همشهری آنلاین: دربی اصفهان و رویارویی پرسپولیس با مقاومت سپاسی شیراز که این فصل بالاتر از حد انتظار ظاهر شده از اتفاقات ویژه‌ روز نخست هفته‌ دهم رقابت‌های لیگ برتر خواهد بود

به گزارش ایسنا، در شرایطی هفته‌ دهم رقابت‌های لیگ برتر از سه‌شنبه با انجام شش بازی آغاز می‌شود که هنوز حاشیه‌های مربوط به دربی تهران فروکش نکرده است.[بار دیگر تساوی در دربی بزرگ ایران] با این حال برگزاری دربی اصفهان که پس از بازی سنتی استقلال و پرسپولیس مهمترین داربی فوتبال ایران است، می‌تواند روزی پر حاشیه را در فوتبال ایران رقم بزند. به غیر از این دیدار بازی پرسپولیس برابر مقاومت سپاسی که پنجمین بازی پیاپی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی است، می‌تواند از دیگر اتفاقات ویژه این هفته رقابت‌ها باشد.

سه‌شنبه، 14 مهر

* ذوب آهن - سپاهان، ورزشگاه فولادشهر، ساعت 14 و 45 دقیقه

دومین دربی بزرگ ایران در شرایطی این هفته برگزار خواهد شد که رقابت این دو تیم اصفهانی تنها در زمین بازی خلاصه نمی‌شود. رویارویی مربیان سابق تیم ملی از یکسو و رقابت دو تیم مطرح اصفهانی در جدول لیگ شرایط حساسی را برای این بازی به وجود آورده است. شرایطی که با حضور تماشاگران می‌تواند رنگ و لعاب بیشتری به حساسیت‌های این بازی بزند.

ذوب آهن که روزهای خوبی را در لیگ برتر گذرانده، در حال حاضر سومین تیم لیگ برتر است. 18 امتیازی که شاگردان منصور ابراهیم‌زاده از بازی‌های گذشته به دست آورده‌اند، این تیم را در جایگاه مناسبی در جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ قرار داده است. از سوی دیگر امیر قلعه‌نویی، سرمربی تهرانی تیم سپاهان هنوز نتوانسته با شرایط جدید از تیمش یک مدعی جدی بسازد. با این حال گلزنی‌های هفته‌های اخیر ابراهیم توره قلعه‌نویی را امیدوار کرده تا بتواند تیمش را برابر ذوب آهن که یکی از خط دفاعی‌های ضعیف لیگ را دارد، به موفقیت برساند.

از سوی دیگر خط حمله‌ ذوب آهن با 19 گلی که تا اینجای کار به ثمر رسانده، بهترین وضعیت را در میان تیم‌های لیگ برتری دارد و همین نکته نوید یک بازی پرگل را در ورزشگاه فولادشهر می‌دهد.

* ابومسلم خراسانفولاد خوزستان، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد، ساعت 14 و 45 دقیقه

وضعیت ابومسلم به قدری بغرنج است که مسئولان فدراسیون فوتبال پس از دربی به صورت دسته جمعی به مشهد سفر کردند تا بتوانند با میانجی‌گری وضعیت تیم پرطرفدار مشهدی را سروسامان بدهند. با این حال تغییرات پیاپی در کادر مدیریتی و کادر فنی ابومسلم شرایط عجیب و غریبی را در این باشگاه به وجود آورده است. اگر این اتفاقات را با جایگاه ابومسلم در جدول رده‌بندی کنار هم بگذارید، متوجه شرایط نابسامان این تیم خواهید شد. در این وضعیت آنها باید میزبان تیمی باشند که با مجید جلالی هم هفته‌ گذشته باخت.

فولاد که وضعیت بهتری نسبت به ابومسلم ندارد و حتی یک پله پایین‌تر از تیم مشهدی قرار گرفته، کار دشواری را برابر سیاه جامگان مشهدی پیش‌رو دارد.

* پاس همدان راه‌آهن شهرری، ورزشگاه قدس همدان، ساعت 14 و 45 دقیقه

نتیجه‌ این بازی ثابت می‌کند که فرضیه‌ ناکام بودن ستاره‌های فوتبال ایران در جام جهانی 98 فرضیه‌ درستی است یا خیر. پس از ناکامی خداداد عزیزی و علی دایی در عرصه‌ مربیگری فرضیه‌ای مطرح شد که براساس آن ستاره‌های فوتبال ایران در جام جهانی 98 توفیقی در عرصه‌ مربیگری نداشته و نخواهند داشت. این فرضیه وقتی قوی‌تر شد که پاس با مریبگری علیرضا منصوریان نتایج نامناسبی کسب کرد. نتایجی که باعث شد سرانجام حوصله‌ کاظم اولیایی سر برود تا او بازی با راه‌آهن را آخرین فرصت برای علیرضا منصوریان اعلام کند. منصوریان که نمی‌خواهد نخستین حضورش در لیگ برتر با اخراج همراه شود، در شرایطی باید تیمش را آماده‌ دیدار با راه‌آهن کند که نماینده‌ شهرری هم حال و روز خوشی ندارد. قرار گرفتن در رده‌ 14 و کسب تنها 8 امتیاز ارنی برندتس را هم در شرایط نامناسبی قرار داده است.

* تراکتورسازی تبریزسایپای کرج، ورزشگاه یادگار امام، ساعت 14 و 45 دقیقه

مثل تمام بازی‌هایی که در تبریز برگزار می‌شود، این بازی هم تماشاگران جذابیت اصلی خواهند بود. تراکتورسازی که تا پایان هفته‌ هشتم لیگ برتر پرتماشاگرترین لیگ برتری لقب گرفته، این بار با حضور تماشاگران پر تعدادش میزبان سایپا خواهد بود. سایپایی که همچنان بازی‌های خانگی‌اش را در سکوت محض برگزار می‌کند.

تراکتورسازی که با وجود تجربه‌ نخستش در لیگ برتر بالاتر از حد انتظار نتیجه گرفته، اگر بتواند سایپا را هم از پیش‌رو بردارد، یکی از صدرنشینان لیگ تا پایان هفته‌ دهم خواهد بود. از سوی دیگر محمد مایلی‌کهن هم از عملکرد بازیکنان جوانش راضی است. قرار گرفتن در رده‌ دهم هر چند برای تیم پر امکاناتی همچون سایپا نمی‌تواند جایگاه آبرومندی باشد اما، مایلی‌کهن می‌گوید که از عملکرد بازیکنانش رضایت دارد.

* صبای قمشاهین بوشهر، ورزشگاه یادگار امام، ساعت 17 و 10 دقیقه

باخت هفته‌ گذشته صبا با سقوط چند پله‌ای این تیم در جدول رده‌بندی همراه شد. ضیایی که یکی دیگر از مربیان لب پرتگاهی لیگ برتر به حساب می‌آید، اگر در این بازی خانگی هم نتواند برابر تیم تازه وارد و البته تازه اوج گرفته لیگ برتر پیروز شود، شاید بیش از پیش در خطر اخراج قرار گیرد. قرار گرفتن در رده‌ یازدهم نتیجه‌ راضی کننده‌ای برای مدیران باشگاه صبای قم به حساب نمی‌آید. به همین خاطر آنها نخستین سیگنال‌های نارضایتی‌شان را برای ضیایی فرستاده‌اند. از سوی دیگر شاهین پارس جنوبی که در سه هفته‌ گذشته با محمود یاوری پنج امتیاز بدست آورده است، اگر بتواند در این بازی خارج از خانه هم امتیاز بگیرد، می‌تواند یکی از نامزدهای تیم‌های شگفتی‌ساز لیگ نهم لقب گیرد.

* پرسپولیسمقاومت سپاسی شیراز، ورزشگاه آزادی، ساعت 17 و 5 دقیقه

صدماتی که استقلال از دربی دید، بسیار بیشتر از پرسپولیس است. مصدومیت و محرومیت شش بازیکن شرایط تازه‌ای را برای صمد مرفاوی به وجود آورده اما، تنها اتفاقی که پس از دربی برای پرسپولیس افتاد، رفتن عباس انصاری‌فرد از مجموعه‌ باشگاه بود. اتفاقی که هواداران پرسپولیس هفته‌ها منتظرش بودند، پس از تساوی پرسپولیس در دربی افتاد و حالا قرار است پس از بازی این هفته برابر مقاومت سپاسی تغییرات دیگری در کادر مدیریتی پرسپولیس به وجود آید. تغییراتی که شاید اصلاحات دیگری را در مجموعه‌ کادر فنی در پرسپولیس ایجاد کند.

گرچه پرسپولیس در دربی تنها یک امتیاز گرفت؛ اما، نمایش این تیم امیدوار کننده‌تر از هفته‌های قبل بود. به همین خاطر هواداران پرسپولیس امیدوارند که بتوانند در پنجمین بازی خانگی پیاپی تیم محبوب‌شان طلسم را شکسته و سه امتیاز بازی خانگی را بدست آورد. البته حریف پرسپولیس تیم دست و پا بسته‌ای نیست. مقاومت سپاسی که شروعی طوفانی در لیگ برتر داشت، همیشه در تهران برای پرسپولیس حریفی سرسخت بوده است. شکست پنج بر دو پرسپولیس برابر مقاومت سپاسی آن هم در خانه یکی از آن نتایجی است که نشان می‌دهد پرسپولیس بازی آسانی فردا پیش رو ندارد.

 دیدار‌های استیل آذین ـ ملوان؛ استقلال اهواز ـ پیکان و مس کرمان ـ استقلال تهران نیز روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

کد خبر 92072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز