اضافه شد. درست است که کپی‌برداری نیز از قدیم در اداره‌ها باب بود اما این اواخر بعد مسافت اتاق کپی نیز به کش آمدن این روند اضافه شده است.

پیش از این اداره‌های گوناگون دارای اتاق کپی بودند و ارباب رجوع پس از خرج کردن کمی خواهش و تمنا موفق می‌شد با تحویل مدارکش به مسئول کپی یکی دیگر از هفت خوان اداری را پشت سر بگذارد.

حال آنکه این روز‌ها به نظر می‌رسد قیمت‌های مصوب دست و پای مسئولان کپی را بسته و برایشان صرف ندارد کپی بگیرند. به همین دلیل ارباب رجوع برای کپی‌گرفتن از مدارک خود باید دست‌کم نیم ساعتی صرف مراجعه به واحد‌های کپی خارج از اداره‌ها کنند.

نصب آیفون در ارتفاع

حتما شما هم گاهی با زنگ بی‌موقع آیفون خانه‌تان از خواب پریده‌اید و با یکی از همسایگان‌تان مواجه شده‌اید که از شما می‌خواهد در را باز کنید. این در حالی است که در برخی از آپارتمان‌ها ساکنان طبقات پایین‌تر با این مشکل به صورت همیشگی مواجه هستند.

به بیان بهتر در برخی از ساختمان‌ها زنگ در ساختمان در ارتفاع نسبتا زیادی نصب شده است و کودکان با قد کوتاه‌تر نمی‌توانند به زنگ دسترسی داشته باشند. به این ترتیب آنها با چند بار بالا و پایین پریدن زنگ یکی از طبقات را که پایین‌تر قرار دارد به صدا درمی‌آورند.

این در حالی است که می‌توان این مشکل را به راحتی حل کرد و در موقع نصب زنگ‌ها قد کودکان را هم در نظر گرفت تا هم آنها برای زنگ زدن دچار مشکل نشوند و هم برای ساکنان واحد‌های دیگر مزاحمت ایجاد نکنند.

سبزی آماده برای پاک کردن

در سال‌های اخیر که زمان اهمیت بیشتری در زندگی پیدا کرده است، راه‌های میان‌بر برای بسیاری از کار‌های روزمره کدبانو‌های خانه ابداع شده است. برای مثال گوشت چرخ کرده و آماده یکی از این موارد است.

از سوی دیگر برخی کارخانه‌ها اقدام به تولید سبزی پاک شده و بسته‌بندی کرده‌اند. این در حالی است که با وجود آماده به مصرف بودن این سبزی‌ها برخی از آنها نه تنها نیاز به شست‌وشوی مجدد دارند، بلکه باید دوباره پاک شوند.

اما مشکل اینجاست که روی بسته‌بندی آنها نوشته شده شسته شده و ضدعفونی شده و به همین دلیل باید بهای بیشتری برای خرید بسته‌های سبزی آماده پرداخت شود.

از آنجایی که مشتری انتظار دارد با توجه به پرداخت بهای بیشتر، محصول با کیفیتی دریافت کند، بهتر است تولید‌کنندگان در مورد شست‌وشو وپاک کردن این سبزی‌ها دقت بیشتری به خرج دهند تا رضایت خریدار هم جلب شود.

کد خبر 92519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز