سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

معمولا ستون در شهر چه خبر به یادآوری نکات خرد شهری و پیشنهادهای کلی شهروندان در مورد شهر اختصاص دارد

اما چند حادثه که جزئیات آنها در صفحه‌های حوادث روزنامه‌ها درج شد و طی آن برخی افراد خود را راننده آژانس معرفی می‌کردند باعث شد یک باید اساسی که شهروندان خواهان آن هستند را در این ستون مطرح کنیم.

به گفته شهروندان برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی بهتر است آژانس‌ها مشخصات خودرویی را که برای بردن مسافر به نشانی مراجعه می‌کند، به آگاهی فرد برسانند.

برخی آژانس‌ها با احساس مسئولیت خودشان اقدام به این حرکت پیشگیرانه کرده و مشتری‌های آنها نیز رضایت بیشتری دارند. البته شهروندان از سایر طرح‌های مثبت اتحادیه  آژانس‌ها برای جلب رضایت شهروندان و تامین امنیت آنها استقبال می‌کنند.

کلکسیون تخلف 

بعد از چاپ تصویر موتورسواری که بدون پلاک و کلاه ایمنی با باری به طول دست‌کم 3 متر آن هم در خط سرعت ویراژ می‌‌داد حالا باید یک تصویر دیگر از کلکسیون‌های تخلف در خیابان‌های شهر را در این ستون درج کنیم. در تصویری که جواد گلزار، عکاس روزنامه شکار کرده شاید به چشم اغلب ما شهروندانی که به دیدن تخلف‌های رانندگی عادت داریم فقط یک تخلف، آن هم وجود فردی بالای سر راننده وانت جلب توجه کند.

حال آنکه خودروی دیگری نیز با بار غیر قانونی در حال تردد است و گویا تا به حال کسی جلوی وی را نگرفته است.

اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و همانطور که ملاحظه می‌کنید  جدای از بار غیر قانونی سمند در این تصویر تقریبا هیچ خودرویی را که بین خطوط حرکت کند،‌ مشاهده نمی‌کنید. به هر حال به نظر می‌رسد در مورد مزایای حرکت بین خطوط فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی تاثیرگذاری صورت نگرفته است. 

‌مشکل خط ویژه

هرچند بسیاری از دست‌اندرکاران سینما از پایین بودن آمار تماشاگران در سالن‌های سینما ناراضی هستند اما در چند ماه اخیر به‌خصوص طی طرح اذان تا اذان که در ماه مبارک رمضان در سینما‌ها اجرا شد، شاهد آن هستیم که اغلب سالن‌ها با تماشاگر کافی اقدام به نمایش فیلم می‌کنند.

این در حالی است که برخی از سینما‌ها به منظور رفاه حال مشتریان دائمی خود اقدام به توزیع کارت‌های اشتراکی کرده‌اند که مانند عابربانک امکان شارژ شدن دارند و مشتریان با استفاده از این کارت ها و بدون ایستادن در صف، فیلم مورد علاقه‌شان را تماشا می‌کنند.

به همین منظور هم شماره تلفنی به این نوع مشتریان اختصاص یافته تا امکان رزرو تلفنی وجود داشته باشد. این در حالی است که در برخی از سینما‌ها این سیستم تنها در چند ماه نخست بدون مشکل خدمات رسانی می‌کرد و اکنون خط ویژه مشترکان پاسخگوی آنها نیست. با توجه به اینکه مشتریان ویژه سینما‌ها هزینه‌ای را بابت دریافت و شارژ این کارت‌ها پرداخت کرده‌اند، انتظار می‌رود در مورد حل مشکلات مرتبط هم دقت بیشتری صورت گیرد.

کیفیت مواد غذایی وارداتی

کیفیت مواد غذایی و سلامت آنها یکی از مواردی است که تحت نظارت سازمان بهداشت قرار دارد. در مورد محصولات غذایی داخلی معمولا نظارت دقیقی وجود دارد و امکان پیگیری شکایت‌ها فراهم است.

این در حالی است که برخی از مواد غذایی وارداتی با وجود اینکه تاییدیه وزارت بهداشت ایران را دارند اما به لحاظ کیفیت چندان مرغوب نیستند. در برخی موارد هم فروشندگان با دستکاری تاریخ تولید و انقضای این محصولات اقدام به فروش آنها می‌کنند.

بهتر است در این مورد نظارت بیشتری انجام شود و با متخلفان برخوردهای لازم صورت گیرد تا مواد غذایی وارداتی با کیفیت خوب در اختیار مشتریان قرار گیرد.

کد خبر 92229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز