چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

برخی مدیران مجتمع‌های مسکونی شهر تصور می‌کنند کپسول‌های اطفای حریق نیز مانند کپسول‌های دارویی دارای مشابه هستند و به همین خاطر پس از اتمام تاریخ انقضای آنها چند سطل شن کنار آنها می‌گذارند

حال آنکه با اتمام تاریخ انقضای این وسیله ضروری دیگر استفاده مفید از آن نمی‌توان کرد و بلافاصله باید برای تعویض آن اقدام کرد. این روز‌ها نیز شرکت‌های متعددی وجود دارند که برای خدمات‌رسانی در این زمینه منتظر تماس شهروندان نمی‌شوند.

آنها هر از گاهی با منازل و محل کار افراد تماس می‌گیرند و برای محصولات خود تبلیغ می‌کنند. جدای از اینکه این نوع تبلیغات برای اغلب شهروندان چندان جالب نبوده و گاه آنها را ناراضی می‌کند اما در مورد کپسول‌های اطفای‌ حریق از هر راه مطمئنی باید اقدام کرد.

در گام بعدی نیز مدیران ساختمان‌ها می‌توانند برای خارج کردن این وسیله از حالت دکوری طی نشستی کار با این وسیله را به اهالی ساختمان آموزش بدهند؛ زیرا در اطراف ما افرادی زندگی می‌کنند که همچنان کار با این وسیله را به خوبی نمی‌دانند. البته وجود سطل‌های شن را هم به عنوان شرط لازم می‌توان پذیرفت اما شرط کافی نیست.

ایستگاه تاریک

حال که شهر صاحب تابلو‌های نورانی شده است و شهروندان با وجود آنها برای دیدن‌شان در شب مشکلی ندارند، بد نیست این حرکت شهروند‌پسند به ایستگاه‌های اتوبوس نیز تعمیم یابد.

این روز‌ها که هوا زودتر تاریک می‌شود در کنار برخی ایستگاه‌های اتوبوسی که دارای نقشه‌های مفید راهنما هستند می‌توان مسافرانی را دید که برای دیدن نقشه مشکل دارند.

در بسیاری از نقاط شهر بهینه شدن خدمات ناوگان اتوبوس‌های داخل شهری ایستگاه‌ها را از حالت ایستگاهی تاریک به در آورده و بهتر است با نصب یک چراغ کوچک پشت نقشه‌های راهنما، رضایت مردم را دوچندان کرد و آنها را در ساعات تاریکی هوا نیز از تشخیص مسیر محروم نکرد. البته برای تعویض لامپ‌های سوخته آنها نیز از همین ابتدا باید برنامه منظمی وجود داشته باشد.

پارکینگ‌های هوشمند

اخیرا در سطح شهر پارکینگ‌هایی ایجاد شده‌اند که به صورت هوشمند عمل کرده و ظرفیت خالی پارکینگ را نشان می‌دهند. در مقابل این پارکینگ‌ها تابلویی وجود دارد که روی آن در هر لحظه ظرفیت خالی پارکینگ به نمایش در ‌می آید.

به این ترتیب مشکلی که در مورد اغلب پارکینگ‌ها وجود دارد و آن ورود بیش از ظرفیت خودرو به پارکینگ و ازدحام در این محل است از بین می‌رود.

از سوی دیگر رانندگانی که در صف ایستاده‌اند هم می‌توانند با توجه به ظرفیت خالی و مدت زمان احتمالی انتظار برای خالی شدن جای پارک در مورد پارک در پارکینگ یا محلی دیگر تصمیم‌گیری کنند. با توجه به فواید این پارکینگ‌ها انتظار می‌رود که این خدمات در مورد سایر پارکینگ‌های سطح شهر هم در نظر گرفته شده تا در وقت رانندگان صرفه‌جویی شود.

اختلال در سیستم تلفن همراه

تعداد زیادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر نسبت به ایجاد اختلال در سیستم تلفن‌های همراه اعتباری انتقاد کرده‌اند. به گفته آنها در چند روز اخیر برقراری ارتباط با این مشترکان بسیار دشوار شده است و به خصوص در ساعات عصر و شب این مشکل دوچندان می‌شود.

از سوی دیگر ارسال پیامک هم برای مشترکان تلفن‌های همراه اعتباری با دشواری صورت می‌گیرد و این امر مشکلات زیادی را برای شهروندان که از این سیستم استفاده می‌کنند یا با آن در ارتباط هستند، ایجاد کرده است.

بهتر است با توجه به تبلیغاتی که در زمینه استفاده از تلفن‌های همراه اعتباری انجام می‌شود دست‌کم توضیحی در مورد دلیل این مشکل به مشترکان اعلام شود.

کد خبر 92316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز