شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

گروه ورزشی: ذوب‌آهن تیمی که در خانه کمتر امتیاز از دست می‌دهد این بار با ارائه یک بازی برتر و با گلزنی و درخشش خلعتبری و کاسترو و با نتیجه 2 بر یک مقابل تیم صبای قم به برتری با ارزشی دست یافت.

 تا موقعیت خود را در بالای جدول تثبیت کند و کماکان به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مطرح باشد.تیم ذوب‌آهن که در دیدار قبلی‌اش بازی بسیار ضعیفی را مقابل پاس همدان ارائه داد و از آن بازی یک امتیاز کسب کرده بود برای جبران آن شکست به مصاف تیم صبا رفت؛ تیمی که در دیدار قبلی‌اش مقابل سپاهان دیگر تیم اصفهانی مدعی لیگ با سه گل متحمل شکستی سنگین شده بود.برخلاف پیش‌بینی‌ها این تیم صبای قم بود که در دقیقه 28 توسط عباس محمدرضایی از تیم ذوب‌آهن پیش افتاد، اما ایگرو کاسترو بازیکن موفق تیم اصفهانی در دقیقه 41 گل خورده را برای ذوب‌آهن جبران کرد تا دو تیم با نتیجه مساوی به رختکن بروند.

ذوب‌آهن که برای ماندن در جمع مدعیان به 3 امتیاز این بازی نیاز داشت، در دقیقه 86 توسط محمدرضا خلعتبری بازیکن تکنیکی و بسیار موثر خود به گل دوم رسید و توانست این بازی را با برد به پایان ببرد. قضاوت این مسابقه بر عهده محسن قهرمانی بود. عملکرد وی به نحوی بود که دو تیم میهمان و میزبان از نحوه قضاوت داور رضایت داشتند.

واکنش عجیب ابراهیم‌زاده

منصور ابراهیم‌زاده بعد از پیروزی 2 بر یک مقابل صبای قم در سالن کنفرانس خبری در رابطه با بازی صبا تنها به گفتن این جمله اکتفا کرد: «من این پیروزی را به مدیرعامل، کادر اجرایی و تماشاگران تقدیم می‌کنم و در مورد مسائل فنی نظری نمی‌دهم.» وی در ادامه خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: «می‌توانید با بازیکنان تیم ذوب‌آهن درباره بازی با صبا صحبت کنید.» در طول 9 هفته گذشته، این برای سومین‌بار بود که ابراهیم‌زاده سالن کنفرانس را بدون توضیح مسائل فنی بازی ترک می‌کرد.

 کنایه ضیایی به داور

محمد حسین ضیایی پس از متحمل شدن دومین شکست متوالی تیمش مقابل تیم ذوب‌آهن گفت:‌ «از تیم ذوب‌آهن شناخت کافی داشتیم، در نیمه اول بازی خوبی ارائه دادیم ولی در نیمه دوم بازیکنان خط میانی و خط حمله صبا تحلیل رفتند.» وی در ادامه افزود:‌ «به دلیل محرومیت انضباطی بازیکنی چون حاجی‌زاده نتوانستیم از همه نیروهای خود نهایت استفاده را ببریم ولی امیدوارم در دیدارهای بعدی با بازگشت غایبان شرایط بهتر شود.»

سرمربی صبا در پایان با اظهار رضایت از داوری محسن قهرمانی خاطرنشان ساخت: «خوشحالم بعد از 9 هفته، داوری در حد لیگ برتر بازی را قضاوت کرد. برخلاف بازی قبلی‌مان با سپاهان که داور به نوعی نتیجه بازی را تعیین کرد در این بازی محسن قهرمانی قضاوت خوبی ارائه داد.»

تساوی در روز آشتی

قبل از شروع بازی سایپا و سپاهان، در حالی که خیلی‌ها در انتظار برخورد نامناسبی  از طرف امیر قلعه‌نویی و محمد مایلی‌کهن بودند، این دو مربی به سمت یکدیگر رفته و با هم برخورد بسیار خوبی داشتند. در این بین، البته محمد مایلی‌کهن برای جبران مسائل فصل گذشته و نزاع سختی که در رسانه‌ها علیه قلعه‌نویی داشت، قبل از شروع مسابقه به سمت قلعه‌نویی رفت و با او دست داد.

علی پروین نیز یکی از تماشاگران ویژه‌ این بازی بود که توسط هواداران سایپا مورد تشویق قرار گرفت.دو تیم سایپا و سپاهان در دیداری حساس و با قضاوت علیرضا فغانی به مصاف یکدیگر رفتند. میزبان که در نیمه اول بازی را بهتر از حریف آغاز کرده بود، سرانجام موفق شد در دقیقه 35 با گلزنی کریم انصاری‌فرد به گل برسد، اما شاگردان قلعه‌نویی در دقیقه 41 با گل مهدی جعفرپور بازی را به تساوی کشاندند. در نیمه دوم، بازی با جذابیت بیشتری آغاز شد. در دقیقه 47 ابراهیم صادقی پنالتی سایپا را از دست داد اما در دقیقه 51 انصاری‌فرد بار دیگر دروازه سپاهان را گشود. این گل اما بار دیگر توسط شاگردان قلعه‌نویی پاسخ داده شد و در دقیقه 59 گل ابراهیم‌ توره برای سپاهان بازی را به تساوی کشاند.

تساوی راه‌آهن در دقیقه 90

دیدار تیم‌های راه‌آهن و استقلال‌اهواز از ساعت 15 در ورزشگاه اکباتان آغاز شد و این بار
تیم راه‌آهن به پنجمین تساوی خود دست یافت تا بازی با نتیجه یک بر یک به پایان برسد. در این دیدار ابتدا میداودی در دقیقه 26 موفق به گلزنی شد، اما مجید نورمحمدی در دقیقه
90 به سختی بازی را برای راه‌آهن به تساوی کشاند تا میزبان از یک شکست تلخ خانگی رهایی یابد. مجید باقری‌نیا، سرمربی جدید استقلال‌اهواز با حل مشکلات قبلی‌اش برای اولین‌بار با صدور کارت بازی روی نیمکت استقلال‌اهواز نشست.

برندتس: باید در کنار بازی زیبا نتیجه هم بگیریم

پس از تساوی خانگی راه‌آهن برابر استقلال‌اهواز ارنی برندتس، سرمربی هلندی تیم راه‌آهن اظهار داشت: «شاگردانم می‌توانستند در این دیدار برنده باشند اما نتوانستیم به نتیجه برسیم، در نیمه اول بازی، استقلال‌اهواز از ضدحملات خود استفاده کرد و سرانجام با استفاده از ضربه ایستگاهی‌ توانست به گل برسد.» برندتس در پایان خاطرنشان ساخت: «در نیمه دوم، بازی در اختیار تیم ما بود اما سخت به گل رسیدیم. در این دیدار برخلاف بازی‌های قبلی‌مان در دقیقه 90 گل زدیم اما در سه بازی گذشته در دقایق پایانی گل خوردیم و مغلوب شدیم.»

باقری‌نیا: باید راه‌آهن را شکست می‌‌دادیم

مجید باقری‌نیا، سرمربی جدید استقلال‌اهواز در رابطه با دیدار با راه‌آهن گفت: «از بازی بازیکنانم در برابر میزبان رضایت دارم. در این دیدار برای کسب برتری، تاکتیک خاصی را در برابر میزبان در نظر گرفتیم و تا دقیقه 90 نیز پیروز این بازی بودیم، اما متاسفانه بر اثر یک لحظه غفلت از کسب 3 امتیاز خارج از خانه محروم ماندیم.»

یاوری ناراضی، منصوریان راضی

در یکی از دیدارهای هفته نهم لیگ تیم شاهین‌بوشهر که از حمایت 20 هزار هوادار خود نیز بهره می‌برد با وجود ارائه یک بازی برتر، نتوانست تیم پاس همدان را شکست دهد. تیم شاهین بوشهر که در هفته‌های اخیر نتایج بهتری نسبت به ابتدای فصل کسب کرده بود به تساوی خانگی برابر پاس همدان رضایت داد. ابتدا صابر میرقربانی در دقیقه 11 تیم میهمان را پیش انداخت اما شاگردان محمود یاوری با وجود تلاش‌های فراوان تنها در دقیقه 79 توانستند گل حریف را توسط عبدالله کرمی پاسخ دهند. تیم پاس همدان نیز پس از ارائه یک بازی موفق در دیدار برابر ذوب‌آهن این بار نیز در برابر شاهین‌بوشهر بازی موفقی را در مقابل تیم میزبان ارائه داد.

کد خبر 91827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز