یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

این روز‌ها که امکانات شهری برای رفت و آمد شهروندان به شکل محسوسی بهتر شده و خیابان‌های بزرگی مانند خیابان ولیعصر با داشتن خط ویژه میزبان انبوه اتوبوس‌ها و مسافران است

این سؤال در ذهن شکل می‌گیرد که چرا برای رفت و آمد جانبازان و معلولان به یک صندلی در اتوبوس‌های شهر ( که آن هم معمولا توسط افراد دیگر اشغال است) بسنده شده است و در اغلب سازمان‌ها و ادارات و حتی بانک‌ها یک مسیر ویژه برای این قشر جامعه در نظر گرفته نشده است.

اگر قرار به درجه‌بندی هم بود آنها را باید شهروندان درجه‌یک و به موازات آن امکانات خاصی نیز برای آنها در نظر می‌گرفتیم. تمام این‌ها در حالی است که حق جانبازان بیش از این‌هاست.

به طور حتم شهر ایده‌آل شهری خواهد بود که در آن هیچ  اداره‌ و بانکی بدون مسیر ویژه برای آنها وجود نداشته باشد. برای بهره‌مندی آنها از دیگر امکانات شهری نیز شهرداری پیش از این نشان داده است که برای ارائه و اجرای طرح‌های نو، همواره آماده است.

در نبود جدول  

جدول‌ یکی از ملزوماتی است که جای خالی‌اش در روزنامه‌ و خیابان همیشه به خوبی احساس می‌شود. اگر در روزنامه نباشد حوصله خواننده از مسائل حل نشده جهان سر می‌رود و اگر در خیابان نباشد اتفاقی که در تصویر مشاهده می‌کنید می‌افتد.

محمد صادق دیجوری ضمن ارسال این تصویر برای ستون در شهر چه خبر از مسئولان خواسته است تا حال که تمام شهر صحنه تلاش آنها شده است و حتی دیوار‌های شهر نیز توسط کارگران شهرداری تمیز و پاکیزه می‌شود فکری هم به حال جای خالی جدول‌های خیابان‌ها شود.

البته برخی جدول‌ها نیز به قدری بالاست که سرنشینان خودروها هنگام باز کردن در خودرو با داد و فریاد راننده مواجه می‌شوند. زیرا ارتفاع جدول‌ها استاندارد نیست و در‌های خودرو با آنها برخورد می‌کند.

فقط دربست

ترافیک یک مشکل همیشگی است که زمان زیادی از شهروندان را تلف می‌کند. این در حالی است که سال تحصیلی جدید هم به این مشکل دامن زده و از ابتدای مهرترافیک سنگین‌تری در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها ایجاد شده است.

علاوه بر این ترافیک یک مشکل دیگر هم پدید آورده و آن کمبود تاکسی و مسافربر به خصوص در ساعات اوج ترافیک است. از آنجایی که زمان طی مسیر به دنبال ترافیک افزایش پیدا می‌کند، مسافربر‌ها هم زمان بیشتری در سفر‌های درون‌شهری زمان می‌گذارند و این امر به ایجاد صف‌های عریض و طویل مسافران در حاشیه خیابان‌ها منجر می‌شود. در همین بین برخی هم سوء‌استفاده کرده و فقط مسافر دربست سوار می‌کنند یا اینکه کرایه‌ها را به صورت خودسرانه و دلخواه افزایش می‌دهند.

کیفیت پایین نان سنگک

طبق توصیه متخصصان تغذیه، نان سنگک یکی از بهترین نان‌های سنتی کشورمان است که نسبت به سایر نان‌ها مغذی‌تر است. این در حالی است که قیمت این نان هم در مقابل نان‌های دیگر بیشتر است.

با وجود این در برخی موارد کیفیت نان‌های سنگک که قیمت زیادی هم دارند، بسیار پایین است و نان به اندازه‌ای خمیر است که قابل مصرف نبوده و مقدار زیادی از آن دور ریخته می‌شود.

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که برخی از نانوایی‌ها فقط نان سنگک با کیفیت را به دست مشتریانی می‌دهند که بهای بیشتری برای آن پرداخت می‌کنند.

برای مثال در صورتی که مشتری بهای بیشتری پرداخت کند و نان برشته و کنجدی بخواهد، کیفیت نان مطلوب خواهد بود و در غیر این صورت نانی خمیر و بی کیفیت به دست مشتری می‌رسد. بهتر است در این مورد نظارت بیشتری صورت گیرد و با سود‌جویی برخی نانوایی‌ها برخورد شود تا حق همه مشتریان به صورت مساوی رعایت شود.

کد خبر 92002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز